به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا رجبی مقدم افزود: بار ریلی از طریق راه آهن عریض کشورهای آسیای مرکزی وارد منطقه ویژه می شود که بار برخی از واگن ها به کامیون و برخی نیز به واگن های ریل باعرض معمولی (نرمال) ایران انتقال می یابد.
وی بیان کرد: برخی بارها به صورت فله است که در انبارها تخلیه شده یا بار کامیون می شود و برخی دیگر ماهیت سوختی دارد که یا در تانکرهای حامل سوخت یا در مخازن منطقه ویژه ریخته می شود.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی سرخس تصریح کرد: در همه موارد ذکر شده به دلیل اینکه فرآیند در یک محدوده مشخص انجام می شود، زمان بر و برای بخش سوخت ناایمن است.
وی ادامه داد: با احداث خطوط ریلی فرعی تا انبارها و سایت های تخلیه بارگیری در بخش های مختلف به ویژه در بخش سوخت هم ظرفیت تخلیه بارگیری همزمان در منطقه ویژه افزایش می یابد و هم ایمنی بیشتری بویژه برای جابجایی سوخت فراهم می شود.
رجبی مقدم گفت: روند اجرای خطوط ریلی فرعی و خطوط مانوری توسط پیمانکاران و سرمایه گذاران مختلف در منطقه ویژه در حال اجراست و پیش بینی می شود طرح توسعه یاد شده تا ۲ ماه دیگر پایان یابد.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس در انتهاییترین منطقه شمال شرق ایران و در ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد، هم مرز با ترکمنستان واقع شده است و از مبادی مهم تجارت و ترانزیت خارجی کشور به ویژه با کشورهای آسیای مرکزی محسوب میشود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
بهروز سلطانی در گفتوگو با «جامجم» آنلاین:
گلستان جعفریان معتقد است نقش زنان در جنگ و مقاومت هنوز به اندازه کافی در ادبیات دیده نشده است
نضال حماده، پژوهشگر لبنانی جبهه مقاومت و نویسنده کتاب «سقوط دمشق» در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد