عضو سابق هیأت مدیره گروه خودرو سازی سایپا در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران گفت:

صنعت خودرو کشور باید با سیاستگذاری درست متحول شود

دکتر بهمن حسین زاده عضو سابق هیأت مدیره گروه خودرو سازی سایپا و رییس ستاد مردمی خودروسازان دکتر مسعود پزشکیان از سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران بازدید کرد.
کد خبر: ۱۴۶۶۰۹۳

صنعت خودرو کشور باید با سیاستگذاری درست متحول شود

دکتر حسین زاده در این بازدید با اشاره به اهمیت این نمایشگاه گفت : نمایشگاه تحول خودرو، نیاز صنعت خودرو کشور است، تا همه خودروسازان و قطعه سازان و سایر فعالان این عرصه داده های خود را برای نقد و بررسی و آسیب شناسی برای تحول و توسعه به نمایش بگذارند.

وی افزود: ظرفیت های عظیمی در کشور برای تولید خودروهای باکیفیت وجود دارد، مشروط بر اینکه با ایجاد یک فضای رقابتی در داخل با خودروسازان و قطعه سازان جهان، تحول صنعت خودرو کشور را رقم بزنیم.

عضو سابق هیأت مدیره گروه خودرو سازی سایپا در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: انحصار در تولید به نفع کشور نیست، از اینرو وجود خودروهای خارجی در بازار کشور حس رقابت را بر می انگیزاند و یقینا خروجی این عملکرد محصولاتی باکیفیت است.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به انتظارات جامعه از خودروسازان داخلی گفت: توجه به نیازهای مردم در ابعاد مختلف از اهم وظایف تولیدکنندگان است، کما اینکه سلامتی و رفاه حال مردم باید اولویت اول این صنعت باشد.

دکتر بهمن حسین زاده در تشریح بخشی از موضوعات مربوط به تحول صنعت خودرو که شاهد تولید خودروهای خودران و تمام برقی در دنیا هستیم بیان داشت: حرکت بسمت کاهش آلودگی های محیط زیست، کاهش مصرف سوخت و هوشمندسازی علیرغم اینکه یک نوع مزیت رقابتی محسوب می شود، جزو ضروریات صنعت خودروسازی نیز است، اما باید در نظر داشته باشیم که نباید برای برقی کردن خودروها هیجانی عمل کنیم، چراکه در خود اروپا و آمریکا هم که نقطه شروع این تحول است، در مواجه با برخی مشکلات کاملا با احتیاط پیش می روند.

رییس ستاد مردمی خودروسازان دکتر مسعود پزشکیان در پایان گفت: سیاستگذاری درست با کار کارشناسی می تواند مسیر تحول خودرو در کشور را فراهم نماید و مردم امیدوار است دولت چهاردهم بتواند به دور از هرگونه تنش، صنعت خودرو کشور را به مسیر مطلوبی که مد نظر جامعه است هدایت کند.

صنعت خودرو کشور باید با سیاستگذاری درست متحول شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها