روز گذشته در پی انتشار خبر درگذشت خسرو شکیبایی، دوستان و همکاران او در گفتگو با خبرگزاری‌ها کوچ شکیبایی را ضایعه‌ای برای سینمای ایران دانستند و خاطراتی از او نقل کردند که از این میان، بخشی از گفته‌های حسن فتحی، مسعود رسام، جمشید مشایخی را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۸۹۵۹۵

فتحی: حسرت کار کردن با «شکیبایی» تا قیامت بر دلم ماند

حسن فتحی در گفتگو با فارس گفت: همیشه دوست داشتم در کارهایم با خسرو شکیبایی همکاری داشته باشم، اما این اتفاق نیفتاد و حسرت کار کردن با او تا قیامت بر دلم ماند.او یکی از بازیگران بسیار خوب و تاثیرگذار سینما و تلویزیون ما بود. هیچ‌کدام از افراد هم نسل من، بازی او را در سینما با نقش هامون و در تلویزیون با نقش شهید مدرس هرگز فراموش نخواهیم کرد و آرزوی هر کارگردانی در ایران بود که در یکی از آثار خود، از او استفاده کند.

نقش‌ها را زندگی می‌کرد

مسعود رسام به ایسنا گفت: طی سال‌های ساخت سریال‌های سرزمین سبز و خانه سبز با زنده‌یاد خسرو شکیبایی زندگی کردم و خیلی ویژگی‌ها از او یاد گرفتم.او با اظهار تاسف از جای خالی شکیبایی از این پس در عرصه هنر، گفت: می‌گویند هر که را می‌خواهی بشناسی، در سفر بشناس. ما در سریال سرزمین سبز مجبور شدیم به شهرهای آبادان، خرمشهر و حتی چابهار سفر کنیم و تمامی ارزش‌های اخلاقی او را در طول همین سفرها از او دیدیم.او نقش‌ها را بازی نمی‌کرد، بلکه آنها را زندگی می‌کرد. خسرو شکیبایی، مثل یک کودک ابتدا قصه را باور می‌کرد و پس از این که باورش می‌شد در آن فضا و مکان است، جملات و کلمات را بیان می‌کرد. هیچ نقشی برای او بازی نبود و همان‌طور که خودش اعتقاد داشت تمامی نقش‌ها را زندگی می‌کرد.

این کارگردان تلویزیون درباره حضور خسرو شکیبایی در تلویزیون پس از رسیدن به شهرت، یادآور شد: او خودش بازی در تلویزیون را دوست داشت و ارتباط انبوه را می‌پسندید. روزی که می‌خواستیم او را برای بازی به خانه سبز دعوت کنیم، فکر نمی‌کردیم قبول کند؛ اما زنده‌یاد خسرو شکیبایی یک ساعت پس از تلفن ما به دفتر آمد، قراردادش را امضاء کرد و گفت: دلم می‌خواهد با شما کار کنم.

جای او خالی خواهد ماند

جمشید مشایخی گفت: جای خسرو شکیبایی در سینمای ایران خالی خواهد ماند.این بازیگر پیشکسوت سینمای ایران در حالی که بشدت از خبر درگذشت خسرو شکیبایی متاثر بود، با اشاره به روزهای آشنایی‌اش با این هنرمند، به ایسنا گفت: در سال‌های قبل از انقلاب، محمود استاد محمد سریالی را به نام خلیل ده مرده کارگردانی می‌کرد که بنده همراه زنده‌یاد اکبر مشکین از بازیگران آن بودیم و خسرو هم نقش آدم چرب زبانی را در این سریال داشت که موتوری را می‌دزدید و به قدری زیبا و شیرین بازی کرد که شیفته‌اش شدم.خسرو شکیبایی در تئاتر و سینمای ایران آنقدر درخشید که ستاره شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها