خرم‌آباد - خبرنگار جام‌جم: مردم روستای جلگه خلج 2 ماه است با آب آلوده به نفت استحمام می‌کنند. جلگه خلج روستایی یکهزار نفر جمعیت است که در 25 کیلومتری شمال پلدختر قرار دارد و از توابع شهرستان پلدختر لرستان است.در نزدیکی‌های این روستا منطقه نفت‌‌خیز سرکان مالکوه واقع است که روزانه از آن 10 هزار بشکه نفت استخراج می‌شود که از طریق یک خط لوله به پالایشگاه کرمانشاه انتقال می‌یابد.
کد خبر: ۲۷۷۰۲۳

این خط لوله که 22 سال از عمر آن می‌گذرد تاکنون 8 بار آسیب دیده و نشت نفت در اراضی کشاورزی و منابع آب شرب به خطر زیست محیطی در منطقه دامن زده است. در این مدت بیش از 5/1 میلیون قطعه آبزی تلف شده و بیش از 50 کیلومتر از رودخانه کشکان آلوده به نفت شده و اراضی کشاورزی منطقه بشدت آسیب دیده است.در آخرین آسیب‌دیدگی‌ همین لوله، علاوه بر تخریب محیط زیست و تلف شدن آبزیان، متاسفانه نفت به تنها چاه آب شرب مردم روستای جلگه خلج نفوذ کرد و اکنون مردم این روستا برای آب آشامیدنی خود باید از روستاهای اطراف پلدختر آب تامین کنند.

اما برای استحمام و شستن ظروف و البسه و سایر نیازهای خود از آب آلوده به نفت استفاده می‌کنند و آنهایی هم که توان هزینه کردن و تامین آب از روستاهای اطراف یا پلدختر را ندارند، با مصرف آب نفتی دچار بیماری‌هایی مثل بیماری پوستی شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها