کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:

توصیه‌ها برای پیشگیری از گرمازدگی

هیدراته کردن بدن از طریق مصرف میوه‌های آبدار به حفظ تعادل آب و الکترولیت‌های بدن کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۴۶۴۱۸۲
توصیه‌ها برای پیشگیری از گرمازدگی
 
به گزارش جام جم آنلاین،گودرزی با اشاره به اهمیت تغذیه در پیشگیری از گرمازدگی اظهار کرد: گرمازدگی یکی از مشکلات شایع در روز‌های گرم سال است و برای کمک به مدیریت و پیشگیری از گرمازدگی، مصرف غذا‌های حاوی آب بالا و الکترولیت‌های ضروری مانند پتاسیم، سدیم و منیزیم هستند، مفید است.
وی افزود: یکی از راهکار‌های پیشنهادی در این زمینه، هیدراته کردن بدن است که از طریق مصرف میوه‌های آبدار مانند هندوانه، خربزه، خیار و توت فرنگی که حاوی مقدار زیادی آب و الکترولیت مانند پتاسیم، سدیم و منیزیم هستند، انجام می‌شود و به حفظ تعادل آب و الکترولیت‌های بدن کمک می‌کند و از دهیدراتاسیون جلوگیری می‌کند.
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر مصرف غذا‌های کم حجم در چند وعده گفت: بهتر است روزانه چندین وعده غذا با حجم کم مصرف شود تا یک‌باره یک غذای سنگین و پرحجم میل نشود. 
وی ادامه داد: بدن برای هضم غذا‌های سنگین نیاز به انرژی بیشتری دارد و وقتی هم که میزان انرژی مصرفی بالا می‌رود دمای درونی هم افزایش می‌یابد، یعنی اینکه بیشتر گرمتان خواهد شد، بنابراین اگر فردی می‌خواهد گرمای درون بدن به اندازه گرمای بیرون افزایش داده نشود غذای کم حجم در چندین وعده در روز میل کند.
گودرزی بیان کرد: مواد غذایی سرشار از آب را نیز باید دریابید. مایعات و مواد غذایی سرشار از آب مانند شیر، ماست، خیار، گوجه، هندوانه، طالبی، خربزه، شاه‌توت و توت‌فرنگی، سیب، هلو، کاهو، تربچه، کرفس و کدو مصرف شود.
وی افزود: مصرف برخی از پروتئین‌ها مانند گوشت‌های قرمز موجب می‌شود بدن گرمای بیشتری تولید کند. باید توجه شود که هضم یک وعده غذای تهیه‌شده با مرغ و یا یک بشقاب حبوبات انرژی کمتری از هضم استیک یا کباب می‌برد.
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر لزوم کاهش مصرف چربی‌ها گفت: مصرف چربی‌ها آن هم به میزان زیاد موجب می‌شود دمای داخلی بدن بالا برود؛ یعنی باید مصرف مواد چرب محدود شود تا دمای بدن بهتر کنترل شود.
وی افزود: باید از مصرف زیاد مواد غذایی چرب، روغن زیاد و سرخ کردنی‌ها، قهوه، پنیر‌های چرب، غذا‌های سنگین و نوشیدنی‌های گازدار رنگ تیره نیز پرهیز شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها