قمی: ۴۰۰۰ مدرسه مازندران زیر پوشش برنامه‌های پدافند غیرعامل است

سرپرست پدافند غیرعامل استانداری مازندران از انجام اقدامات گسترده برای افزایش تاب‌آوری زیرساخت‌ها گفت: چهار هزار مدرسه استان زیر پوشش برنامه‌های پدافند غیرعامل قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۵۲۴۴۸۰

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ،محمدعلی قمی اویلی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران از انجام اقدامات گسترده برای افزایش تاب‌آوری زیرساخت‌های آموزشی، امنیت غذایی و حفاظت از مراکز حیاتی استان خبر داد و گفت: ۴ هزار مدرسه و مرکز آموزشی استان تحت پوشش برنامه‌های آگاهی‌بخشی و آموزش‌های پدافند غیرعامل قرار گرفته‌اند. با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی، اظهار داشت: در طول سال‌های اخیر، اقدامات متعددی در استان برای افزایش تاب‌آوری زیرساخت‌ها انجام شده است. هدف اصلی این برنامه‌ها، کاهش آسیب‌پذیری مراکز حیاتی، افزایش امنیت و حفاظت از مردم است.

وی افزود: «در این راستا حدود ۴ هزار مدرسه و مرکز آموزشی تحت پوشش برنامه‌های آگاهی‌بخشی و آموزش‌های مرتبط با پدافند غیرعامل قرار گرفته‌اند. این برنامه‌ها به مدارس امکان می‌دهد در برابر حوادث طبیعی و تهدیدات احتمالی، آمادگی لازم را داشته باشند و ایمنی دانش‌آموزان و کارکنان تضمین شود.

قمی به اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت‌های حیاتی اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل به ما کمک کرده است تا ذخایر حیاتی، امنیت غذایی و تأمین مواد اساسی استان مدیریت شود. به عنوان نمونه، ۷۰ درصد مرکبات کشور و ۱۳ درصد کالاهای اساسی وارداتی مربوط به استان مازندران تحت کنترل و حمایت این برنامه‌ها قرار دارند.

سرپرست پدافند غیرعامل مازندران ادامه داد: چما در بخش‌های مختلف، از شناسایی نقاط آسیب‌پذیر تا اجرای برنامه‌های تخصصی و بومی‌سازی اقدامات، گام‌های مؤثری برداشته‌ایم. همچنین مدارس، بیمارستان‌ها و سایر زیرساخت‌های حیاتی استان در برابر تهدیدات احتمالی مقاوم‌سازی شده‌اند.

قمی در پایان تأکید کرد: این اقدامات نه تنها تاب‌آوری استان را افزایش داده، بلکه الگوی مناسبی برای سایر استان‌ها در زمینه پدافند غیرعامل ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد که امنیت و رفاه مردم، اولویت اصلی ما در برنامه‌ریزی‌هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
مهارت و سرگرمی در کارخنده

تهیه‌کننده و کارگردان مستند رئالیتی «کارخنده» درباره چالش‌های تولید این برنامه و تغییرات در فصل چهارم آن توضیح می‌دهد

مهارت و سرگرمی در کارخنده

نیازمندی ها