معرفی کتاب

خرمگس و زن ستیز

گردآوری و ترجمه: حسین یعقوبی‌ ناشر: مروارید سال انتشار: 87 شمارگان: 1650 نسخه / 264 صفحه‌
کد خبر: ۱۹۴۷۷۴

خرمگس و زن ستیز مجموعه‌ای از داستانی‌های کوتاه خارجی است که سبک و سیاق خاصی دارند. 25 داستان این مجموعه حاصل ترجمه‌ای آزاد از داستان کوتاه‌های نویسندگان مختلف خارجی است و مترجم کوشیده است ترجمه‌ای روان و متناسب با مقتضیات روز و نوع خاصی از طنز به مخاطب عرضه کند.

ترجمه آزاد باعث شده است نویسنده بتواند در موارد مختلف با دخل و تصرف در متن داستان‌ها، پوسته ظاهری ترجمه را که معمولا خشک و دست و پاگیر است، بشکند و داستان‌هایی عرضه کند که لحن ‌آن متناسب با زبان و لحن امروزی جامعه است.

این مساله باعث شده است اغلب پس زمینه‌های اجتماعی و لحظه‌پردازی‌های این مجموعه بشدت شیرین و خواندنی باشد.

از گیرنده تا فرستنده‌

نوشته: میترا لبافی‌
ناشر: انتشارات شهر قصه‌
سال انتشار: 87
شمارگان: 2000 نسخه/ 80 صفحه مصور

از گیرنده تا فرستنده مجموعه گزارش‌های پخش شده تلویزیونی در حوزه رسانه است و از سوی نویسنده در بخش‌های مختلف خبری از جمله 30/20 تهیه و پخش شده است. لبافی خبرنگار حوزه فرهنگ در واحد مرکزی خبر است و در این مجموعه درباره موضوعاتی چون تحریریه، اتاق فنی، صفحه اول، لوگو یا نشانه، روزنامه‌های برگشتی، دکه، صفحات حوادث، آگهی روزنامه، تیترنویسی، وبلاگ، اخبار دروغ، روزنامه‌های آنلاین و عکس خبری به تهیه گزارش پرداخته است.

گزارش از برنامه خبری 30/20، رسانه‌ها و انقلاب، با خبرنگاران، شما هم می‌توانید خبرنگار باشید و جنگ روانی از جمله گزارش‌های این مجموعه است.

نویسنده، تدوین و انتشار این مجموعه را مدیون همکاران برنامه خبری 30/20 می‌داند و در این گزارش‌ها از نظر شخصیت مطرح در حوزه رسانه و ارتباطات بهره برده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها