چهارمین کنگره سرداران و 3500 شهید منطقه 16

برگزاری کنگره شهدا، انتقال پیام شهدا به نسل های بعدی است

شهید رضا چراغی لرزه بر اندام ارتش حزب بعث انداخت

درراستای کنگره ملی ۲۴۰۰۰شهید پایتخت مراسم رونمایی از یادمان فرمانده دلاور لشکر ۲۷محمدرسول الله ستاره دوکوهه شهید حاج رضا چراغی باحضور جمعی از فرماندهان ونماینده محترم شهر تهران محمد اسماعیل کوثری و همرزمانش در زادگاه آن شهید والا مقام واقع در روستای ستق بخش نوبران استان مرکزی برگزار گردید
کد خبر: ۱۴۶۱۰۲۴

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، فرمانده اسبق لشکر ۲۷ حضرت محمد رسول الله (ص) گفت: حاج رضا چراغی در ۲۶ سالگی فرمانده لشگری شد که لرزه بر اندام ارتش حزب بعث انداخت.

سردار اسماعیل کوثری در آئین بزرگداشت و رونمایی از یادمان سردار حاج رضا چراغی، فرمانده لشگر ۲۷ حضرت محمد رسول الله(ص) که در روستای ستق ساوه برگزار شد، اظهار کرد: ایشان به اتفاق حاج رضا دستواره آمدند، تا ولی امر خود را یاری کنند و با این نگاه وارد سپاه شدند.

وی با اشاره به نابودی ابرقدرت غرب و رو به نابودی بودن ابرقدرت شرق، ادامه داد: امام یکه و تنها بر طاغوت خروشید و همین موضوع باعث شد که در ۴۵ سال گذشته دنیا، تحولات بسیاری رخ داد و این تحولات گسترده برگرفته از نهضت و قدرت امام است و اکنون باید از کسانی که امام را یاری کردند، یاد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طراحی، عملکرد و اخلاق آنها از هر کرداری بالاتر است، حاج رضا چراغی در ۲۶ سالگی فرمانده لشگری شد که لرزه بر اندام ارتش حزب بعث می‌انداخت و آنها می‌دانستند که برای چه منظوری لباس سپاه را پوشیده‌اند.

سردار کوثری با اشاره به همت بلند این رزمندگان، تصریح کرد: حاج رضا چراغی در کنار سایر همرزمان خود لشکری آموزش داده و تشکیل داد و طی یک عملیات در عرض ۴۳ روز، ۹۶ قبضه توپ عراقی را با تمام تجهیزات به غنیمت گرفتند و باید اذعان کرد این عملیات در دنیا بی‌نظیر است چرا که با خدا معامله کرده بودند.

وی گفت: زمانی این جمع، عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس را به فاصله یک ماه انجام دادند و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از کشور را از دست دشمن خارج کردند.

وی اظهار کرد: اینها انسان‌هایی بودند که در آشکار و پنهان با خدا یکی بوده و با خدا معامله کرده بودند و تمام زندگی این دلاورمردان برای خدا بود چرا که در مسیر خدا ثابت قدم بودند و خدا هم وعده یاری به آنها داده بود و به این دلیل است که صهیونیست‌ها امروزه در غزه نمی‌توانند حریف مردم شوند، زیرا آنها از شهیدانی چون چراغی الگو گرفته‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خیانت اعراب در سال ۶۱ در مقابله با اسرائیل، ادامه داد: حاج احمد و یارانش در آن سال به سمت سوریه حرکت کرد، تا اسرائیل را از لبنان بیرون کند و  زمانی که امام راحل، جمله راه قدس از کربلا می‌گذرد را بیان کرد، شهید همت‌ها شکل گرفتند. 

فرمانده اسبق لشکر ۲۷ حضرت محمد رسول الله گفت: شهید چراغی از یک روستا برخاسته و باعث افتخار آن روستا بود و به این جایگاه رسید. او در عملیات والفجر مقدماتی، جانشین شهید همت در سپاه ۱۱ قدر شد.

وی با اشاره به روند فرماندهی ایشان در لشگر ۲۷ رسول‌الله(ص) تصریح کرد: لشگر ۳۱ عاشورا در شمال فکه بود و هنگام تشریح عملیات توسط سردار باکری، ۲ خمپاره به آن محدوده اصابت کرد، سردار چراغی با وجود آسیب دیدن، باز هم با عصا به جبهه بازگشت. محجوبیت شهید چراغی به گونه ای  بود که حتی حاضر نبود در جمع سخنرانی کند تا او را بشناسند.

سردار کوثری گفت: در نهایت شهید چراغی با همان عصا به خط مقدم رفت و در نهایت در دوازدهمین مرتبه مجروحیت، به شهادت که خواسته قلبی اش بود، رسید. باید با برگزاری این نشست‌ها، اخلاق و رفتار و ساده‌زیستی این قهرمانان را در نظر داشتته باشیم.
 وی ادامه داد: با الهام گیری از این شهید باید به گونه‌ای دست به انتخاب رئیس جمهوری مانند آیت‌الله رییسی بزنیم که قلب‌ها را تسخیر کرده و با اعمال خود، کارها را آسان کرده و مشکلات را برطرف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها