۴۵ بقاع متبرک امامزادگان چهارمحال و بختیاری میزبان عزاداران حسینی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری :طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۵ بقاع متبرک امامزادگان در سطح استان چهارمحال و بختیاری در حال اجراست
کد خبر: ۱۴۶۴۵۳۱
نویسنده ابوالفضل شمسی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین_چهارمحال وبختیاری بیان داشتن : طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از اول محرم تا پایان صفر در سراسر استان در حال اجراست .

مدیر کل اوقاف و امور خیری استان چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح شامل برنامه های مختلفی است که در طول ماه محرم و صفر اجرا می شود.

 

وی افزود : برنامه لبیک یا حسین روز اول محرم و به مناسبت آغاز ایام عزاداری سید الشهدا برگزار شد همچنین مراسم تعویض پرچم بقاع متبرک نیز در این روز اجرا شد. 

 

حجت الاسلام امیری افزود : برنامه ها متنوع دیگری نیز در قالب این طرح در بقاع متبرکه، سطح استان برگزار می شود که شامل ، رهروان زینبی، اهلی من العسل ، شیرخوارگان و مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه افزود: اوقاف استان در ایام اربعین، موکب امام زادگان استان چهارمحال و بختیاری را برای خدمت به زوار امام حسین علیه السلام را در شهر کربلا برپا می کند.

برنامه های ذکر شده در ۴۵ بقاع متبرک شاخص در سطح استان از جمله امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد ، حمزه علی بلداجی ، سید علی اکبر نافچ ، میرحیدرشاه نقنه ، عزیز اردل، عزیزالله شهر کیان و امامزاده محمد علی منجر موئی لردگان برگزار می شود 

۴۵ بقاع متبرک امامزادگان چهارمحال و بختیاری میزبان عزاداران حسینی

وی همچنین از برگزار مراسم عزاداری آئینی در بروجن خبر داد و گفت :

مراسم گل گیران در امام زاده قیس بن علی (روستای امام قیس ) در روز عاشورا برگزار می شود که از مراسمات آیینی عزاداری استان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها