دیدنی هفته‌

هفت نگاه‌

سال گذشته وقتی 6 نگارخانه‌دار خانم دور هم جمع شدند، گروه هفت نگاه را تشکیل دادند و اولین فروش آثار هنری هنرمدان تجسمی کشور به شکل خصوصی را رقم زدند، بعضی‌ها می‌گفتند 6‌‌نفر خانم در کنار هم نمی‌توانند کار کنند. حتی خود آنها هم در کنفرانس خبری سال گذشته گفتند که این حرف و حدیث‌ها را شنیده‌اند.
کد خبر: ۱۶۲۰۷۱

 با این حال اولین فروش بزرگ سال با موفقیت بسیاری رو‌به‌رو شد و هنرمندان و نگارخانه‌دارها و حتی مسوولان دولتی آن را از اکسپوی تهران که در سال 1383 برگزار شد موفق‌تر دانستند. امسال هفت نگارخانه آریا، گلستان، والی، ماه مهر، دی، هفت ثمر و الهه باز هم هنرمندانی را که با آنها در ارتباط هستند، دور هم جمع کردند تا نمایشگاه دومین فروش بزرگ سال برگزار شود. این نمایشگاه از 26 بهمن در فرهنگسرای نیاوران آغاز شده و تا روز 8 اسفند ادامه خواهد داشت.

در اولین روز نمایشگاه فروش بزرگ سال از 170 هنرمند طراز اول و جوان 170 نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و خط نقاشی به معرض تماشا و فروش گذاشته شد و در همان ساعات اولیه 115 اثر به‌فروش رسید که گران‌ترین آنها متعلق به کوروش شیشه‌گران با قیمت 15 میلیون تومان بود. آثار فروخته‌شده قیمت‌‌هایی بین 200 هزار تومان تا 15‌میلیون تومان داشتند.

هر چند گران‌ترین اثر این نمایشگاه، تابلویی از فرح اصولی است که 24 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده، اما با هدف جلب نظر مردم و تشویق اقشار مختلف جامعه برای خرید آثار تجسمی، در این نمایشگاه آثار متعددی با قیمت‌های 200 هزارتومان عرضه شده است که برخی از آنها متعلق به هنرمندان صاحب نام کشور هستند. به طور مثال مریم سالور نقاش و مجسمه ساز معروف با 40‌شقایق سرخ به هفت نگاه آمده است که هر یک تنها 200 هزارتومان قیمت‌گذاری شده‌اند. این شقایق‌ها ظرف‌هایی هستند که یک اثر حجم چشم‌نواز را خلق کرده‌اند.

در نمایشگاه هفت نگاه از هر هنرمند سه اثر وجود دارد که با فروخته شدن هر یک از آنها، ‌اثر دیگری از همان هنرمند روی دیوار خواهد رفت و در معرض فروش قرار خواهد گرفت.

سال گذشته در فروش بزرگ سال گروه هفت نگاه بیشتر به آثار نقاشی و خوشنویسی توجه شده بود، اما امسال هنرمندان مجسمه‌ساز هم حضور چشمگیری در این نمایشگاه و فروشگاه دارند. یکی از این هنرمندان بهروز دارش است که در روزهای اولیه نمایشگاه یکی از تابلوهای او که ترکیبی از نقاشی دیجیتال و مجسمه‌سازی بود در ابعاد بسیار بزرگ بر دیوار شمالی نگارخانه فرهنگسرای نیاوران جای گرفته بود و جلب توجه می‌کرد. فرشید مثقالی نیز دو اثر با خود به این نمایشگاه آورد که هریک حدود 2 میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

علی اکبر صادقی، یدالله کابلی، نصرالله افجه‌ای، بهرام دبیری، نصرت‌الله مسلمیان، گیزلاوارگاسینایی، صادق تبریزی، جلال شباهنگی، پرویز کلانتری، کوروش شیشه گران، جلال‌الدین خرمی‌نژاد، حسین خسروجردی و... دیگر هنرمندان صاحب نامی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

لیلی گلستان، سخنگوی هفت نگاه در زمان افتتاح این نمایشگاه، اعلام کرد: از میان 170 هنرمند حاضر در این نمایشگاه دست‌کم 120 جوان نقاش نوجو و خلاق معرفی شده‌اند که حتم داریم آینده‌ای درخشان دارند. این جوانان که اکثر آنها برای نخستین بار این بخت را یافته‌اند که در کنار بزرگان تجسمی ایران، اثری را ارائه دهند، سرمایه‌های جامعه تجسمی ایران هستند و امیدواریم از چتر حمایتی این جامعه نیز بهره‌مند شوند.

حالا اگر شما قصد دارید به مجموعه‌ای از آثار هنرمندان جوان و صاحب‌نام در کنار هم نگاه کنید و در صورتی که هوس خرید تابلو یا مجسمه‌ای داشتید، آن را بدون هیچ واسطه‌ای از خالق آن بخرید می‌توانید سری به فرهنگسرای نیاوران بزنید. البته یادتان نرود پیش از خارج شدن از خانه، جیب‌هایتان را پر از پول کنید. دومین نمایشگاه بزرگ سال هفت نگاه تا هشتم اسفند در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران به کار خود ادامه می‌دهد و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 10 تا 19 (روزهای تعطیل 14 تا 19) از آن بازدید کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها