استیون جرارد، کاپیتان لیورپول اعتقاد دارد تیمش به آن اندازه از تجربه و پختگی رسیده که فصل بعد امیدوار به کسب مقام قهرمانی لیگ برتر باشد و انتظار طولانی این تیم به سر آید. لیورپول در تمام فصل اخیر تیمی مدعی بود و در صدر جدول همواره منچستریونایتد را تهدید می‌کرد و چند بار نیز درصدر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گرفت. حتی تا پیش از بازی منچستریونایتد مقابل آرسنال که به تساوی بدون گل انجامید، جرارد و یارانش به کسب جام امیدوار بودند.
کد خبر: ۲۵۷۳۹۳

جرارد انتظار دارد رافائل بنیتس در فصل نقل و انتقالات تابستانی بازیکنان تازه‌ای را به لیورپول بیاورد و در خطوطی که تیم ضعف دارد این ضعف‌ها را برطرف کند. در آن صورت لیورپول بخت زیادی برای کسب مقام قهرمانی در فصل بعد خواهد داشت. در آن صورت جرارد نگاهی پرامید به آینده دارد. هافبک 28 ساله لیورپول گفت: مدیر ما با عقد قرارداد با چند بازیکنی که مورد نظرش هستند، ما را قادر خواهد کرد که از مانع نهایی عبور کنیم. اگر امسالچند درصد قوی‌تر بودیم، حتما از این مانع می‌گذشتیم و قهرمان لیگ برتر می‌شدیم.

اشاره جرارد به تیم منچستریونایتد است که به علت داشتن بازیکنان باتجربه‌تر در برخی خطوط بویژه خط حمله و دفاع،‌ مانع بزرگی بر سر راه لیورپول بود و نگذاشت سرخپوشان آنفیلد پس از 2 دهه انتظار قهرمان مسابقات باشگاهی انگلیس شوند. از اوایل دهه 1990 که این مسابقات با نام لیگ برتر برگزار می‌شود، لیورپول یک بار هم قهرمان نشده است. جرارد فصلی را که به پایان آمده، پرهیجان‌ و موفق خواند و گفت: امسال، اولین باری بود که من و تیمم در رقابت نزدیک برای کسب مقام قهرمانی شرکت داشتیم. در این راه طولانی به منچستریونایتد خیلی نزدیک شدیم و مبارزه‌جویی لذت‌بخش و پرهیجان بود. دوست دارم این وضع در فصل بعد هم باشد. البته با پایان فصل حسرت خیلی چیزها را می‌خورم و دلم می‌سوزد که چرا از برخی فرصت‌های طلایی خوب استفاده نکردیم.

به طور طبیعی دوست ندارم به گذشته نگاه کنم، این را صادقانه می‌گویم. این بار می‌خواهم تجربه را چراغ راه قرار دهم و با تکیه بر تجربه پیش بروم. هدفمان این است که در فصل بعد و فصل‌های آینده، در لیگ برتر جام قهرمانی را بارها به دست آوریم. این توانایی و قابلیت را داریم. در فصل اخیر قدرت خود را نشان دادیم. استیون جرارد حرف‌هایش را چنین ادامه داد: ‌لیگ برتر، لیگی دشوار برای پیروزی و رسیدن به جام قهرمانی است. این لیگ به ما درس داده که برای حضور پویا در رقابت نزدیک به منظور رسیدن به جام باید تجربه رقابتی داشته باشید.

چلسی و منچستریونایتد هر دو چنین تجربه‌ای را دارند و ما هم باید در جایگاه آنها قرار گیریم. البته بعضی وقت‌ها باید دل به دریا بزنید و ریسک‌های بزرگی کنید که البته این کار را بارها کرده‌ایم؛ اما برای رسیدن به جام قهرمانی در لیگی سنگین، به قدرت، تجربه و تداوم نیازمندید. این فصل چیزهای زیادی آموخته‌ایم. سال بعد، سال ما خواهد بود. دراین باره اطمینان دارم. شک نکنید.

استیون جرارد از آغاز فوتبال حرفه‌ای‌اش فقط در تیم لیورپول بازی کرده و انتظار دارد بقیه دوران فوتبالش را هم در این تیم بگذراند. ماه آوریل این هافبک ملی‌پوش موافقت کرد قرارداد کنونی‌اش تا سال 2013 تمدید شود. او در بخش دیگری از مصاحبه‌اش با روزنامه پیپل گفت: من در آستانه عقد قرارداد تازه‌ای قرار دارم که به موجب آن تا سال 2013 در آنفیلد خواهم ماند. با این قرارداد، تا 33 سالگی همچنان پیراهن لیورپول را بر تن خواهم داشت، اما فعلا تمرکزم به زمان حال است و خوشحالم که در دوران اوج فوتبالم به سر می‌برم. وقتی به زمین مسابقه می‌روم، احساس می‌کنم که قدرت و اعتماد به نفس خوبی دارم. هدفم این است که آمادگی بدنی خود را برای 4 سال آینده حفظ کنم و تا جایی که ممکن است در مسابقات زیادی به میدان بروم و پیش از آن که خیلی دیر شود، پیروزی‌ها و جام‌های متعددی کسب کنم.

استیون جرارد در دوران ورزشی‌اش با مسائل گوناگونی در زمین و بیرون از آن و در زندگی خانوادگی مواجه شده و راه سختی را پیموده تا به جایگاه کنونی رسیده است.

می‌گوید: با گذر زمان و افزایش سن، تجربه و پختگی، آموخته‌ام که مشکلات خود را در ذهن خود پارک کنم تا مسابقه‌ام به پایان برسد.

هر مشکل و مساله‌ای که برایم پیش می‌آید، فوتبالم را در زمین تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. وقتی به زمین مسابقه می‌روم، تمام تمرکزم روی بازی و تیم خودم و رسیدن به پیروزی است. پس از آن به سراغ مشکلات خود می‌روم. بله، آموخته‌ام با مسائل چگونه برخورد کنم و به شیوه خود به حل آنها بپردازم و زندگی‌ام را آن طور که می‌خواهم ادامه دهم.

مترجم: جهانگیر چراتی
منبع :people

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها