پسرخاله‌ها برای تصاحب خودروی دزدی آدم کشتند

2 پسر خاله شرور که به انگیزه سرقت خودرو، یکی از دوستان خود را به قتل رسانده و تحت تعقیب پلیس شهرستان ساوجبلاغ بودند ، هنگام فروش خودرو دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۶۷۴۰۶

سرهنگ هاشمی، فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به دستگیری 2 پسرخاله قاتل، روز گذشته به «جام‌‌جم» گفت: شامگاه 18 خرداد امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از مرد مجروحی که در خیابان دخانیات هشتگرد افتاده و در یک قدمی مرگ قرار گرفته است، خبر داد.

با گزارش این موضوع به پلیس، کارآگاهان اداره جنایی آگاهی ساوجبلاغ به محل حادثه عزیمت کردند و متوجه شدند مردی با ضربه‌های متعدد چاقو مجروح شده و در خیابان افتاده است.

ماموران با هماهنگی قضایی، مرد مجروح را برای درمان به بیمارستان امام جعفر صادق(ع)‌ هشتگرد انتقال دادند و تلاش پزشکان برای نجات این مرد از مرگ آغاز شد و برای فاش شدن راز حادثه، تنها شاهد حادثه که مرد رهگذری بود، به مرکز پلیس منتقل شد.

شاهد حادثه راز گشود

شاهد حادثه در اظهاراتش به پلیس گفت: هنگام بازگشت به خانه‌ام در خیابان دخانیات، متوجه شدم 2 مرد جوان با این جوان (مقتول)‌ مشاجره می‌کنند و او را کتک می‌زنند.

با مشکوک شدن به آنها، داد و فریاد راه انداختم که ناگهان آن دو نفر، مرد جوان را به کناری انداختند و با سوار شدن به خودروی سواری متواری شدند، به سوی مرد جوان رفتم و متوجه شدم وی با ضربه‌های چاقو بشدت مجروح شده است و فقط توانستم شماره پلاک خودرو را در برگه‌ای یادداشت کنم.

سرهنگ هاشمی ادامه داد: با اطلاعاتی که ماموران از شاهد حادثه به دست آوردند، شماره پلاک خودروی متهمان را به تمامی مراکز پلیس و راهنمایی و رانندگی ارسال کردند و از آنها خواستند به محض مشاهده خودروی مسروقه، آن را متوقف کنند. جستجوهای پلیسی در این خصوص ادامه داشت تا این که مردی با مراجعه به مرکز پلیس، عنوان کرد؛ برادرش برای دیدن مردی ناشناس از خانه خارج و ناپدید شده است.

ماموران با اطلاعاتی که از وی به دست آوردند، پی بردند مرد مجروح، همان مرد گمشده است.

با مشخص شدن هویت مرد بیمار، کارآگاهان جنایی به یقین رسیدند که مرد مجروح در دام 2 سارق شرور گرفتار شده است.

دستگیری یکی از متهمان در قم

به این ترتیب، پاتوق‌های احتمالی سارقان فراری به طور نامحسوس زیرنظر گرفته شد و سرانجام 27 خرداد امسال ماموران اداره آگاهی قم هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های شهر، به یک خودروی سواری مشکوک شدند که مشخصات آن شباهت بسیاری به خودروی مسروقه داشت که تحت تعقیب پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ بود. ماموران با اخطار به مرد راننده، از وی خواستند خودرو را متوقف کند، اما وی بر سرعت خود افزود و متواری شد، بنابراین ماموران به تعقیب وی پرداختند و در نهایت به دلیل سرعت زیاد، خودرو با گاردریل خیابان برخورد کرد و متوقف شد و ماموران راننده آن را دستگیر کردند و به اداره آگاهی ساوجبلاغ تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ افزود: با انتقال این متهم به اداره آگاهی، وی که خود را هادی معرفی کرده بود، هرگونه سرقتی را انکار کرد.

مرگ مرد مجروح پس از 27 روز

تحقیقات در حالی از این متهم ادامه داشت که 14 تیر ماه امسال از بیمارستان امام جعفر صادق(ع)‌ هشتگرد با مرکز پلیس تماس گرفتند و از مرگ مرد مجروح (یعقوب 35 ساله)‌ پس از 27 روز در کما بودن، خبر دادند. با مرگ این مرد، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و جسد مرد جوان با هماهنگی قضایی از سوی بازپرس شریفی، رئیس شعبه یکم دادسرای جنایی هشتگرد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات از متهم  هادی  دوباره آغاز شد و سرانجام 2 هفته قبل، وی راز قتل یعقوب مرد راننده را فاش کرد.

اعتراف به قتل دوست

هادی  متهم به قتل  در اظهاراتش به پلیس گفت: من و پسرخاله‌ام  حمید  تصمیم به سرقت خودروی دوستمان (یعقوب)‌ گرفتیم و روز حادثه به بهانه عیادت از یک دوست قدیمی که در بیمارستان بستری بود، از یعقوب (مقتول)‌ خواستیم ما را همراهی کند و او قبول کرد و در میانه راه، با چاقو او را تهدید کردیم و کتک زدیم، قصد فرار داشت که 2 نفری با چاقوهایی که همراهمان بود، او را بشدت زخمی و با سرقت خودرویش، فرار کردیم. پس از فرار و عزیمت به شهرستان قم، قصد داشتم با مدارک جعلی خودرو را در قبال 700 هزار تومان به مردی بفروشم که ناکام ماندم. به دنبال اظهارات متهم به قتل، هفته گذشته، همدست فراری وی  حمید  هم دستگیر شد و به همکاری در قتل و سرقت خودروی مقتول اعتراف کرد.

بنا بر این گزارش، 2 پسر خاله متهم به قتل با قرار قانونی از سوی بازپرس شریفی رئیس شعبه یکم دادسرای جنایی هشتگرد روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها