جذاب ترین لیگ جهان در نقطه آغاز

بعد از گذشت 18 روز از فینال آتن که به هفتمین قهرمانی میلان منجر شد، از امروز گردونه رقابت های لیگ قهرمانان اروپا دوباره به گردش درمی آید
کد خبر: ۱۴۶۱۶۶
و 32 تیم از بهترین تیمهای اروپایی کار خود را در 8گروه 4 تیمی آغاز می کنند.
امسال نیز همچون سالهای گذشته تیمهای متمول اروپایی با خرج منابع هنگفت دست به تقویت تیمشان زده اند تا در این مسابقات حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشند. ناگفته پیداست که مثل ادوار اخیر کشورهای ایتالیا، اسپانیا و انگلستان که هر یک 4 نماینده در بازیها دارند، از شانس بیشتری برای فتح جام برخوردارند؛ جامی که مرحله گروهی خود را 21 آذر به پایان می رساند تا 16 تیم جواز حضور در مرحله حذفی آن را به دست آورند.
امسال گروه بندی مسابقات بهتر از سالهای گذشته برگزار شد، طوری که گروه آنچنان آسان و سختی در میان گروه های هشتگانه دیده نمی شود. کارشناسان از هم اینک شانس تیمهای میلان ، بارسلونا، رئال مادرید، چلسی و اینتر را بیش از سایرین می دانند. امشب 8 بازی از 4 گروه اول و فرداشب هم همین تعداد بازی از 4 گروه دوم بازیها برگزار می شود.

مصاف قهرمانان 2004 و 2005

در گروه اول ، مارسی تیم محبوب جنوب فرانسه بعد از سالها به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است. آنها در اولین گام میزبان بشیکتاش ترکیه هستند. مارسی که در سال 1993 قهرمان این بازیها شده ، در رقابت های لیگ فرانسه شروع ضعیفی داشته و در پی این است که در برابر این حریف سرسخت ترکیه ای گام اول را محکم بردارد. مهمترین بازی این گروه بین پورتو و لیورپول در ورزشگاه دراگائوی پورتو برگزار می شود. قهرمان سال 2005 و نایب قهرمان سال 2007 در بهترین شرایط ممکن آماده سفر به پورتو است.
شاگردان رافائل بنیتس مثل سالهای گذشته با سیستم چرخشی در جبهه رقابت های داخلی و خارجی ظاهر می شوند. این موضوع از یک سو باعث خستگی کمتر 11 بازیکن اصلی می شود، ولی به عقیده برخی اهالی فن مانع هماهنگی کامل تیمی می شود. به هر حال لیورپول برای بازی امشب روی گلزنی فرناندو تورس حساب می کند ولی برگ برنده لیورپول در خط میانی است که با داشتن استیفن جرارد در کنار ژابی آلونسو، خاویر ماسکرانو و رایان بابل یک کمربند مستحکم دارد. در مقابل پورتو قهرمان فوتبال پرتغال با داشتن ریکاردو کورشما، یکی از تکنیکی ترین هافبک های حال حاضر جهان را دارد.

معمای بالاک

چلسی روی کاغذ بهترین تیم گروه دوم بازیهاست. آن طور که آبراموویچ و مورینیو بارها گفته اند هدف اول آنها فتح لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار در تاریخ این باشگاه لندنی است. کار حمله به نخستین جام از امشب آغاز می شود که چلسی میزبان تیم کم امید روزنبرگ نروژ است. مهمترین موضوع دو هفته اخیر برای چلسی حذف شگفت انگیز نام میشائیل بالاک از فهرست ارسالی باشگاه چلسی به یوفا برای این بازیهاست که حتی مخالفت یوآخیم لوو را نیز به دنبال داشت . در همین گروه یک بازی حساس نیز بین شالکه و والنسیا در گلزن کرشن برگزار می شود. تیمی که این بازی را فتح کند می تواند نام خود را به عنوان نامزد دوم صعود از این گروه مطرح کند.

دیوار سست وردربرمن

در گروه سوم رئال مادرید با انبوهی از بازیکنان جدید در برابر وردربرمن کارش را شروع می کند. وردربرمن فصل گذشته نتوانست مانع مستحکمی در برابر بارسلونا باشد، ولی امسال می خواهد رئال را با مشکل روبه رو کند. مشکل اصلی وردربرمن خط دفاعی ضعیف این تیم است که جمعه شب سه بار برابر دورتموند تسلیم شد. از طرف دیگر از دست دادن کلوزه که هنوز خلاء او احساس می شود، برای شاف مشکل ساز شده است. در سمت دیگر میدان رئال مادرید پرافتخارترین تیم بازیهاست که بدون وسلی اشنایدر مصدوم از وردربرمن پذیرایی خواهد کرد.
در این گروه المپیاکو بهترین تیم سالهای اخیر یونان میزبان لاتزیو است که بعد از چند سال جواز حضور در این بازیها را کسب کرده است.

کاکا کلید پیروزی

در گروه چهارم میلان مدافع عنوان قهرمانی به دیدار بنفیکای لیسبون می رود. مصاف این دو تیم یادآور فینال سال 1990 بازیها است که میلان با تک گل فرانک رایکارد به پیروزی رسید. میلان کماکان بدون رونالدو به میدان می رود که اعلام شد یک ماه دیگر هم باید خارج از میدان سبز باشد. به نظر می رسد کاکا مثل فصل گذشته سرنوشت ساز باشد. بنفیکا که سیمائو را از دست داده روی هنر گلزنی نونو گومژ امیدوار به گشودن دروازه حریف در سن سیرو است . دیگر بازی این گروه در اکراین برگزار می شود و شاختار دونتسک میزبان سلتیک گلاسگو اسکاتلند خواهد بود. برنامه بازیها را ببینید(همه بازیها راس ساعت 22.15 به وقت تهران آغاز می شود):
گروه اول
مارسی فرانسه با بشیکتاش ترکیه در ورزشگاه ولودروم مارسی داور: ماتئو سایمون تره فولونی از ایتالیاپورتو پرتغال با لیورپول انگلیس در ورزشگاه دراگائوپورتو داور: لوبوس میشل از اسلواکی
گروه دوم
چلسی انگلیس با روزنبورگ نروژ در ورزشگاه استمفوردبریج لندن داور: لورن دامل رز فرانسه شالکه آلمان با والنسیا اسپانیا در ورزشگاه آره نا شالکه گلزن کرشن داور: یان وگریف از هلند
گروه سوم
رئال مادرید اسپانیا با وردربرمن آلمان در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مادرید داور: هاوارد وب از انگلیس المپیاکوس یونان با لاتزیو ایتالیا در ورزشگاه جئورجیوس کارایسکاکیس آتن داور: اریک برامار از هلند
گروه چهارم
میلان ایتالیا با بنفیکا پرتغال در ورزشگاه جوزپه مئاتزا میلان داور: مایک ریلی از انگلیس شاختار اوکراین با سلتیک اسکاتلند در ورزشگاه المپیک دونتسک داور: آلبرتو اوندیانو مالنکو از اسپانیا


مزدک میرزایی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها