
اگرچه هنوز وزارت کشور و شورای شهر، دلیل مشخص و قانعکنندهای برای این تصمیمگیری اعلام نکردهاند اما بررسی سوابق و پیشینه خبری این موضوع، بیانگر اختلافنظر و چالشهایی است که میان کارشناسان ترافیک، مسوولان راهنمایی و رانندگی و شهرداریها در این ارتباط پیش آمده است.
کارشناسان ترافیک و راهنمایی و رانندگی، تبلیغ روی بدنه اتوبوسها را عامل حواسپرتی رانندگان و بروز تصادفات عنوان کردهاند، ضمن این که توقف هفتگی اتوبوسها در پارکینگ به دلیل انجام تبلیغات که موجب خارج شدن آنها از چرخه سرویسرسانی به مسافران در سطح شهر میشود، از دیگر مواردی است که منتقدان بحث تبلیغات اتوبوسی آن را مطرح کردهاند. البته به نظر میرسد این تصمیم وزارت کشور با مخالفت شدید شهرداریها مواجه شود، چراکه بخش قابل توجهی از درآمد اتوبوسرانی از راه تبلیغات روی بدنه تامین میشود. اما نکته جالب اینجاست که گویا در کنار تصمیم وزارت کشور، مبنی بر ممنوعیت انجام تبلیغات روی بدنه اتوبوسها، بحث تبلیغات روی سقف و بدنه تاکسیها مطرح شده است. حال این سوال مطرح است که اگر تبلیغات روی اتوبوسها به هر دلیل ممنوع است، چه فرقی میان اتوبوس و تاکسی که هر دو از وسایل نقلیه عمومی محسوب میشوند، وجود دارد که بحث تبلیغات روی بدنه آنها را از یکدیگر متمایز میکند؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
دکتر حسن سبحانی، استاد دانشگاه تهران در گفتوگو با روزنامه«جامجم» مطرح کرد
عضو شورای خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتوگو با «جام جم» مطرح کرد