در گفت‌وگو با نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران مطرح شد

جنگ‌جهانی حق و باطل در فلسطین

ناصر ابوشریف،نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران درگفت‌و‌گو با «جام‌جم» مطرح کرد

هنیه الگوی گفتمان مقاومت

شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اندوه طرفداران جبهه مقاومت در سراسر دنیا شده است. از زمان اشغال فلسطین تاکنون، مجاهدان بسیاری برای آزادی قدس شریف و در مواجهه با رژیم متوحش ومنحوس صهیونیستی جان خود را در این مسیر تقدیم کرده و به شهادت رسیده‌اند؛ ازشهید شیخ احمد یاسین و دکتر عبدالعزیز رنتیسی تا شهید سید‌عباس موسوی، عماد مغنیه، فواد شکر،مصطفی بدر‌الدین و اسماعیل هنیه.
کد خبر: ۱۴۶۷۴۵۲
 
وجه اشتراک همه این شهدا، ایمان به گفتمان مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی تا پای جان بوده است. در این خصوص گفت‌و‌گویی با دکتر ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران کرده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد:
 
شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس ناراحتی و خشم طرفداران گفتمان مقاومت، خصوصا مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین را برانگیخته است. نظر شما در این خصوص چیست؟
ابتدا شهادت اسماعیل هنیه، فرمانده مجاهدوبا ایمان جبهه مقاومت را تسلیت عرض می‌کنم. امروز همه گروه‌های مقاومت و طرفداران این گفتمان عزادار شهید اسماعیل هنیه هستند. با این حال اندوه ناشی از فقدان شهیدهنیه، به این معنا ‌که صهیونیست‌ها خللی در مسیر مقاومت و حرکت موثر و مستمر آن ایجاد کرده‌اند، نیست. ازسال۱۹۴۸میلادی(زمان اشغال فلسطین ) تاکنون شهدای زیادی در این مسیر جان خود را فدا کرده‌اند و دستاوردهای بزرگی که جبهه مقاومت کسب کرده،درسایه همین فداکاری‌ها و ایمان شهدای آن از فلسطین و لبنان تا نقاط دیگر محقق شده است. بااین حال باشهادت هر یک از فرماندهان و رهبران مقاومت، این مسیر متوقف و دچار انحراف نشده است. این مسأله در خصوص شهید اسماعیل هنیه نیز صدق می‌کند. مسیر آزادی قدس شریف و مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی، هرگز متوقف نمی‌شود و خون شهید هنیه و دیگر شهدای مقاومت، مقوم آن خواهد بود. ما از یک مسیر پایدار و مستمر سخن می‌گوییم که هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی نه منحرف می‌شود و نه شاهد توقف آن خواهیم بود. 
 
مقامات آمریکایی مدعی‌اند ترور شهید اسماعیل هنیه بدون اطلاع آنها صورت گرفته و کاخ سفید اساسا در جریان آن نبوده است. همچنین بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که خواستار آتش‌بس در غزه است. نظر شما در خصوص این ادعا چیست؟
در اینجا قاعده‌ای وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اساسا امکان ندارد درسطوح میانی وپایین، اقدامی ازسوی صهیونیست‌ها صورت بگیرد که آمریکا در جریان آن نباشد و حتی در طراحی و اجرای آن نقش نداشته باشد. این مسأله در سطح کلان‌تر و تصمیمات مهم، به مراتب جدی‌تر است. یعنی تمام جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد. از این رو ادعای واشنگتن مبنی بر ناآگاهی نسبت به طرحی چون ترور شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم‌صهیونیستی، یک دروغ آشکار است. رژیم‌صهیونیستی درصدد است منطقه را به یک نبرد وسیع و طولانی‌مدت بکشاند و آمریکا نیز برخلاف آنچه ادعا می‌کند، اراده‌ای واقعی برای کنترل این رژیم ندارد.در خصوص موضوع آتش‌بس نیز بارها شاهد کارشکنی آمریکا در مذاکرات قاهره (مذاکرات آتش‌بس) بوده‌ایم. همچنین در مواردی که وقوع آتش‌بس دائمی در غزه به یک مطالبه جهانی تبدیل شده و کار به بررسی این تصمیم جمعی و بین‌المللی در شورای امنیت سازمان ملل متحد کشیده است، با وتوی آمریکا به سود رژیم‌صهیونیستی مواجه شده‌ایم.
 
با توجه به اقدام وقیحانه اخیر رژیم اسرائیل در ترور شهید اسماعیل هنیه، پاسخ مقاومت اسلامی نسبت به این حادثه را چگونه تحلیل می‌کنید؟
پاسخ جبهه مقاومت اسلامی به این حادثه تروریستی قطعی و محکم خواهد بود. بنابراین، بخشی از ماجرا معطوف به پاسخ مقاومت است که شاهد آن خواهیم بود. عزم جبهه مقاومت و همه اضلاع آن در خونخواهی شهید اسماعیل هنیه غیر قابل کتمان است. ملت‌های مسلمان و آزاده دنیا نیز در انتظار مجازات رژیم‌صهیونیستی هستند. بخشی از موضوع معطوف به آینده است. در پاسخ به پرسش قبلی ترور شهید اسماعیل هنیه، نخستین اقدام از سوی دشمن صهیونیستی نبوده و آخرین آن نیز نخواهد بود. تاکنون مقاومت، شهدای بزرگوار و رهبران فقید و شهید زیادی را در مسیر آزادی قدس شریف تقدیم کرده و پس از آنها نیز با قوت و صلابت و در سایه دعای این شهیدان به راه خود ادامه می‌دهد. از این رو با قاطعیت کامل می‌گوییم راه شهید اسماعیل هنیه در آینده با اقتدار ادامه خواهد یافت. شهید اسماعیل هنیه الگوی همه کسانی است که طرفدار گفتمان مقاومت هستند و آرزوی‌شان آزادی فلسطین از چنگال رژیم اشغالگر صهیونیستی است. او راه مقاومت و آزادگی را به همه ما آموخت‌.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها