م. الف از اصفهان، پسری 22 ساله هستم که حدود 3 سال پیش اضافه وزن داشتم و با رژیم غذایی و ورزش وزن خود را به حد مطلوبی رساندم. ولی در قسمت‌هایی از بدن مثل شکم، سینه و ران هنوز چربی اضافه دارم با وجود این که به طور منظم ورزش‌های هوازی انجام می‌دهم ولی همچنان این مشکل باقی است. آیا شما استفاده از چربی‌سوزها و ژل‌های موضعی را توصیه می‌کنید؟ و اساسا چه راه‌حلی را پیشنهاد می‌دهید؟
کد خبر: ۲۶۰۸۴۸

به این چربی‌های سمج و مزاحمی که علی‌رغم همه این اقدامات نسوخته‌اند سلولیت می‌گویند که به دلیل عمر بالایشان دیگر عروقی ندارند که بتوان با ورزش متابولیسم آنها را بالا برد و آنها را سوزاند. از این رو معمولا با روش‌های جراحی همچون لیپوساکشن یا روش‌های موضعی با قدرت بالا همچون کمربندهای لاغری قابل تایید پزشکان می‌بایست آنها را سوزاند. ژل‌های موضعی به دلیل سوزاندن آب میان‌بافتی چربی‌ها توصیه نمی‌شود چرا که باز هم به سفت و خشک شدن سلولیت‌ها کمک می‌کند.

سیده نگار نواده از گیلان، دارای پوستی روشن و مختلط هستم و در ناحیه چانه، بینی و پیشانی دارای پوستی چرب و در نواحی دیگر معمولی هستم. در زمان‌هایی که فعالیت دارم یا هوا گرم است تعرق من بیشتر شده و این امر منجر به این می‌شود که در بهار و تابستان با وجود استفاده از کرم ضدآفتاب فاقد چربی با تعرق زیادی که دارم استفاده از این کرم هم بی‌فایده باشد. در ضمن آزمایش گواتر هم داده‌ام که جواب آن منفی بوده است. لطفا در مورد این تعرق صورت و رفع آن مرا راهنمایی نمایید.

برخی از مشکلات پوستی هستند که به درمان‌های رایج پزشکی خیلی خوب پاسخ نمی‌دهند چراکه اینها هم تحت تاثیر ارث هستند و هم‌ تحت‌تاثیر محیط. محل زندگی شما دارای رطوبت بالایی است از طرفی پوست شما هم خاصیت تعریق بالایی دارد از این رو خیلی انتظار معجزه از درمان‌های پزشکی نداشته باشید اما شما می‌توانید از کرم ضد آفتاب ضد آب(Water resistant) استفاده کنید که به شما کمک زیادی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها