مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران وعده داد:

تابستان ، آب جیره‌بندی نمی‌شود

خسرو ارتقایی وعده داد: اگر بارندگی‌های بهار با همین روند ادامه داشته باشد قطعا در تابستان امسال جیره بندی آب نخواهیم داشت.
کد خبر: ۲۴۹۶۹۲

خسرو ارتقایی ،مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران  در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این‌که آیا در تابستان امسال جیره بندی آب خواهیم داشت یا خیر؟ با بیان مطلب فوق، گفت: در جلسات مشترکی که با مسوولان بخش آب داشتیم به این نتیجه رسیدیم که جیره‌بندی نداشته باشیم.

وی توضیح داد: اگر هم بارندگی‌ها به نحو مطلوب نباشد، ما و شرکت آب و فاضلاب تمهیداتی اندیشیده‌ایم که بتوانیم آب مورد نیاز را تامین کنیم؛ اگرچه همه‌ این کارها به همکاری مردم نیاز دارد.

او با بیان این‌که اگر در زمان اوج مصرف آب به‌ویژه در تابستان 10 تا 15 درصد صرفه‌جویی داشته باشیم، جیره‌بندی رخ نمی‌دهد، اضافه کرد: اگر مصرف به شدت بالا رود و بارندگی هم نداشته باشیم، آمادگی‌های لازم را برای این شرایط داریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ورودی آب سدها 22 درصد کاهش داشته که از عوامل آن می‌توان به خشک بودن زمین و کاهش فراوان آب‌ها و سرمایی که باعث شده برف‌ها‌ در ارتفاعات آب نشوند، اشاره کرد. البته بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها