بهره‌برداری از هفت رشته مسیرگشایی تا پایان سال در تبریز

شهردار تبریز با اشاره به اختصاص ۳۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های مسیرگشایی در این شهر در سال جاری، گفت: با صرف این میزان اعتبار، تا پایان سال هفت رشته مسیرگشایی به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۶۵۶۲۴
نویسنده امین بیل ساز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: «یعقوب هوشیار» در بازدید از پروژه های مسیرگشایی تبریز افزود: در زمان کنونی پروژه‌های مسیرگشایی گوروانچی، شهید بی مثل، شهید سعیدی و تقاطع غیرهمسطح شهدای قراملک با پیشرفت های مناسب در حال اجراست و در آینده نزدیک زمان بندی بهره برداری از آن ها برای اطلاع شهروندان اعلام می شود.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری تبریز در سال جاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است که ۸۰ درصد آن در بخش عمرانی و ۲۰ درصد در بخش جاری هزینه می شود، اظهار کرد: با اجرای پروژه‌های مسیرگشایی و تقاطع‌های غیرهمسطح در مناطق پرتردد و بافت های فرسوده شهری، وضعیت ترافیکی این مناطق در حد قابل توجهی بهبود می یابد.

شهردار تبریز گفت: پروژه مسیرگشایی ۴۳۵ متری «شهید بی‌مثل»، خیابان شهید رنجبر (حکم‌آباد) را به خیابان فیضیه وصل می‌کند و موجب روان سازی ترافیک این منطقه می شود.

هوشیار، ادامه داد: مسیرگشایی و سنگفرش گوروانچی نیز با ۸۰ درصد پیشرفت از پروژه‌های ترافیکی شهر است که عملیات تملک، مسیرگشایی، سنگفرش بخشی از مسیر، نصب مبلمان شهری و سیستم روشنایی طول مسیر در حال اجراست.

وی یادآور شد: برای تملک و اجرای خیابان گوروانچی به طول ۴۲۰ متر و عرض ۱۸ متر ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه می شود و با بهره برداری از آن، خیابان های شهید علیپور، قره‌باغی‌ها و امام خمینی(ره) بهم وصل خواهد شد.

شهردار تبریز گفت: پروژه‌ مسیرگشایی شهید سعیدی با یک کیلومتر طول و ۱۸ متر عرض در سطح حوزه شهرداری منطقه ۷ در حال اجراست و ۱۱۷ ملک واقع در این مسیر با صرف ۶۳ میلیارد ریال تملک قطعی و تخریب شده است.

هوشیار، افزود: این پروژه، میدان میوه و تره‌بار تبریز را به ۲۰ متری خیابان امام در آخماقیه وصل می کند و با تکمیل آن، تردد شهروندان در این منطقه تسهیل شده و ارزش‌ افزوده املاک واقع در مسیر افزایش می یابد.

وی با اشاره به اجرای همزمان پنج تقاطع غیرهمسطح در نقاط مختلف شهر اظهار کرد: عملیات اجرای این پروژه ها از نیمه دوم سال گذشته بر اساس مطالعات و نیازسنجی آغاز شد و یکی از آن ها (تقاطع غیرهمسطح شهید مالک رحمتی) همزمان با عید غدیر به بهره‌برداری رسید.

شهردار تبریز گفت: عملیات عمرانی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک در ۲ جبهه شرقی و غربی در حال انجام است که نصب پایه‌ها و قطعات سگمنت ( پیش ساخته ) جبهه شرقی تکمیل و در جبهه غربی این پروژه نیز پایه‌های پل کار شده و قطعات سگمنت آن در حال نصب است.

هوشیار، با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه ادامه داد: تاکنون ۱۶۰ قطعه از قطعات سگمنتال مورد نیاز برای نصب در عرشه تقاطع غیرهمسطح قراملک در محل کارگاه تولید و ۱۲۰ قطعه از قطعات مذکور نصب شده است.

وی یادآور شد: تقاطع غیرهمسطح قراملک در قالب پروژه های ترافیکی شهر به طول ۵۳۰ متر و عرض ۲۴ متر در بلوار کارگر در حال اجراست.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها