رضا رفیع: در خصوص بحران اقتصاد جهانی موجود، من حیث‌المجموع دو نظریه کلان در بین کارشناسان خبره علم اقتصاد مطرح بود: یک عده معتقد بودند که اثرات سوئی بر اقتصاد ما خواهد گذاشت و یک عده دیگر بر این باور بودند که تخم مرغ ما را هم نمی‌تواند گران کند و الحمد لله همین هم شد.
کد خبر: ۲۳۲۹۲۹

درخواست لطیف: تا کور شود هر آن که نتواند دید...!

در همین راستا مدیرعامل سابق اتحادیه میهنی مرغ تخم‌گذار ضمن گفتگویی با خبرگزاری ایلنا با اشاره به کاهش 20 درصدی قیمت ذرت و سویا اعلام کرد: «بحران اقتصادی جهانی موجب شد تا قیمت نهاده‌های اولیه دامی، از جمله ذرت و سویا به شدت کاهش یابد و همین مساله تاثیر بسزایی در کاهش قیمت تخم‌مرغ گذاشت.» و ما امیدواریم که بعد از تخم‌مرغ، نوبت به خود مرغ  هم برسد و با کاهش آنچنانی مواجه شود. از حالا بساط انواع نیمرو و خاگینه و املت و دیگر صور خوردنی تخم‌مرغ گسترده خواهد شد و یحتمل، جنبش دانشجویی ما جان تازه‌ای خواهد گرفت.

تذکر لازم: اگر نبود برخی از دستورالعمل‌های مسوولان اقتصادی ما، الان خیلی چیزها هنوز قیمتش بالا بود. آنهایی که اخبار جراید را دنبال می‌کنند حتما مستحضر هستند که همین چند روز پیش بود که دستورالعمل وزارت بازرگانی مبنی بر کاهش سریع قیمت اجناس بشدت صادر شد.

استفهام انکاری: خب اگر شما تخم‌مرغ داشتید، با این دستور محکم و قاطع که مو، لای درز آن نمی‌رود، قیمت تخم‌مرغتان را فی‌المجلس نمی‌کشیدید پایین؟ مگر جرات داشتید نکشید پایین؟... الکی که نیست. الان اگر افزایش قیمت بلیت هواپیما هم که علی القاعده باید همیشه در حال پرواز باشد، اگر منطبق با مستندات کافی نباشد، فی‌المجلس از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به سازمان تعزیرات حکومتی حواله داده خواهد شد؛ تا چه رسد به تخم‌مرغآن که مورد نیاز حتی خلبان و خدمه پروازی همان هواپیماست که ذکر خیرش شد. آدم باید رمق داشته باشد پرواز کند یا نه؟... پرواز را به خاطر بسپار؛ تخم مرغ خوردنی است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها