سیستم‌عامل سیمبیان کار خود را از 10 سال پیش آغاز کرد و اقدام به تولید سیستم‌عامل خود برای گوشی‌ها موبایل نمود که می‌توانستند بر روی دستگاه‌های مختلف نصب شده تا بتوان هم از امکانات یک گوشی مثل دوربین ، بلندگو و ... استفاده کرد، هم برای آنها اقدام به تولید نرم‌افزار‌های جانبی همراه با امکانات مختلف نمود.
کد خبر: ۲۰۲۷۷۳

 اما کسانی که گوشی‌هایی با آخرین سری نگارش این سیستم‌عامل تهیه کردده بودند (نگارش‌های 3Symbian S06V و (0.3 Symbian UIQ ، در هنگام نصب برنامه‌ها با پیغام خطای certificate error  مواجه شده و برنامه قادر به نصب نبود و شما باید برای رفع این مشکل، باید اقدام به ساین/ ثبت(Sign) ‌کردن نرم‌افزار مورد نظر می‌کردید. حال چرا باید برنامه‌ها ساین بشوند و اصولا ساین کردن چیست.

از آنجایی که نصب کننده برنامه، از وب سایتهای مختلف و متفاوتی اقدام به دریافت و نصب برنامه می‌کرد، این برنامه‌ها می‌توانستند برای مقاصد مختلف از جمله خرابکارانه، مثل ویروس،  هک و ... نوشته شده باشند و آن شخص از این موضوع بی اطلاع خواهند ماند و از همین رو نمی‌توانست به نرم‌افزار‌های اعتماد کافی داشته باشد. شرکت سیمبیان برای این منظور اقدام به طراحی سیستمی‌کرد که برای این کار اقدام به کنکاش در برنامه مورد نظر می‌کرد و اگر یک سری کد‌های مختلف بر خلاف آن چیزی که سیمبیان در نظر داشت در آن گوشی یافت می‌شد، از ادامه نصب برنامه خودداری می‌کرد.

 آنها برای این کار با استفاده از 2 فایلCer  وKey اقدام به ساین فایل‌ها می‌کردند. تا اینجای کار هم مشکلی وجود نداشت و مشکل از روزی شروع شد که سایت سیمبیان برای این کار و ساخت این دو فایل برای شما طلب 200 دلار در سال را می‌کرد و این غیر قابل قبول بود. چون شما مجبور بودید برای نصب برنامه‌های خود علاوه بر پولی که برای خرید گوشی موبایل و احیانا برنامه مورد نظر پرداخت کرده اید، هزینه اضافه تری را پرداخت کنید.

از طرفی هم شما قادر به تعویض سیستم‌عامل‌های موبایل نیستید تا در صورت ناراضی بودن بتوانید از آن استفاده نکنید. پس عملا شما در مقابل یک اقدام از پیش تعیین شده و بدون اطلاع قبلی قرار می‌گرفتید. اما همین کار ضربه بزرگی را به سیمبیان وارد کرد. اول اینکه عده ای اقدام به تعویض گوشی‌های خود با گوشی‌های سیستم‌عامل‌های دیگر کردند و عده‌ای هم که قصد خرید این نوع گوشی‌ها را داشتند، دست نگه داشته و اقدام به خرید نکردند.

این کار باعث ضرر سیمبیان و هم شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های موبایل از جمله نوکیا، سونی اریسکون، سامسونگ و ... می‌شد به طوری که بعد از مدتی مسوولا‌ن مربوطه پی به اشتباه این کار برده و اقدام به طراحی قسمتی در سایت خود به نامOpen Signed Online  کردند که از شما نرم‌افزار مربوطه را به علاوه کد گوشی شما دریافت کرده و نرم‌افزار را ساین شده تحویل شما می‌داد. اما این کار دیگر دیر شده بود و برنامه نویسان موبایل خود اقدام به ساخت این 2 فایل کردند و به رایگان آن را در اختیار همه قرار دادند.

 این کار باعث شد سایت سیمبیان که می‌توانست در آینده نزدیک یکی از پربازدید‌کننده ترین سایت‌های اینترنتی باشد و تمام این مطالبات به ناحق خود را از طریق تبلیغات - تسهیلات و ... به نوعی تهیه کند، تبدیل به جایی شد که کمتر کسی اقدام به مراجعه به آن می‌کند و این نتیجه شکست این اقدام بود. حال از این حرف‌ها که بگذریم ما از کجا می‌توانیم اقدام به دریافت این 2 فایل کنیم.

سایتwww.opda.com  در آن مدت توسط برنامه‌نویسان خود اقدام به تولید این فایل‌ها کردند و آن‌ها را به رایگان در اختیار همگان قرار دادند. شما برای دریافت آنها می‌توانید در این سایت عضو شده و IMEI موبایل خود را که با کد ستاره-مربع-06-مربع به دست می‌آید را nv آدرس 9
http://tinyurl.com/5dcng قرار داده تا آنها برای شما فایل‌ها را در عرض کمتر از دو روز  ساخته و برای دریافت در سایت قرار دهند. در اینجا یک مشکل کوچک هم هست که به راحتی قابل حل می‌باشد. شما باید برای دریافت این فایل‌ها در این سایت به زبان چینی یا انگلیسی فعالیت کنید.
اگر به این 2 زبان آشنا هستید که پیشنهاد میکنم با ارسال 1 الی 2 مطلب کوچک به راحتی فایل خود را دریافت کنید. اما اگر آشنا نیستید می‌توانید کد گوشی خود را به این آدرس persianmobiles‌؛‌gmail.com ایمیل کنید تا فایل مورد نظر تا 2 روز بعد برای شما ارسال شود یا در جایی قرار داده شود که شما به راحتی اقدام به دریافت آنها کنید. 

حال به اینجا می‌رسیم که ما این فایل‌ها را دریافت کردیم. چگونه باید اقدام به ساین برنامه خود کنیم. شما نیاز به برنامهSIGNSIS  دارید که می‌توانید آن را از آدرسی که در انتهای این مطلب قرار خواهیم داد دریافت کنید.
بعد از دریافت این نرم‌افزار آن را باز کرده و محتویات آن را داخل یک فولدر قرار می‌دهیم. دو فایل Cer و key را هم به علاوه برنامه مورد نظر به این فولدر انتقال دهید. حال از بین آنها فایلautosignsis.bat  را با یک ادیتور متنی مثل Notepad یا هر چیز دیگری باز کنید و آن را به شکل زیر تغییر دهید :

به جایxyz.sis نام برنامه ساین نشده خود را قرار دهید.

به جای xyz-signed.sis نام برنامه را که بعد از ساین شدن تولید می‌شود را قرار دهید که می‌تواند هر اسمی‌باشد!

به جای xyz.cer نام فایل CER که از سایت دریافت کرده اید را وارد کنید. به جای xyz.key نام فایل KEY که از سایت دریافت کرده اید را وارد کنید.

بقیه قسمت‌ها را با حال خود رها کرده و فایل را ذخیره کنید. سپس بر روی فایل مذکور کلیک کنید. خواهید دید یک فایل SIS با نامی‌که شما به جایxyz-signed.sis  قرار داده اید ساخته می‌شود که این فایل اکنون ساین شده است و شما به راحتی می‌توانید آن را بدون مشکل بر روی گوشی خود نصب کنید. ان‌شاء‌‌الله که مشکل شما هم در این زمینه رفع شده باشد و شما به راحتی بتوانید اقدام به نصب برنامه‌های مختلف بر روی گوشی خود کنید
آدرس دریافت فایل ساین کننده
 http://forum.persianmobiles.com566-post1.html/

پژمان عاملی فرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها