چهره‌های نزدیک

داوودنژاد در تاریخ

محمدرضا داوودنژاد سال‌هاست که در سینما و تلویزیون به عنوان بازیگر فعالیت دارد. او برادر علیرضا داوودنژاد است و بازیگری را با حضور در آثار او آغاز کرده و در اکثر فیلم‌های برادرش، یکی از نقش‌های اصلی یا فرعی را بازی کرده است که از میان آنها می‌توان به فیلم‌های خانه عنکبوت، نیاز، خلع سلاح، عاشقانه، مصائب شیرین، هشت پا، هوو، ملاقات با طوطی و... اشاره کرد.
کد خبر: ۲۷۸۶۲۷

محمدرضا داوودنژاد بجز فیلم‌هایی که برادرش کارگردانی کرده است، در چند فیلم دیگر از جمله غریبانه، ساقی و راننده تاکسی هم با کارگردانان دیگر همکاری کرده است. این بازیگر را این روزها در سریال «نردبام آسمان» در نقش داروغه می‌بینیم. نکته جالب در بازی او در این نقش، نوع بیان اوست که خاص خود داوودنژاد است و او در همه کارهایش از این نوع بیان استفاده می‌کند و این نوع کلام، ربطی به مثبت بودن یا منفی بودن نقش ندارد.

داوودنژاد پیش از این در سریال‌هایی مانند «سرنخ» به کارگردانی کیومرث پوراحمد بازی کرده است و تاکنون او را در چند تله‌فیلم تلویزیونی نیز دیده‌ایم، اما نردبام آسمان، اولین سریال تاریخی‌ای است که از این بازیگر روی آنتن رفته است.

از قطام تا آی بانو

ویشکا آسایش یکی از بازیگران اصلی سریال نردبام آسمان است؛ او در این سریال نقش «آی بانو» را بازی می‌کند اما نباید انتظار داشت که او در این سریال مانند نقش قطام که در سریال امام علی(ع) بازی کرد، ظاهر شود چون خودش در گفتگویی اعلام کرد که نقش آی بانو یک قدم از نقش قطام جلوتر است. آسایش در سریال نردبام آسمان نقش مثبتی دارد و مقابل بازیگرانی مانند وحید جلیلوند، شبنم قلی‌خانی، فرهاد قائمیان، داریوش کاردان، سارا خوئینی‌ها و... بازی می‌کند. آسایش هرچند بعد از بازی در نقش قطام خیلی معروف شد و کارگردانان زیادی به او پیشنهاد بازی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف را دادند اما او گزیده‌کاری را بر پرکاری ترجیح داد و فقط در چند کار محدود از جمله فیلم‌های سینمایی گل یخ، هشت پا، بلوغ ، ساحره و مسافر ری بازی کرد.

هاشم‌پور کمدین شد

جمشید هاشم‌پور در فیلم «ازدواج در وقت اضافی» بازی می‌کند. این فیلم را سعید سهیلی کارگردانی می‌کند و چنانکه از اخبار برمی‌آید، این فیلم در ژانر کمدی ساخته می‌شود. بنابراین این فیلم را می‌توان اولین فیلم کمدی دانست که هاشم‌پور در آن بازی می‌کند؛ آن هم مقابل بازیگرانی مانند علی صادقی، مجید صالحی، بهنوش طباطبایی و ماهایا پطروسیان که قرار است در این فیلم، نقش یک پیرزن را بازی کند.

این روزها بازیگران ترجیح می‌دهند که نقش‌های متفاوت را تجربه کنند و در یک نقش به اصطلاح کلیشه نشوند. هاشم‌پور در 30 سال بعد از پیروزی انقلاب به عنوان بازیگری شناخته شده است که می‌تواند نقش‌های اکشن را بخوبی بازی کند و برای این گونه فیلم‌ها، مشتری‌های پروپاقرص جور کند. در کنار نقش‌های اکشن، این بازیگر نقش‌های متفاوت را هم تجربه کرده است که از میان آنها می‌توان به نقش‌هایی که وی در فیلم‌های «پرده آخر» و «میم مثل مادر» داشت، اشاره کرد، اما اکنون هاشم‌پور تصمیم گرفته است نقش‌های کمدی را هم به پرونده کاری خود اضافه کند. حال باید منتظر ماند و با اکران این فیلم دید که این بازیگر که به تمرین کردن قبل از مقابل دوربین‌‌‌رفتن، اعتقادی ندارد و ترجیح می‌دهد دیالوگ‌ها را براساس فیلمنامه بگوید و بداهه‌پردازی نکند، مقابل بازیگرانی چون صادقی و صالحی که اساس کارشان بر کمدی و بداهه‌پردازی است، چه می‌کند.

هاشم پور در پرونده کاری خود، بازی در 75 فیلم سینمایی را به ثبت رسانده است. این بازیگر تاکنون در آثار تلویزیونی بازی نکرده است و جالب اینجاست که او هیچ اعتقادی به دوربین‌های دیجیتال ندارد و فقط حاضر است مقابل دوربین 35 میلی‌متری حاضر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها