وزیر آموزش و پرورش گفت: مراکز تربیت معلم کشور با هدف ارتقا کیفیت آموزشی تجمیع می شوند.
کد خبر: ۱۶۰۹۸۰
علیرضا علی احمدی در گفتگو با مهر ، افزود: در خصوص تجمیع مراکز تربیت معلم طرحهای گسترده ای در حال بررسی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مورد تصمیم گیری می کند.

وی ادامه داد: مراکز تربیت معلم در حد دوره کاردانی تعریف شده اند در حالیکه شرایط احراز شغل معلمی در آموزش و پرورش مدرک کارشناسی است و در این زمینه باید تحول اساسی از سوی وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گیرد.

وی در خصوص تدوین برنامه دروس ملی گفت: این پروژه از مدتها پیش در حال مطالعه است و کلیات آن مشخص شده و جزئیات آن نیز تناسب با شرایط تحصیلی تعیین می شود.

وی اضافه کرد: در این پروژه مسائل ملی در نظر گرفته می شو و زنان و دختران و پسران عشایری و روستایی متناسب با فرهنگ بومی خود دروس را فرا می گیرند.

علی احمدی پیشرفت تحصیلی معلمان را یکی از اولویتهای آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: اگر معلمین دائم در حال مطالعه نباشند، نمی توانند پاسخگوی نیاز دانش آموزان باشند بنابراین با همکاری دانشگاهها و مراکز تربیت معلم سطح تحصیلی معلمان ارتقا می یابد.

وی با اشاره به مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در سال آتی گفت: محور اصلی برنامه های آموزش و پرورش ساماندهی، جابجایی، ارتقای سطح تحصیلی و توسعه مهارتهای نیروی انسانی آموزش و پرورش است و یکی پس از دیگری به اجرا در می آید.

وی همچنین از پرداخت عیدی فرهنگیان تا هفته آینده خبر داد و گفت: پرداخت عیدی فرهنگیان کشور آغاز شده و در استان آذربایجان غربی نیز به دلیل مشکلات نقدینگی هنوز پرداخت نشده ولی امیدواریم تا چن روز آینده پرداخت شود.

وزیر آموزش و پرورش کشور ظهر امروز به منظور افتتاح پروژه های آوزش و پرورش و دانشگاه پیام نور به این استان سفر کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها