براساس اعلام پلیس‌فدرال آمریکا

5شهر جرم‌خیز آمریکا معرفی شدند

بر اساس اعلام پلیس فدرال آمریکا ، پنج شهر «دیترویت»، «ممفیس» ، «میامی» ، «استاکتون» و «لاس و گاس» جزو پرخطرترین و پرجرم‌ترین شهرهای این کشور هستند.
کد خبر: ۲۴۷۹۶۰

به گزارش ایسنا ، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط محققان پلیس فدرال آمریکا، پنج شهر از ایالات مختلف این کشور، از جمله مناطقی هستند که در آن‌ها جرایمی نظیر قتل و سرقت مسلحانه بیش از شهرهای دیگر آمریکا رخ می‌دهد.

بر اساس این آمار، شهرهای «دیترویت» در ایالت «میشیگان»، «ممفیس» در ایالت «تنسی»، «میامی» در ایالت «فلوریدا»، «استاکتون» در ایالت «کالیفرنیا» و «لاس و گاس» در ایالت «نوادا» پنج شهری هستند که بیشترین آمار وقوع جرایم و قتل‌ها را در خود دارند.

اگرچه از شش ماهه اول سال جاری میلادی، وقوع جرایم و میزان خشونت‌ها و قتل‌ها ‌5/3 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته، اما این پنج شهر همچنان دارای بالاترین وقوع جرایم به ویژه قتل و سرقت‌های مسلحانه هستند و تلاش ماموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) برای کاهش و کنترل این جرایم تا‌کنون بی‌نتیجه مانده است.

این در حالیست که «دیترویت» در ایالت «میشیگان» به دلیل وجود راه‌های ارتباطی مناسب، محل اصلی تبادل مواد مخدر در جنوب‌غرب آمریکاست و تنها به این دلیل است که درگیری‌هایی میان ماموران پلیس ایالتی و فدرال و قاچاقچیان مواد مخدر روی داده و باعث بروز درگیری‌های مسلحانه و مرگبار می‌شود که در این میان افراد بی‌گناه نیز جان خود را از دست می‌دهند.

علاوه بر این، بر اساس آمار اداره تحقیقات فدرال آمریکا در این پنج شهر، از هر ‌100 هزار نفر بیش از ‌950 نفر درگیر در جرایم و قتل‌ها هستند و روزانه ‌10 جرم مختلف در این شهرها به وقوع می پیوندد.

البته باید به این نکته توجه داشت که «استاکتون» در ایالت کالیفرنیا هم مرز با منطقه «تیخوآنا» در مکزیک بوده و جزو مناطق پرخطر در زمینه تجارت مواد مخدر و درگیری‌های میان قاچاق چیان مواد مخدر و ماموران پلیس و نیروهای ارتش آمریکا و مکزیک به شمار می‌رود.

میزان خشونت علیه زنان و تجاوز و سپس به قتل رساندن آن‌ها در این پنج شهر بیش از شهرهای دیگر در کل آمریکا بوده و سالانه ده‌ها زن و دختر جوان در این شهرها کشته می‌شوند.

به گزارش اداره تحقیقات فدرال آمریکا نیز آمده است که برخی از این شهر‌ها نظیر «استاکتون» در ایالت کالیفرنیا یا «میامی» در ایالت فلوریدا به دلیل نزدیک بودن به دریا بهترین مسیر برای تجارت مواد مخدر و فرار قاچاقچیان بوده و همچنین اکثر جرایم و قتل‌ها نیز بر روی عرشه کشتی‌های قاچاقچیان‌ مواد روی می‌دهد که پس از آن اعضای باندهای مواد مخدر و گروه‌های خلافکار، اجساد را به دریا می‌اندازند تا طعمه ماهیان آب‌شور شود.

با توجه به افزایش بودجه پلیس در این شهرها و افزایش نیروهای امنیتی نه تنها از وقوع جرایم مختلف در این پنج شهر بزرگ آمریکا کاسته نشده، بلکه فعالیت آدم‌کش‌ها، متجاوزان و قاچاقچیان افزوده شده است و با توجه به بحران اقتصادی که این کشور را فرا گرفته، فعالیت این افراد ضد‌اجتماع افزایش روز‌افزونی یافته است.

علاوه بر این ، ایالاتی نظیر نیویورک ، فیلادلفیا ، لس‌آنجلس ، مریلند ، کارولینای جنوبی و آرکانزاس نیز در رده‌های بعدی در زمینه وقوع جرایم در آمریکا قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها