همزمان با میلاد حضرت علی(ع)‌

تابلوی غدیر در کشور رونمایی می‌شود

26 تیر همزمان با میلاد مولود کعبه حضرت علی(ع)‌ برای نخستین بار در کشور اثر غدیر هنرمند تبریزی، به صورت رسمی در تبریز و تهران رونمایی می‌شود. رحیم علیزاده، خالق این اثر برجسته در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جام‌جم، گفت: تابلوی غدیر همزمان با 13 رجب به صورت رسمی رونمایی شده و بعد از رونمایی به ستاد غدیر کشور هدیه می‌گردد.
کد خبر: ۱۸۸۰۱۳

وی افزود: تابلوی نفیس غدیر از چوب گردوی ارسباران با پایه بیضی شکل و در اندازه 35×25 و در مدت حدود 3 ماه به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: این اثر با تلفیقی از حجم، منبت و ظریف‌کاری و خط و تصویر ساخته شده است.

علیزاده، توفیق  الهی و عنایت حضرت امیرالمومنین را مهمترین انگیزه خود برای خلق این اثر ذکر کرد و افزود: این طرح با زمینه چوب تهیه شده که  به منزله حبل‌المتین است و در قسمت  پایین آن کعبه با خطوط طواف و حتی پرده‌های مربوط ظریف‌کاری شده است.

وی گفت: در قسمت بالای این اثر آیه 67 سوره مائده منتسب به آیه غدیر (یا ایها الرسول بلغ ما انزل  الیک) نقش بسته و تذهیب تلفیقی با 6 نام مبارک امیرالمومنین برجسته شده است و در وسط تذهیب نیز کلام رسول خدا (من کنت مولا فهذا علی مولاه) ظریف‌کاری شده و در قسمت گوشه‌ها 2 فرشته به صورت نیم‌حجم کار شده و نام بزرگ آن حضرت به صورت برجسته مانند نگینی بر روی اثر خودنمایی می‌کند.

به گفته وی این اثر از چوب یک تکه است و لایه‌لایه و ذره‌ذره توسط قلم‌های مخصوص دست‌ساز کنده‌کاری شده است.

این هنرمند تبریزی خلق آثاری چون عصای گفتگوی تمدن‌ها، قربانی کردن اسماعیل، عصر عاشورا، تندیس مشاهیر آذربایجان، کشور و جهان، ضامن آهو، مریم در سوگ عیسی، مسیح، هوس، پری دریایی، رنسانس، 20 کتیبه قرآنی در اندازه‌های مختلف و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف استانی، کشوری و بین‌المللی را در پرونده هنری خود دارد.

وی همچنین از رونمایی اثر ضامن آهوی خود خبر داد و گفت: اثر ضامن آهو اقتباس از اثر استاد محمد فرشچیان بوده که همزمان با میلاد حضرت علی و با اثر غدیر رونمایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها