با حکم رئیس جمهوری،

بهمنی رئیس کل بانک مرکزی شد

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری حکم محمود بهمنی را برای ریاست کلی بانک مرکزی امضا کرد.با تصویب مجمع عمومی بانک مرکزی و امضای رئیس جمهوری ، محمود بهمنی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی انتخاب شد.
کد خبر: ۲۰۴۲۷۵
به گزارش فارس ، محمود بهمنی پیش از این دبیر کل بانک مرکزی بوده است. وی دارای لیسانس اقتصاد گرایش بانکداری، فوق لیسانس مدیریت بانکداری و دکترای مدیریت بازرگانی است.

تالیفات وی اعم از کتاب بانکداری داخلی 1، کتاب بانکداری 2 (عقود اسلامی ) و اصول بانکداری است.
وی پیش از تصدی دبیرکلی بانک مرکزی دارای پستهایی چون معاونت و ریاست اعتبارات کل بانک ملی، ریاست ادارات سرمایه گذاری، سازمان و روشهای بانک ، مدیریت امور معاملات وتسهیلات و بررسی طرحها بوده است.

بهمنی همچنین طی سالهای 79 تا 86 عضو هیات مدیره بانک ملی بوده و در هیات مدیره برخی شرکتهای تحت پوشش بانک ملی همچون شرکت سرمایه گذاری ، آزادراهها ، لاستیک کرمان، چاپخانه بانک ملی و ... به نمایندگی این بانک عضویت داشته است.

دبیرکل بانک مرکزی همچنین دارای 17 سال سابقه تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه عالی بانکداری و تدریس در دوره های مدیریت میانی و عالی بانک است.

متن حکم رئیس جمهور برای انتصاب بهمنی به ریاست کل بانک مرکزی:
 
"با عنایت به سوابق و تجربیات ارزشمند جناب عالی و با استناد به مصوبه مورخ 30/06/87 مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به موجب این حکم به سمت "رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران" منصوب می شوید."

در این حکم آمده است: "انتظار دارد با به کارگیری همکارانی مومن، متعهد، خلاق و کارآمد و با برنامه ریزی دقیق در جهت روان سازی و کارآمد کردن نظام بانکی و پولی کشور و مراقبت در استخراج آمار دقیق و شاخص های کلان اقتصادی و با اعمال سیاست های پولی کشور و نظارت بر عملکرد بانک ها همچنین با تلاش در ترویج و نهادینه کردن سنت ارزشمند و اسلامی قرض الحسنه و حمایت از توسعه سرمایه گذاری مولد و پشتیبانی از صادرات، صیانت از منافع و نظام بانکی کشور در عرصه های بین المللی شرایط لازم را برای حفظ و ارتقای ارزش پولی ملی و نیز رشد و توشعه اقتصادی کشور فراهم آورید."

رییس جمهوری در حکم رییس کل جدید بانک مرکزی آورده است: "امیدوارم با توکل به خداوند متعال و با تلاش بی وقفه و خالصانه و همکاری مدیران و کارکنان متعهد و متخصص در بانک مرکزی و سایر بانک ها و ضمن توجه به اصول چهارگانه دولت اسلامی عدالت گستری، مهرورزی، خدمت به بندگان خدا و پیشرفت و تعالی معنوی و مادی کشور در ایفای وظایف محوله موفق باشید."

"طهماسب مظاهری" پیش از این ریاست کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را به عهده داشته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها