چند روزنامه‌ صبح امروز ایران خبرهای ویژه‌ای را چاپ کرده‌اند از جمله میرحسین مراقب از اینجا رانده‌ها و از آنجا مانده ها باشد، سعه صدر بود یا دروازه گشاد براى نفوذ دشمن؟!، حمایت محافل صهیونیستى از یک فیلمساز ایرانى،کروبی: پای صندوق رفتید حقیر را فراموش نکنید،دلیل رویکرد نوباوه به احمدی نژاد،تشکر آیت الله صافی گلپایگانی از ری شهری و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۲۴۸۸۶۷

کیهان

میرحسین مراقب از اینجا رانده ها و از آنجا مانده ها باشد

عضو حزب کارگزاران هشدار داد: حضور سازمان مجاهدین و حزب مشارکت تاثیر منفی بر ستاد نامزد اصلاح طلبان می گذارد.

مرتضی سجادیان به باشگاه خبرنگاران گفت: اگر مهندس موسوی بخواهد شعارهای منطقی که به کار گرفته را حفظ کند باید مراقب اطرافیان خود باشد، هر چند هر طیفی از اصلاحات می تواند از وی حمایت کند اما حمایت برخی گروه ها نظیر مشارکت و مجاهدین تاثیر منفی می گذارد چرا که این گروه ها از خاتمی رانده و از این جا مانده شدند.

گفتنی است سجادیان مدیر مسئول روزنامه افراطی و توقیف شده کارگزاران بود و خود بارها از سوی کسانی نظیر دبیر کمیته سیاسی حزب به خاطر مواضع تند روزنامه مورد انتقاد قرار گرفت. از این نظر نگرانی وی از برخی اطرافیان از این جا رانده و از آنجا مانده آقای موسوی قابل تأمل است.

اسرائیل: با ملت ایران طرفیم نه نیروگاهى که بتوان بمباران کرد

وزیرجنگ رژیم صهیونیستی آرزوی حمله به تاسیسات هسته ای ایران را غیرممکن خواند.
ایهود باراک در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی هاآرتص اظهار داشت: ما به انجام یک عملیات حماسی و قهرمانانه که به همه فعالیت های اتمی ایران پایان دهد، علاقه مندیم اما آیا این آرزو، واقع بینانه و عملی خواهد بود؟ ما هیچ گزینه ای را از روی میز حذف نمی کنیم  اما ایران، عراق نیست. به هیچ وجه نمی توان این دو کشور را مقایسه کرد. ما در سال 1981راکتور اتمی عراق را بمباران کردیم اما این درباره ایران عملی نیست. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: ملت ایران مجموعه ای از مردمی است که هویتی آنها را یکپارچه نگاه داشته است و این هویت از این احساس سرچشمه می گیرد که آنها از طلوع سپیده دم تاریخ، یک امپراطوری بوده اند.

وی با بیان این که «برنامه هسته ای ایران پیچیده، مشکل و وسیع است و مقابله با آن دشوار می باشد»، درباره نحوه عمل ایران در چالش هسته ای گفت: ایرانی ها تخته نرد بازی نمی کنند بلکه آنها شطرنج باز هستند و در واقع خودشان این بازی را اختراع کردند. آنها با مهارت، کارکشتگی و حساب و کتاب بسیار بالا حرکت می کنند.
او همچنین در ارتباط با ابراز تمایل دولت جدید آمریکا برای گفت وگو با ایران گفت: ما در جایگاهی قرار نداریم که قادر باشیم به آمریکایی ها بگوئیم با ایران گفت وگو کنند یا نه. من به رهبران آمریکا گفتم که در ابتدا برای اطلاع از اوضاع ایران به افراد حرفه ای و کارکشته رجوع کنید و دریابید که واقعا در ایران چه می گذرد و  ایرانی ها در پس پرده دود آلود چه می کنند. خود را با دانسته های اطلاعاتی آگاه سازید. از اینجاست که متوجه خواهید شد آنها مشغول چه کاری هستند.

وی ادعا کرد: «آنها (ایرانی ها) مصمم به فریب دادن، آشفته کردن اوضاع و غبارآلود کردن همه چیزند و با سرلوحه قرار دادن عنوان قدرت هسته ای برای اهداف صلح آمیز، می کوشند به توانمندی هسته ای نظامی دست یابند.
باراک در ادامه گفت: من به آمریکایی ها گفتم که مذاکرات (با ایران) باید کوتاه و پایان آن بسته باشد و به موازات آن تحریم هایی نرم مانند محدودیت هایی در نقل و انتقال پول نیز اعمال شود. در کنار همه این اقدامات باید برای اعمال تحریم های سخت تر زمینه چینی شود تا مجوزی برای اقدامات به تصویب رسیده بعدی فراهم شود.

سعه صدر بود یا دروازه گشاد براى نفوذ دشمن؟!

معاون خاتمی در زمان ریاست جمهوری وی، نفوذ دشمنان انقلاب در میان اصلاح طلبان را حمل به موفقیت گفتمان اصلاحات کرد!

به گزارش قلم نیوز، معصومه ابتکار که به همراه کواکبیان در پردیس قم سخن می گفت، با اعتراض یکی از دانشجویان مواجه شد. این  دانشجو  گفت«از اردوگاه اصلاح طلبان صدای سکولاریسم به گوش می رسد، لطفاً پشت سر امام پناه نگیرید». این اعتراض، اقتباسی از اعتراف رئیس دولت اصلاحات بود که اذعان کرده بود « از اردوگاه اصلاح طلبان صدای دشمن به گوش می رسد» یا «جریان چپ و اصلاحات  بعضاً تنه به تنه لیبرالیسم زد و منحرف شد». اما ابتکار (رئیس سابق سازمان محیط زیست) در واکنش به اعتراض مستند دانشجوی مذکور، گفت: این موفقیت گفتمان اصلاحات بود که توانسته بود طیف وسیعی از تفکرات را با نظام همراه  کند(!؟) اما شما کی و کجا از مدیران خاتمی حرفی راجع به سکولاریسم و بی احترامی به ولایت فقیه دیدید».

تغافل خانم ابتکار  در حالی است که وزارت خانه های ارشاد، کشور و علوم در دولت سابق ضمن تنگ کردن عرصه بر نیروهای متدین و انقلابی، میدان را برای جریان های ضدانقلابی با گرایش های گوناگون باز کردند و عملاً از محیط هایی نظیر دانشگاه و مطبوعات و احزاب، فضای ستیز با آرمان ها و منافع ملت ایران ساختند. البته خانم ابتکار که زمانی در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حضور داشته و اسناد آن را مطالعه کرده، سردمداران جریان شبیخون سیاسی و فرهنگی دشمن را  که بعضاً در کنگره احزاب 3قلو حضور به هم رساندند، می شناسد، هر چند که شلوغی دوران انتخابات باعث غفلت ایشان شده باشد.

حمایت محافل صهیونیستى از یک فیلمساز ایرانى

جشنواره فیلم کن فرانسه که سالهاست نسبت به آثار سینمای ایران بی تفاوت است، به طور ناگهانی فیلم «بهمن قبادی» را برای دوره جدید خود برگزید!

فیلم «کسی از گربه های ایرانی خبر نداره» به کارگردانی بهمن قبادی در حالی از سوی کن برای شرکت در یکی از بخش های حاشیه ای آن برگزیده شد که کارگردان این اثر در میان ایرانیان ناشناخته است و تاکنون فیلم های قبلی وی نیز در داخل کشور با بی اعتنایی  مردم روبرو شده است.

شواهد موجود که با نظر برخی از کارشناسان نیز تایید می شود  گزینش این فیلم از سوی جشنواره فرانسوی کن بی ارتباط به سابقه و موضع گیری حمایت آمیز قبادی  کارگردان فیلم از رکسانا صابری نیست، که چندی قبل به اتهام جاسوسی   برای آمریکا در ایران محکوم شد. برخی از دولت ها و رسانه های صهیونیستی غرب در روزهای گذشته در دفاع از فرد مذکور، جو سنگینی را علیه کشورمان به راه انداختند و قبادی هم در این میان، خود را دوست و نامزد او معرفی کرد  و در مصاحبه با شبکه های خبری ضد انقلاب از وی حمایت نمود. نکته قابل توجه این است که نام این متهم به جاسوسی نیز در میان عوامل تولید فیلم انتخاب شده برای جشنواره کن، دیده می شود.

جشنواره کن فرانسه، دو سال پیش نیز با اهدای جایزه به فیلم ضد ایرانی «پرسپولیس»، جهت گیری سیاسی خود را علیه ملت ایران نشان داده بود.

طالبان را ما راه انداختیم القاعده را... وزیرخارجه بعدى بگوید!

تحلیل موشکافانه  و مستند رهبرانقلاب نسبت به دست های پشت پرده حوادث تروریستی اخیر در عراق، دستگاه دیپلماسی و اطلاعاتی آمریکا را غافلگیر کرد.

رهبرفرزانه انقلاب با اشاره به روسیاهی  تروریست ها و هشدار نسبت به اینکه آتش این  تروریسم دامان دست های پلید و مغزهای شریر را خواهد گرفت، تصریح کردند «متهم اصلی در این جنایت و نظایر آن، نیروهای امنیتی و نظامی آمریکا هستند که به بهانه مقابله با تروریسم، کشوری اسلامی را ستمگرانه اشغال کرده اند... رشد علف های هرزه و زهرآگین  تروریسم در عراق، بی گمان در سیاهه جنایات آمریکا نوشته می شود و دستگاه های اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی نخستین متهمان آنند». بیش از 60 زایر ایرانی در عملیاتی تروریستی اخیر در  دیاله و کاظمین به شهادت رسیدند.

وزیر خارجه آمریکا که دولت متبوعش نقش اساسی  در فشار اخیر به دولت عراق و آزادی ده ها تروریست بعثی و سلفی از زندان دارد، در واکنش به موضع هوشیارانه و دقیق جمهوری اسلامی،  موضعی منفعلانه اتخاذ کرد و گفت: موضع ایران ناامید کننده است. وی همچنین مدعی شد: باقی ماندگان القاعده و دیگر گروه های خشن در روند صلح در عراق اخلال  می کند. هیلاری کلینتون همسایگان عراق را برای برقراری امنیت در آن کشور فراخواند.

از سرگیری دور تازه عملیات تروریستی پس از دوره آرامش نسبی در عراق، به دنبال آن آغاز شد که محافل سیاسی و مطبوعاتی آمریکا فاش کردند دولت جدید واشنگتن درصدد است با نقض یا تفسیر دوباره!  دور زدن مفاد توافق نامه خروج اشغالگران، ترک عراق را به تاخیر  اندازد و به حضور غیرقانونی خود ادامه دهد. اشغالگران به لحاظ حقوقی مسئول امنیت کشور اشغال شده هستند ضمن اینکه اغلب عملیات تروریستی دقیقاً در مناطق تحت رصد و اشراف آمریکا و در تور نظارت امنیتی و اطلاعاتی آنها انجام می شود!

متهم کردن القاعده و کتمان نقش دستگاه های جاسوسی آمریکا و اسرائیل در عملیات تروریستی عراق در حالی است که آفتابی شدن القاعده در این کشور  دقیقاً مربوط به دوران پس از اشغال عراق بوده و سوغات ویژه اشغالگران آمریکایی است.

هیلاری کلینتون  اخیرا در جلسه استماع کنگره درباره اوضاع وخیم پاکستان اعتراف کرد راه اندازی طالبان در افغانستان محصول تصمیم مستقیم آمریکا بود. وی در آن جلسه گفت: «پاکستان در حال  تبدیل شدن به یک خطر جدی است. ما می توانیم انگشت اتهام را به سوی پاکستان نشانه بگیریم. اما باید بگوییم مشکلاتی که اکنون  با آن روبرو هستیم تا حدود زیادی با مسئولیت خود ماست و باید بگوییم که ما خود در تشکیل آن دخیل بوده ایم. ما تاریخچه ای از ورود و خروج به پاکستان داشته ایم. بگذارید یادآوری کنم کسانی که امروز با آنها می جنگیم،  20 سال قبل با سرمایه گذاری ما تشکیل شدند. ما این کار را انجام دادیم؛ چرا  که در جنگ با اتحاد جماهیر شوروی گیر کرده بودیم. این رئیس جمهور ریگان بود که با تصویب و مشارکت کنگره  به رهبری دموکرات ها تصمیم به تقویت مجاهدین ]طالبان[  گرفت. حتی اجازه دادیم، عربستان سعودی و دیگر کشورها وارد افغانستان شوند و وهابیگری را اشاعه دهند. شاید برای سنجش نابودی اتحاد جماهیر شوروی این ایده بد نبود اما باید در مورد آنچه کاشته ایم و اکنون مجبور به برداشت آن هستیم بهتر و با دقت تر بیاندیشیم».

احتمالا چند سال بعد وزیرخارجه وقت آمریکا، سخنان انتقادی مشابهی را درباره عملکرد خیانت آمیز بوش و اوباما و رایس و هیلاری کلینتون خواهد گفت همچنان که زمانی مادلین آلبرایت وزیرخارجه ریاکار آمریکا همزمان با دشمنی هایش علیه ملت ایران، درباره ماجرای کودتای 28 مرداد لحنی انتقادی و تأسف آمیز در پیش گرفته بود!!

قدس

واکنش انتخاباتی «لاریجانی»

قدس- گروه سیاسی: لاریجانی، رئیس مجلس در حاشیه گشایش نمایشگاه شهیدان مجلس با بیان اینکه قصد ندارد، به عنوان رئیس مجلس موضع خاصی در انتخابات بگیرد، گفت: من معتقدم مجلس همچنان باید جایگاه مستقل خود را در انتخابات حفظ کند اما فراکسیون ها می توانند موضع خود را مشخص کنند.

 

ایرنا- مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی در دانشگاه شریف به دانشجویان گفت: صبح 22 خرداد که پای صندوق رأی رفتید حقیر را فراموش نکنید.
کروبی که عصر دوشنبه به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به این دانشگاه رفته بود، تأکید کرد که شعارش «تغییر» است.

شجونی: از هزار تن گردوی پوچ یک قاشق فسنجان در نمی آید

ایرنا- حجةالاسلام «جعفر شجونی» عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در جمع مردم قزوین افزود: سالهاست از نزدیک رویدادهای سیاسی را رصد کرده و افرادی که قصد خدمتگزاری واقعی برای جمهوری اسلامی ایران را دارند، می شناسم.
وی سخنان اخیر اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را به گردوهای پوچی تشبیه کرد که از آن یک قاشق فسنجان هم در نمی آید.

ده نمکی: فیلم انتخاباتی، در تخصصم نیست

مهر- مسعود ده نمکی کارگردان »اخراجی ها 2 » گفت: به همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری احترام می گذارم، اما ساختن فیلم تبلیغاتی تخصص من نیست.

بازداشت یک آفریقایی در تهران به جرم چاپ صد دلاری

ایسنا- دادیار شعبه اول دادسرای قاچاق کالا و ارز از بازداشت یک تبعه کامرونی که با قاچاق کاغذ چاپ اسکناس قصد داشت با همکاری دو ایرانی 100 دلاری جعلی منتشر کند، خبر داد.
به گفته وی با انجام بررسیهای لازم در این رابطه «عبدالکریم شیگی» تبعه کامرونی، «هادی - ی» و «علی - ج» در تهران دستگیر شدند و محموله قاچاقی را که با لنج به یکی از بنادر جنوب کشور رسیده و شامل 150 کیلوگرم کاغذ چاپ اسکناس و 400 هزار برگه 100 دلاری بود، توقیف شد.

واکنش حمید روحانی به فعالیتهای مرموزانه ضد امام(ره)

مرکز خبر حوزه- سیدحمید روحانی، رئیس بنیاد پژوهشهای تاریخ معاصر ایران گفت: دستهای مرموزی به کار افتاده است تا در قالب خاطره نویسی، مصاحبه، تاریخ نگاری و سفرنامه، راه امام (ره) را کور کنند.

 

ایرنا- بیژن نوباوه، نماینده مردم تهران در مجلس درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: شجاعت احمدی نژاد در عرصه های مختلف مرا به انتخاب دوباره وی وا داشته است.

انتقاد عضو کارگزاران از هزینه گزاف شام هیأت ایرانی در ژنو

شهاب نیوز- محمد هاشمی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از حضور احمدی نژاد در اجلاس دوربان ژنو گفت: هیأت ایرانی همراه رئیس جمهور، حدود 100 نفر و تعدادی هم از سفارتخانه های ایران در اروپا در اجلاس حاضر بودند و در میهمانی شامی که در یکی از گرانترین هتلهای سوئیس برگزار شد، هیأت ایرانی و تعدادی از ایرانیان مقیم سوئیس شرکت داشتند که هزینه بسیار گزافی دربر داشت.


جمهوری اسلامی

آیت الله صافی گلپایگانی با فرستادن پیام تشکری خطاب به حجت الاسلام والمسلمین ری شهری از موضع صریح وی در معضل پدید آمده برای سازمان حج و زیارت تقدیر کرده اند. به گزارش خبرنگار « تابناک » این مرجع تقلید در این پیغام که از طریق نمایندگانش به سرپرست حجاج ایرانی منتقل کرده اند از این که حجت الاسلام والمسلمین ری شهری آشکارا در برابر الحاق حج و زیارت به گردشگری موضعگیری کرده از وی سپاسگزاری و تاکید کرده اند : قداست حج و زیارت فراتر از امر گردشگری است . آیت الله صافی با اشاره به این که حج و عتبات برنامه ای معنوی و الهی است و هرگز نمی توان آن را با سیاحت و گردشگری برابر دانست افزوده اند : آیا می توان گفت کسی که در همه عمر یک بار مستطیع شده و به خانه خداوند مشرف می شود با کسی که به دنبال سیاحت و گردشگری است و به این کشور و آن کشور سفر می کند برابر است کسانی که به دنبال چنین کاری هستند یا حج را نشناخته اند و یا مغرضانی هستند که می خواهند مقام روحانی حج را پائین آورند.

دیدار رئیس جمهور با یک مرجع تقلید گمنام

یک سایت حامی دولت از دیدار رئیس جمهور با یک مرجع تقلید گمنام که البته در جایی از ایشان با نام استاد اخلاق حوزه یاد کرده پرداخته است . به گزارش تابناک طبق این خبر رئیس جمهور در دیدار با یکی از مراجع تقلید در واکنش به این انتقاد که دولت رابطه خوبی با مراجع ندارد تاکید کرد : بنده از جوانی مقلد مرجعیت عزیز بوده ام در امر حکومت به دلیل تعدد نظرات و دیدگاه ها حکم ولی فقیه برایم حجت است . در ادامه این دیدار رئیس جمهور تاکید می کند : آمدن بنده برای اصلاح وضعیت موجود بوده و فساد به این مباحث ظاهری خلاصه نمی شود فساد عمیق تری در جامعه وجود دارد که بنده برای اصلاح آن آمده ام و با برنامه و جدیت آنها را رفع خواهم کرد. وی افزود : بنده برای مسائل فرهنگی برنامه دارم و اگر شما وقت کافی دارید برای شما توضیح بدهم که ثابت شود ما بی تفاوت نیستیم و فساد یک شبه حل نخواهد شد.

شورای عالی اداری و پس نگرفتن مصوبه

علیرغم مشخص شدن نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر مخالفت با الحاق حج و زیارت به گردشگری و تاکید مراجع عظام تقلید بر استقلال سازمان حج و زیارت هنوز مصوبه الحاق پس گرفته نشده است . شورای عالی اداری که این الحاق را تصویب کرده زیر نظر رئیس جمهور است و رئیس جمهور باید پس گرفتن این مصوبه را اعلام نماید.

تصمیم ترکیه برای میانجی گری در مناقشه ایران و امارات

رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه از تصمیم کشورش برای میانجی گری در مناقشه ایران و امارات بر سر موضوع مالکیت جزایر سه گانه ایرانی خبر داد. به گزارش عصر ایران به نقل از رسانه های امارات « کوکسال توپتان » در دیدار همتای اماراتی خود در آنکارا گفت : « در طول شش ماه آینده طی سفری به تهران درباره موضوع جزایر مورد مناقشه با طرف ایرانی گفت وگو و مواضع امارات را به این کشور منتقل خواهد کرد.» توپتان افزود : « قلب ما برای امارات می تپد و امیدواریم آنها به آنچه آرزویش را دارند دست پیدا کنند. » رئیس مجلس ترکیه نگفت قلبش برای چه چیز امارات می تپد دلارهای نفتی یا چیز دیگر شاید او نمی داند که جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است براساس اسناد و مدارک معتبر بین المللی مالکیت جزایر تنب بزرگ کوچک و ابوموسی تا ابد متعلق به این کشور است و این جزایر بخشی لاینفک از خاک کشورمان به شمار می روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها