سرویس اسکای باکس

در روزهای 28 بهمن تا 2 اسفند (16 تا 20 فوریه) نمایشگاه ‌ 2009 MWC‌ در بارسلونا برگزار شد. یکی از خدمات جدید ارایه شده در این نمایشگاه، سرویس آنلاین مایکروسافت برای تلفن‌های همراه موسوم به اسکای‌باکس بود.
کد خبر: ۲۳۸۰۳۸

این سرویس قرار است سینک (همگام‌‌سازی) بی‌سیم را برای کاربران ویندوز موبایل فراهم کند. تماس‌ها، پیام‌ها، رخدادهای سازمان‌دهنده، فایل‌ها، قابلیت تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی تعدادی از ویژگی‌های آتی این سرویس خواهند بود. ‌ ‌نسخه بتای نقشه راه اسکای‌باکس 1.0 در ابتدا در ماه فوریه جاری در ‌ 2009 MWC‌عرضه شد و استفاده از آن رایگان است. ویژگی‌های آن شامل تهیه پشتیبان از اطلاعات و بازیابی، مدیریت محتوا و به اشتراک‌گذاری اطلاعات خواهد بود.

سپس در اواسط سال 2009 نسخه 5/1 اسکای‌باکس به‌طور آنلاین عرضه می‌گردد. در آن هنگام می‌توان تلفن خود را به یک نسخه رایگان از سرویس استاندارد اسکای‌باکس ارتقا داد یا سرویس پرمیوم اسکای‌باکس را انتخاب کرد که مبتنی بر اشتراک و پرداخت حق اشتراک است (واقعا معلوم نیست عنوان "پرمیوم" چه معنایی دارد.) اسکای‌باکس 5/1 در موبایل‌هایی که بر روی ویندوز موبایل 1/6 و 5/6 اجرا می‌شوند و اندکی از تلفن‌های غیرهوشمند قابل استفاده خواهد بود. ‌ ‌

اما نرم‌افزار واقعی با اسکای‌باکس نسخه 0/2 خواهد آمد، جایی که سرویس فوق، با انواع متعددی از قابلیت‌ها و برنامه‌های جانبی مایکروسافت برقرار خواهد کرد. کاربران با در اختیار داشتن نسخه 0/2 قادر خواهند بود موبایل خود را به‌طور مستقیم از اینترنت مدیریت کنند: کنترل زنگ‌ها (رینگ‌تون‌ها)، زمینه‌ها، برنامه‌های موبایل، موسیقی و ویدئو تنها چند کلیک با شما فاصله خواهند داشت. به‌ظاهر اسکای‌باکس 0/2 با مجموعه کامل سرویس‌های ویندوز موبایل از جمله ‌ Live Mesh‌ یکپارچه خواهد شد.

همچنین اسکای‌باکس 0/2 ارتباط تنگاتنگی با سرویس آنلاین و شایع شده دیگر مایکروسافت موسوم به اسکای‌مارکت خواهد داشت. اسکای‌مارکت، به طریقی مشابه اپستور اپل، برنامه بلک‌بری به‌نام استورفرانت، اپلیکیشن‌مارکت اندروید گوگل یا حتی فروشگاه برنامه‌های موبایل سامسونگ ‌ 60S ‌و WinMo ‌که ژانویه گذشته ارائه شدند، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا برنامه‌ها را مستقیما از تلفن‌های خود خریداری نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها