افزایش جابه جایی مسافران نوروزی با قطار

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: امسال براساس برنامه ریزی پیش بینی شده ناوگان ریلی کشور از ظرفیت 230. 2 میلیون نفری برخوردار است که نسبت به سال گذشته رشد 5. 10 درصد دارد.
کد خبر: ۵۵۱۱۸۰
افزایش جابه جایی مسافران نوروزی با قطار

عبدالعلی صاحب محمدی امروز شنبه گفت: برنامه ریزی مربوط به سفرهای نوروزی با قطار از سه ماه قبل تنظیم شده ، 24 اسفند شکل عملیاتی به خود گرفت و از لحاظ ارایه خدمات مورد نیاز مسافران رشد 30 تا 40 درصدی از نظر کمی و کیفی داشتیم.

وی از اوج سفرهای نوروزی طی دوره 24 و 25 اسفند تا 15 فروردین یاد کرد و افزود: اجرای مطلوب خدمات مورد نیاز مسافران در ناوگان ریلی که یک شبکه تخصصی است با ناوگان های هوایی، دریایی و جاده ای تفاوت دارد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امسال از ابتدای برنامه سفرهای نوروزی تا پایان چهارم فروردین (مرحله نخست سفرهای نوروزی) بالغ بر 1.1 میلیون نفر مسافر از ناوگان ریلی بهره گرفتند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد پنج درصدی را نشان می دهد و از سوی دیگر برای جابه جایی 7. 1 میلیون نفر مسافر با قطار، تاکنون بلیت فروخته شد.

وی شیوه توزیع بهره گیری از ناوگان ریلی را درایام نوروزی در قالب استان های آذربایجان شرقی 8. 15 درصد ، خوزستان 4. 21 درصد ، جنوب شرق 4. 16 درصد، خراسان 40 درصد و شمال بیش از شش درصد ذکر کرد.

صاحب محمدی افزود: تدارک پیش بینی شده امسال که نسبت به گذشته متفاوت بود، بهره گیری از 84 واگن مسافری با ظرفیت پنج هزار و 700 نفر با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان بود.

وی اضافه کرد: از مجموع واگن های ملحق شده به ناوگان ریلی 43 واگن نو و 41 واگن بازسازی شده بود که در ایام نوروز در جایه جایی ها مورد استفاده قرار گرفتند.

سالانه ناوگان ریلی کشور بالغ بر 28 میلیون نفر را جابه جا می کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهارداشت: 15 هزار نفر در ایام نوروز وظیفه خدمات رسانی به مسافران را برعهده دارند که حدود پنج هزار نفر وظیفه جابه جایی و کنترل ترافیک را در شبکه ریلی برعهده دارند و بالغ بر 10 هزار نفر نیز راهبان در این شبکه فعال هستند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها