برخی شرکت‌های بخش خصوصی که کارت‌های تلفن اینترنتی آنها در بازار موجود است، طی روزهای اخیر اقدام به افزایش قیمت مکالمات خود تا دو برابر قیمت‌های قبلی کرده‌اند. به گزارش ایرنا، از نیمه دوم تیرماه که تلفن‌های اینترنتی پس از یک دوره قطعی دوباره وصل شد، قیمت هر دقیقه مکالمه تلفنی (از طریق کارت‌های تلفن اینترنتی) از 17 تا 25 تومان سابق به یکباره با یک افزایش 19 تومان در هر دقیقه، به 36 تا 44 تومان رسید.
کد خبر: ۲۷۲۱۴۲

عضو هیات ‌مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفتگو با ایرنا در مورد دلایل افزایش قیمت مکالمه توسط شرکت‌های ارایه‌دهنده سرویس تلفن اینترنتی ‌(VOIP)‌ گفت: «شرکت زیرساخت ارتباطات، با قطع ارتباط این شرکت‌ها آنها را مجبور کرد، برای ادامه فعالیت از طریق سه پیمانکار این شرکت شامل تراشه سبز، ضحی کیش و پیشگامان کویر یزد اقدام کنند.»

پیام کرباسی افزود: «شرکت‌های بخش خصوصی برای ایجاد ارتباط از طریق این سه پیمانکار باید به ازای هر یک دقیقه مکالمه 22 تومان هزینه به پیمانکار پرداخت کنند که این امر موجب افزایش هزینه شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات تلفن اینترنتی ‌(VOIP)‌ و در نتیجه انتقال این هزینه به کاربران شده است.» وی اقدام شرکت زیرساخت در جهت ایجاد انحصار ارتباط از طریق این سه پیمانکار را غیرقانونی خواند و گفت: «شرکت زیرساخت بدون در اختیار داشتن ابلاغ قانونی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اقدام به ایجاد انحصاری وسیع کرده است.»

کرباسی گفت: «اقدام شرکت زیرساخت علاوه بر تحمیل ضرر و زیان به 114 شرکت ارایه‌دهنده اینترنت تلفنی، موجب افزایش قیمت مکالمه برای کاربران کارت‌های تلفن خارج از کشور شده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها