دختران روئینگ ایران برنزی شدند
با درخشش ساقی ملکی قایقران اسلامشهری

دختران روئینگ ایران برنزی شدند

فاطمه مجلل در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

یک روز طلای المپیک را می‌گیرم

فاطمه مجلل؛ ملی‌پوش روئینگ ایران است.کمتر کسی انتظار داشت نامش در فهرست مسافران پاریس باشد اما با کسب مدال برنز در مسابقات انتخابی المپیک کره‌جنوبی اولین سهمیه قایقرانی ایران راکسب کردتا به قول خودش به آرزوی بچگی‌اش رسیده باشد.
کد خبر: ۱۴۶۶۳۶۷
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش
 
داستان اینجا تمام نمی‌شود. دختر قایقران ایران حالا پرچم‌دار کاروان ایران درافتتاحیه المپیک۲۰۲۴ پاریس هم هست.این در شرایطی است که امسال برای اولین‌بار قایقرانی ایران با پنج نماینده در المپیک شرکت می‌کند و اولین مسابقه رسمی فاطمه مجلل امروز است. او در گفت‌وگو با جام‌جم تاکید کرد مدال‌آوری در روئینگ کار بسیار سختی است و آنها برای رسیدن به فینال A تلاش می‌کنند تا یک رکوردشکنی برای‌شان ثبت شود و بتوانند در تاریخ قایقرانی ایران ماندگار شوند.

شما پیش از حضور در پاریس، به اردوی روسیه رفتید. این اردوی یک ماهه چقدر در روند پیشرفت تیم تاثیرگذار بود؟
بله، آخرین اردوی ما اردوی روسیه بود.مسافت مسابقه ما دو کیلومتر است‌ و دریاچه‌ای که در آن تمرین می‌کنیم، یک کیلومتر؛ یعنی نصف مسافت مسابقه ماست، از این رو اردوی روسیه برای ما بسیار کمک‌کننده بود.تایم‌‌های ما نسبت به تایم‌های کسب سهمیه‌مان، خیلی بهتر شد و در این یک ماه پیشرفت خیلی خوبی داشتیم. خدا را شکرهمه چیزخوب بود و دقیقا مطابق استانداردهای جهانی تمرین کردیم‌. امیدوارم این امکانات روزی درکشورخودمان هم فراهم شود،چون اگراین شرایط درایران مهیا بود ما در طول سال خیلی بهتر تمرین می‌کردیم.
 
شرایط پاریس و نیز اولین تمرین‌تان چطور بود؟
بعد از اردوی روسیه و با توجه به امکانات و شرایطی که داشتیم، تایم‌ها راضی‌کننده‌ بود. روزهای اول هوای پاریس خیلی گرم بود ولی تمرینات خیلی خوبی داشتیم. حالا با توجه به بارندگی هوا کمی بهتر شده. برای من همیشه فقط یک چیز مهم است. این‌که ما یاد گرفته‌ایم تا لحظه آخر بجنگیم و دست از تلاش برنداریم.
 
شما پرچم‌دار کاروان ایران در اختتامیه المپیک پاریس هستید. این انتخاب چه حسی دارد؟
پرچم‌داری ایران افتخار من است و بسیار بابت آن خوشحالم. پرچم‌داری در چنین مسابقات بزرگی که بالاترین سطح مسابقات ورزشی است، افتخار بزرگی است. وقتی این خبر را شنیدم، واقعا خوشحال شدم. این خبر برای جامعه قایقرانی هم اتفاق بزرگی بود و همه بابت این موضوع خوشحالیم. 
 
همان‌طور که اولین سهمیه قایقرانی را گرفتی، اولین قایقرانی هم هستی که مسابقه می‌دهی. 
بله، اولین مسابقه رسمی قایقرانی مسابقه من است. امیدوارم که روز من باشد و همه چیز خوب پیش برود. 
 
پیش‌بینی‌تان از المپیک چیست؟ ما کار خیلی سختی داریم و مدال گرفتن در رشته شما سخت‌تر هم هست. 
بله دقیقا همین‌طور است.مدال گرفتن دررشته روئینگ واقعا کارسختی است وماهنوز جا دارد که به مدال برسیم اما تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که بهترین نتیجه را بگیریم و هدف ما این است که بتوانیم به فینال‌های بالاتر برویم. من چهار یا پنج مسابقه خیلی سخت پیش رو دارم که اگر اینها خوب پیش برود و بتوانم به فینال A برسم، رکورد خیلی خوبی برای کشورم به حساب می‌آید و من تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم به فینال بالاتر بروم و به این رکورد برسم. 

فاطمه مجلل همیشه شگفتی‌ساز بوده و هست. امیدوار باشیم یک روز مدال طلای المپیک را در دستان شما ببینیم؟
من به مدال طلای المپیک خیلی فکر می‌کنم. همان‌طور که گفتم مدال گرفتن درروئینگ کاربسیارسختی است ولی مطمئنم که یک روز طلای المپیک را می‌گیرم. همان‌طور که حضور درالمپیک یکی ازبزرگترین آرزوهای من بودوامسال موفق شدم آن راعملی کنم، یک روز هم با طلای المپیک به کشورم برمی‌گردم. 

قرعه مجلل
قرعه‌کشی مرحله نخست وگروه‌بندی روئینگ المپیک پاریس برگزارشدونمایندگان کشورمان درروئینگ تک‌نفره و دو نفره رقبای خود را شناختند.براین اساس فاطمه مجلل،درروئینگ یک نفره سنگین وزن زنان درگروه یک این رقابت‌ها درکنارنمایندگان آفریقای‌جنوبی، اسپانیا، اوگاندا، استرالیا ونیکاراگوئه پاروخواهدزد.مهسا جاوروزینب نوروزی نیزدرقایق دونفره سبک وزن درگروه دو با قایق‌رانانی از پرو، ژاپن، رومانی و آمریکا همگروه هستند.دو قایق اول در روئینگ دو‌نفره وسه قایق نخست در روئینگ تک نفره به نیمه‌نهایی صعود می‌کنند.رقابت‌های روئینگ تک نفره امروز،۶مردادماه ورقابت‌های روئینگ دونفره فردا یکشنبه ۷ مرداد برگزار می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها