یادداشت مدیر روابط عمومی

خبرنگاران؛ بازوی توسعه و پیشرفت

زنده‌گیری روزانه سگ‌های بی‌سرپرست در باغ رضوان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: زنده‌گیری سگ‌های بی‌سرپرست به‌صورت روزانه در حال انجام است و طبق دستورالعمل مدیریت کنترل جمعیت و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب برای انجام سایر اقدامات به مرکز ساماندهی حیوانات بی‌سرپرست تحویل داده می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۶۷۷۰۴

جام جم آنلاین اصفهان؛ علی حاجیان اظهار کرد: وجود سگ‌های ولگرد در باغ رضوان به‌عنوان یک موضوع مهم با جدیت توسط سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان در حال پیگیری است و همکاری ویژه ارگان‌های ذی‌صلاح را می‌طلبد.

وی با اشاره به وجود سگ‌های ولگرد در آرامستان باغ رضوان افزود: زنده‌گیری سگ‌های بی‌سرپرست به‌صورت روزانه در حال انجام است و طبق دستورالعمل مدیریت کنترل جمعیت و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب برای انجام سایر اقدامات از قبیل واکسیناسیون، انگل زدایی و عقیم‌سازی به مرکز ساماندهی حیوانات بی‌سرپرست تحویل داده می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: هم‌جواری با دو مرکز خصوصی نگهداری حیوانات با باغ رضوان موجب گسیل جمعیت سگ‌ها به طرف این مکان شده است، همچنین می‌توان جمعیت قابل توجه سگ‌های بلاصاحب در مجاورت دامداری‌ها و اراضی کشاورزی اطراف باغ رضوان را نیز باید به این موضوع اضافه کرد.

حاجیان ادامه داد: برخی شهروندان اقدام به غذادهی به این حیوانات در باغ رضوان می‌کنند که این موضوع ضمن افزایش بی‌رویه جمعیت سگ‌ها، موجب ایجاد گله‌های پر تعداد سگ‌ها شده و ماندگاری این حیوانات در محل را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه موضوع رسیدگی به وجود سگ‌های بی‌سرپرست بارها توسط این سازمان پیگیری شده است، گفت: جلسات مشترکی با معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری، همچنین سازمان مدیریت پسماند برگزار شده است، اما لازمه برون رفت از این معضل انتقال محل نگهداری این حیوانات به مکانی دیگر است و باید توسط مراجع ذی‌صلاح بررسی شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این سازمان ضمن اشراف بر حساسیت موضوع با جدیت در حال انجام اقدامات مناسب است، خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست داریم با توجه به وجود معضلات حضور سگ‌های ولگرد در باغ رضوان و شکایات متعدد خانواده‌ها و پرهیز از حق‌الناس، از غذا دادن به سگ‌ها در این محل خودداری کنند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها