طی سه ماهه اخیر ؛

دزدان دریایی سومالی 5 کشتی را ربودند

مقامات پلیس گشت دریایی در «کنیا» و کشورهای حوزه خلیج عدن اعلام کردند که طی سه ماهه اخیر دزدان دریایی سومالی پنج کشتی را ربودند.
کد خبر: ۲۴۳۸۳۰

به گزارش ایسنا ، «گریم گیبون بروکز» ـ رییس عملیاتی پلیس گشت دریایی ارتش انگلستان ـ در مصاحبه‌ای با رسانه‌های بین‌المللی گفت: طی سه ماهه نخست سال 2009 میلادی، دزدان دریایی سومالی پنج کشتی متعلق به آلمان ، اوکراین و عربستان را ربودند و تا‌کنون ماموران پلیس ساحلی موفق نشدند خدمه این کشتی‌ها را آزاد کنند.

وی افزود: طی سال گذشته میلادی، نزدیک به 38 درصد کشتی‌هایی که از خلیج عدن عبور می‌کردند توسط این دزدان دریایی ربوده شدند. این در حالیست که در سال جاری میلادی، این میزان نسبت به سال گذشته میلادی به 13 درصد رسیده و فعالیت دزدان دریایی سومالی به دلیل ایجاد امنیت و توجه بیشتر شورای امنیت سازمان ملل و نیروهای دریایی ارتش آمریکا به شدت کاهش یافته است.

مقامات گشت ساحلی یمن نیز طی بیانیه‌ای اعلام کردند که نزدیک به گروه دزد دریایی در شرق خلیج عدن فعال هستند اما فعالیت آن‌ها به دلیل حضور نیروهای نظامی از کشورهای آلمان و آمریکا بسیار محدود شده است ؛ به طوری ‌که در هفته گذشته نیروهای دریایی ارتش آمریکا، چهار نفر از این دزدان دریایی را دستگیر کردند.

سازمان بین‌المللی امور دریایی نیز اعلام کردند: نزدیک به 14 کشتی با 200 خدمه در کنترل دزدان دریایی سومالی هستند و تا‌کنون تلاش‌ها برای رهایی و آزاد‌سازی این افراد بی‌نتیجه مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها