ساخت مجتمع گردشگری و مرکز تعمیرات بالگرد در فرودگاه شیراز

دو طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز در دست بررسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۵۸۸۲۷

به گزارش جام جم آنلاین،مدیرکل فرودگاه‌های فارس گفت: با وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع در فرودگاه بین المللی شیراز، هم اکنون دو طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در این فرودگاه در دست بررسی قرار گرفته است.

فخرالدین کشاورز افزود: ساخت مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری و مجموعه آموزشی، شبیه سازی و مرکز تعمیرات فنی، مهندسی بالگرد‌ها دو طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی شیراز است.
مدیرکل فرودگاه‌های فارس با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری این دو طرح در فرودگاه شیراز، افزود: برای ساخت مجموعه تعمیرات فنی و مهندسی بالگرد‌ها بیش از ۳ میلیون دلار و مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه ورود کند.
وی با بیان اینکه با توجه به اراضی قابل توجه در محوطه فرودگاه شیراز فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی برای سرمایه‌گذاران در فرودگاه شیراز وجود دارد، اظهار کرد: علاوه بر حوزه‌های هوانوردی عمومی، فرودگاه شیراز آماده سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تخصصی از جمله مراکز تعمیرات و نگهداری هواپیما‌های بدنه کوچک، متوسط و بزرگ است و هم اکنون زیرساخت‌های مورد نیاز نیز برای تکمیل این پروژه‌ها در فرودگاه شیراز فراهم شده است.
کشاورز، ساخت ترمینال بار، مجموعه ترخیص کالا‌های صادرات و واردات، گمرک، مجموعه‌های پذیرایی از جمله هتل، CIP و رستوران، مجتمع‌های اقامتی، تفریحی و ورزشی ساخت پمپ بنزین، پمپ گاز، کارواش و مراکز تعمیر و نگهداری، کترینگ، پارکینگ و کارواش، تاکسی وی، توسعه ترمینال‌های مسافری و باری را از مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فرودگاه بین‌المللی شیراز عنوان کرد.
مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس بیان کرد: فرودگاه بین‌المللی شیراز به حوزه‌های نفت و گاز خلیج‌فارس در جنوب نزدیک است و این موقعیت استراتژیک در افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف فرودگاهی، فنی و مهندسی بسیار تأثیرگذار است.
کشاورز، ضمانت اجرایی و قانونی، بهره‌وری مناسب از سرمایه‌های مردمی، سودآوری، رشد اقتصادی، تسهیل سرمایه‌گذاری، افزایش تردد پرواز‌ها و مسافران، افزایش اشتغال‌زایی جوانان، رونق کسب و کار و تجارت و عدالت اجتماعی و اقتصادی را از مهم‌ترین آثار مثبت سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در فرودگاه بین‌المللی شیراز عنوان کرد.
رویداد بین‌المللی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت عمومی در فرودگاه‌های ایران تیر ماه امسال با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مدیران وزارت راه و شهرسازی، مدیران و مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کارشناسان و متخصصان فرودگاهی کشور در تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها