قاتل پس ازکشتن ۴دوستش به زندگی خود پایان داد

۴جنایت مرموز درکوهستان

راز یک تراژدی هولناک همزمان با کشف جسدغرق درخون پنج مردجوان درارتفاعات رزن قزلجه استان همدان فاش شد.با حضور تیم جنایی در محل مشخص شد، این پنج مرد برای تفریح به آنجا آمده اماجسدشان درحالی که هدف گلوله قرار گرفته بودند‌، توسط اهالی محل پیدا شد.
کد خبر: ۱۴۶۳۰۳۰
نویسنده لیلا حسین زاده - گروه حوادث
 
پس ازتحقیقات مقدماتی درمحل،اجسادبادستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شدوتیمی از کارآگاهان تحقیقات دراین باره را آغاز کردند.روایت‌های مختلفی درباره این ماجرابین اهالی دهان به دهان می‌چرخد.بسیاری می‌گویند آنها به طمع کشف طلا و زیرخاکی به این محل آمده بودند، اما برخی بستگان پنج مرد این ادعا را رد کردند. 
یکی ازبستگان مقتولان درگفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید:«هر پنج مرد جوان که همگی باهم فامیل و دو نفرشان باهم برادربودند،بین ۳۰تا۴۰سال داشتند. یکی ازمقتولان از قبل اسلحه‌ای تهیه‌کرده بود.صاحب اسلحه به فردی گفته بود اعصاب ندارد، اززندگی سیر شده و می‌خواهد هم خودش را بکشد وهم چند نفردیگررا. اوچندبار این حرف رابه شکل‌های مختلف ‌گفته و از قبل نقشه‌ قتل را کشیده بود. بعد از قتل، به مردی که از خرید اسلحه خبر داشت گفتند که چراخبر ندادی اواسلحه خریده تا پلیس راخبرکنند ومانع ازجنایت احتمالی شوند. شب جنایت،هر پنج مردهمراه با وسایل وخوراکی به منطقه جنگلی در۱۰کیلومتری بالای روستا رفتند. صاحب اسلحه، درحالی ‌که یک چراغ روشنایی به پیشانی بسته بود،یکی ازمردان راکه قوی هیکل هم بود باخودش به بالادست جنگل برد واز پشت به سرش شلیک کرد.بعدهم برگشت و به بقیه شلیک کرد.هر پنج مرد به سرشان گلوله شلیک شده بود.یک موتورهوندا هم در محل جنایت همراه تمام لوازم سفروخوراکی‌ها به آتش کشیده شده وپس ازآن محل پاکسازی شده بود.این پنج مردتا جایی‌که اطلاع دارم از کودکی هیچ مشکلی باهم نداشتند وبسیاردوست بودند.هنوز مشخص نیست آیا فردششم احتمالی هم در این ماجرا دست داشته است یا خیر. چون جنازه‌ها جابه جا شده بود تا درآتش نسوزند ومحل جنایت نیز تمیز شده بود.درمحل جنایت نیز پنج پوکه ‌گلوله پیدا شده که دوپوکه داخل آتش افتاده بود.این‌که برخی شایعه‌کرده‌اند آنها دنبال گنج و زیرخاکی بودند واقعیت ندارد، زیرا آنجا گنجی وجود ندارد. دو نفر در رابطه با این جنایت دستگیر شده‌اند که یکی از آنها آزاد شد و دیگری هنوز در حال بازجویی است.
یکی دیگر از شاهدان حادثه می‌گوید:«ساعت هفت ونیم صبح روز بعد ازجنایت، یکی ازچوپان‌ها وقتی گوسفندانش را به چرا ‌برده بود، متوجه خون خشک شده روی زمین واجساد پنج مرد شد.سپس بامسئولان روستا تماس‌گرفت وآنها نیزپلیس را خبر کردند.به محل جنایت رفتیم و وقتی می‌خواستند یکی از اجساد را داخل کاور قرار دهند، اسلحه از دست صاحب اسلحه افتاد و آنجا متوجه شدیم علاوه بر سر به سینه‌اش هم شلیک شده است.حالا نمی‌دانیم با همین اسلحه به بقیه شلیک شده یا از سلاح دیگری. دو تن از اجساد حدود۵۰ مترازسه جسد دیگر فاصله داشت،یکی در رودخانه، دیگری بالای جنگل و آخری هم در ورودی جنگل که از پشت گلوله خورده بود. ما آنها را می‌شناختیم و تا جایی‌که می‌دانیم مشکلی با هم نداشتند.»
فرمانده انتظامی استان همدان دیروزباتایید این جنایت گفت:«براساس بررسی‌های‌صورت‌گرفته ازسوی کارآگاه پلیس آگاهی، اختلافات شخصی عامل قتل پنج نفر در شهرستان رزن بوده است.»سردار سلمان امیری بیان کرد:«هشتم تیرماه امسال پس از دریافت خبری مبنی بر فوت مشکوک پنج نفر در یکی از روستاهای شهرستان رزن رسیدگی به این موضوع دردستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان همدان قرارگرفت. بررسی‌های اولیه و اقدامات فنی پلیس از صحنه جرم، تحقیقات میدانی،معاینات پزشکی قانونی وهمکاری‌ مقامات قضایی برای کشف رازاین قتل صورت گرفت.در بررسی‌ها مشخص شد قتل توسط یکی ازفوت‌شدگان به دلیل اختلافات شخصی صورت گرفته ودرنهایت قاتل نیز اقدام به خودکشی کرده است. تحقیقات پلیس دراین خصوص ادامه دارد وگزارش‌های تکمیلی به زودی اعلام می‌شود.» به گفته دادستان این شهرستان هویت اجساد در بررسی‌های اولیه احراز و در معاینات نخستین مشخص شد هر پنج نفر از ناحیه سر با سلاح گرم مضروب شده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها