مادر وکودک

مکان بازی کودک

کد خبر: ۲۵۵۶۸۹

هر چند فضا دادن به کودک کنجکاو اهمیت دارد زمان‌هایی نیز وجود دارد که شما باید برای لحظاتی به منظور باز کردن در منزل، آماده شدن و پذیرایی از مهمان‌ها و یا حمام کردن او را در فضایی کوچک و امن بگذارید. اما برای زمان‌های طولانی و در مواقع غیر ضروری فرزندتان را تنها نگذارید.

دقت داشته باشید اگر عقیده دارید کودک باید گهگاهی در تخت یا پارکش تنها باشد باید هر چه زودتر این کار را شروع کنید تا عادت کند. هر چه کودک کم سن‌تر باشد زودتر و راحت‌تر به آن عادت می‌کند. اگر صبر کنید تا کودک چهار دست و پا راه برود و سپس او را در پارکش بگذارید فکر می‌کند که می‌خواهید جلوی حرکت او را بگیرید و اعتراض می‌کند.

باید تخت یا پارک کودک دیواره یا نرده‌های بلند داشته باشد و بتواند کودکانی با قد زیر 37 اینچ و کمتر از 15 کیلو را براحتی در خود جای دهد. لبه‌های تیزی نداشته باشد و محکم و استاندارد باشد.

اسباب بازی‌های بزرگ را در داخل تخت یا پارک نگذارید. زیرا ممکن است کودک از آنها برای بالا رفتن استفاده کند و به خود صدمه بزند. زیرا وزن سر کودک از بدنش بیشتر است و با خم شدن به سمت بیرون ممکن است بیفتد.

حتی اگر کودک در تخت یا پارکش احساس ناراحتی نکند بیشتر از 10 تا 20 دقیقه او را تنها نگذارید زیرا در این صورت ممکن است احساس طرد شدگی و تنهایی کند.

در چنین مواردی سعی کنید او را روی زمین بگذارید و اگر در کنارش نیستید از دور مراقبش باشید.

در مورد استفاده از روروئک نیز نباید احساس کنید که می‌تواند بدون حضور شما مدت‌ها در آن بماند.

بسیاری از متخصصان به دلیل این‌که ممکن است کودک در آن دچار حادثه شود آن را پیشنهاد نمی‌کنند.

در مورد فواید و مضرات روروئک گروهی از کارشناسان مشغول بررسی هستند، اما هنوز نتیجه قطعی را اعلام نکرده‌اند.

وقتی کودک در روروئک است ممکن است سریع پا بزند و به دیوار یا جایی بخورد و یا ممکن است با برخورد با مانع واژگون شود و کودک آسیب ببیند.

در مواردی نیز با نزدیک شدن به میزهایی که لبه تیز دارد یا دسترسی به وسایل خطرناک دچار سانحه می‌شود.

اخیرا به منظور تامین ایمنی بیشتر روروئک‌هایی ساخته شده که در یک مکان ثابت می‌شود و فقط به کودک این امکان را می‌دهد که پاهای خود را در آن تکان دهد. به طور کلی بهتر است هرگز کودک را دور از دید خود قرار ندهید تا بتوانید از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنید.

سحر کمالی نفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها