مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه مطرح کرد؛

کسب رتبه برتر بندر بوشهر در زمینه شاخص ایمنی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خبر داد؛

احیا بیش از هشت هزار و هفتاد واحد تولیدی

"علی باستین":  یکی از مهم ترین اقدامات ارزشمند دولت ،احیا بیش از هشت هزار و هفتاد واحد تولیدی راکد و تعطیل در کشور بوده است.
کد خبر: ۱۴۶۱۴۵۰
نویسنده حلیمه آذریون-خبرنگار

به گزارش خبرنگار جام جم_ علی باستین صبح امروز در نشست سه شنبه‌های پاسخگویی با حضور اصحاب رسانه  اظهار داشت: کشور در این سه سال رشد بالای پنج درصد را تجربه کرده است‌.
وی شاخص ها و اقدامات موثر دولت در سطح ملی را این‌گونه عنوان کرد:منظم شدن عملکرد پولی دولت  باعث رشد اقتصادی بالاتر و تورم کم تر شد.
 
کاهش نرخ بیکاری
 
نرخ بیکاری در آغاز کار دولت ۹/۶ درصد بودو با تلاش های انجام شده که به ۸/۱ درصد رسیده است. در۲۸استان کشور شاهد کاهش نرخ بیکاری بودیم.
 
کنترل رشد نقدینگی
 
از ابتدای دولت رشد نقدینگی چهل درصد بوده که تا پایان سال۱۴۰۲ به بیست و چهار درصد رسیده است.
هرچقدر نقدینگی افزایش پیدا کند و به تولید نرسد باعث تورم می‌شود و کاهش این نرخ باعث رونق اقتصادی می‌شود‌.
با سیاست های بانک مرکزی به بیست و چهار درصد رسیده است.
 
احیا بیش از هشت هزار و هفتاد واحد تولید
 
یکی از مهم ترین اقدامات ارزشمند دولت احیا بیش از هشت هزار و هفتاد واحد تولید راکد و تعطیل در کشور بوده است.
 
دولت با راه اندازی احیا نهضت و با استفاده منابع مردمی و منابع بانکی واحد های تولیدی راکد را به چرخه تولید برگرداند.
 
علی باستین در خصوص شاخص های اصلی و مهم اقتصادی دولت در سطح استان بیان کرد:در استان بوشهر در دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی اقدامات خوبی انجام شده و در تمام شاخص ها از جمله اشتغال و تولید و سرمایه ‌گذاری و ...پیشرفت محسوسی داشته ایم.
وی افزود: در حمایت از بنگاه های اقتصادی، ایجاد اشتغال موثر، مدیریت تسهیلات و منابع بانکی، صادرات غیرنفتی، بازرگانی داخلی و خارجی و اجرای طرح های جدید اقتصادی در سه سال اخیر اقدامات موثری انجام شد.
معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: ۲۹ جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ۴۵ جلسه کارگروه تنظیم بازار، ۲۳ جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی، ۱۵۶ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۱۳۹۹ مصوبه که ۹۵ درصد مصوبات اجرایی شده بخشی از اقدامات حوزه اقتصادی است.
وی اضافه کرد: ۴۰ جلسه کارگروه اشتغال در استان برگزار شد و نتایج ارزشمندی در ایجاد اشتغال موثر به ثبت رسید.
باستین گفت: در توسعه زیرساخت های اقتصادی نیز کارهای بزرگی انجام شد و ۷۰۰ هکتار اراضی جدید به شهرک های صنعتی بوشهر و برازجان الحاق شده و ۸ ناحیه صنعتی جدید روستایی نیز بزودی در استان احداث می شود.
وی ابراز داشت: ۶۵۰۰ هکتار اراضی جدید پرورش میگو شناسایی شده که در دو سال اخیر ۱۰۲۶ هکتار اراضی در شیف و دیلم به جوانان بومی واگذار شد.
وی افزود: در دو سال اخیر، ۷۴۹ فقره جواز صنعتی در استان با ظرفیت سرمایه گذاری ۲۶۹ هزار میلیارد تومان و پیش بینی ایجاد ۱۶ هزار شغل صادر شده است.
 
23 واحد بسته‌بندی و فرآوری خرما و 3 واحد فرآوری آبزیان در 3 سال اخیر در استان بوشهر
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: 23 واحد بسته‌بندی و فرآوری خرما و 3 واحد فرآوری آبزیان در 3 سال اخیر در استان بوشهر را از دیگر دستاوردهای دولت شهید آیت‌الله رئیسی برشمرد و اضافه کرد: اختصاص مبلغ 200 میلیارد تومان به منظور ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های داخل منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر از دیگر طرح‌هاست.
 
احداث 3 شهرک صنعتی انرژی خورشیدی در استان بوشهر
باستین، شروع عملیات احداث 3 شهرک صنعتی انرژی خورشیدی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ایجاد و پیگیری زیرساخت‌های شهرک زیست فناوری دلوار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی از دیگر طرح‌ها است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از افتتاح 7 آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 25 میلیون مترمکعب در سال خبر داد و گفت: در 32 ماه دولت شهید آیت‌الله رئیسی ضمن توسعه ظرفیت‌های تولید آب 660 میلیارد تومان در زیرساخت شهرک‌های صنعتی هزینه شده است.
 
احیا بیش از هشت هزار و هفتاد واحد تولیدی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها