آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی تاکید کرد:

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

مدیران و کارکنان شرکت توانیر با آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی دیدار کردند. وی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی مصرف انرژی، تصریح کرد: کسی فکر نکند خاموش کردن یک لامپ اضافی چه اثری خواهد داشت، بلکه خاموشی یک لامپ اضافی در شرایط کنونی یک عبادت و خدمت به خلق خداست.
کد خبر: ۱۷۲۵۵۹

به گزارش ایسنا،  این مرجع تقلید در این دیدار با تأکید بر نیازمندی جامعه کنونی به تأمین انرژی جهت توسعه و پیشرفت گفت: جامعه در حال توسعه است و این حرکت رو به جلو در عرصه‌های صنعتی، انرژی بیشتری را می‌طلبد.

وی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی مصرف انرژی، تصریح کرد: کسی فکر نکند خاموش کردن یک لامپ اضافی چه اثری خواهد داشت، بلکه خاموشی یک لامپ اضافی در شرایط کنونی یک عبادت و خدمت به خلق خداست.

این مرجع تقلید با استناد به متون دینی، یادآور شد: برترین مردم کسانی هستند که به مردم خدمت می‌کنند و این عبادت به وسیله همین کارها حاصل می‌شود.

مکارم شیرازی با بیان این‌که ما می‌توانیم 20 درصد از مصرف انرژی را کاهش دهیم، گفت: باید فرهنگ کم مصرف کردن را به عنوان یک فرهنگ اجتماعی در جامعه مطرح کنیم.

وی، اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق به مردم را برای کاهش مصرف انرژی بسیار مفید دانسته و بیان داشت: اطلاع‌رسانی بسیار ارزش دارد و حرف اول را می‌زند.

این مرجع تقلید یادآور شد: ساخت فیلم و نمایشنامه و نیز تجزیه و تحلیل مساله خشک سالی و ارائه آمار دقیق می‌تواند در این مورد بهره برداری قرار گیرد.

مکارم شیرازی، استفاده از ابزارهای تشویقی را در کاهش مصرف انرژی مؤثر دانسته و گفت: چنین فعالیت‌هایی در کاهش مصرف انرژی و آگاهی بخشی به مردم مؤثر خواهد بود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها