اهواز - ‌خبرنگار جام‌‌جم: برای اولین بار در کشور درمان بیماری اکتیمای مسری دام‌های سبک در استان خوزستان انجام شد. مبینی رئیس اداره بررسی و مبارزه با بیماری‌های دامی‌استان به خبرنگار ما گفت: اکتیمای مسری نوعی بیماری ویروسی واگیردار در دام‌های سبک به شمار می‌رود که همه ساله موجب تلف شدن دام‌های بسیاری می‌شود. این بیماری واکسنی ندارد، اما کارشناسان دامپزشکی استان خوزستان در اقدامی‌ ابتکاری با انجام آزمایش و با توجه به نزدیکی آنتی ژنتیکی بین 201 بیماری و بیماری آبله توانستند با استفاده از واکسن آبله این بیماری را در دام‌های حساس کاملا کنترل کنند.
کد خبر: ۲۳۰۳۹۳

اهواز -‌ خبرنگارجام‌جم: خوزستانی‌ها می‌توانند کالاهای ته لنجی وارد کنند. شهروندان خوزستانی می‌توانند از طریق بندر هندیجان کالاهای مورد نیاز خود را که موسوم به ته‌لنجی است، وارد کنند. عمده‌ترین کالاهای وارداتی به بندر هندیجان پیچ و مهره، لوازم یدکی خودرو، تزئینات خودرو، برنج و‌ آب تصفیه کن، کالاهای خانگی و... است. دام زنده و رب گوجه فرنگی عمده ترین کالاهای صادراتی این بندر را تشکیل می‌دهند.

مشهد - خبرنگار جام‌جم: مدیر داخلی بهشت رضا(ع) مشهد از کاهش مرگ و میر در اثر گازگرفتگی و سوانح رانندگی طی سال جاری در مشهد خبر داد.

اردبیل - خبرنگار جام‌جم: فرماندار پارس‌آباد گفت: ‌از مجموع 50 میلیارد ریال اعتبارات عشایر استان 35 میلیارد ریال برای اجرای پمپاژ پروژه‌های آب‌رسانی این شهرستان اختصاص یافته است. در این شهرستان 7 هزارخانوار عشایری با 35 هزار نفر جمعیت در 240 قشلاق با 11 طایفه زندگی می‌کنند و سالانه 25 هزار تن شیر و 3 هزارتن گوشت قرمز و 600 تن پشم توسط عشایر این منطقه تولید می‌شود.

تبریز - خبرنگار جام‌جم: جسد جوانی 23 ساله از قعر چاهی 25 متری در یک روستا کشف شد. علت مرگ نامبرده توسط مسوولان در دست بررسی است.

سبزوار - خبرنگارجام‌جم: نخستین یادمان تئاتر شهدای هویزه سبزوار به کار خود پایان داد. در این یادمان 6 گروه نمایشی به مدت 4 روز در تالارهای کاشفی و بیهقی به اجرای نمایش پرداختند که در پایان <خون چلیک> به کارگردانی محمداکبری به عنوان برگزیده انتخاب شد.

خرم‌آباد - خبرنگار جام‌جم: بازرسان سازمان بازرگانی لرستان 133 واحد متخلف را شناسایی و معرفی کردند.

خرم‌آباد ‌- خبرنگار جام‌جم: به گفته استاندار لرستان این استان اولین استانی است که اعتبارات عمرانی دور دوم سفر هیات دولت در آن به طور کامل تخصیص یافته و باید این اعتبارات برای فعالیت‌های عمرانی سریع‌تر جذب شود.

مشهد - خبرنگار جام‌جم: استاندار خراسان رضوی در سفر خود به پاکستان گفت: پیوند تاریخی و فرهنگی مردم ایران و پاکستان دارای ریشه‌های عمیق و ناگسستنی است. محمدجواد محمدی‌زاده در دیدار با سلمان تاثیر، حکمران پنجاب افزود: درخشش ستارگان فراوان در عرصه زبان فارسی باعث ژرف‌تر شدن پیوند میان مردم ایران و پاکستان است.وی افزود:‌ زبان فارسی مورد علاقه مردم ایران و پاکستان و از مشترکات آنان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها