نگاهی به آمار تکان‌دهنده از گسترش بحران گرسنگی در غزه

خشکسالی انسانیت در غرب

رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه تاکید کرد که تلاش‌ها برای امدادرسانی به ملت فلسطین ضعیف بوده و در مقایسه با فاجعه انسانی که به‌ویژه اهالی شمال نوار غزه با آن مواجه هستند، ناچیز است.
کد خبر: ۱۴۴۹۲۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، «سلامه معروف» رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه روز چهارشنبه و در جریان گفت‌وگویی مطبوعاتی خاطرنشان کرد با توجه به صحبت‌ها در مورد حرکت کشتی حامل کمک‌ها از بندر لارناکا قبرس به سمت غزه، بار این کشتی از یک یا ۲ کامیون بیشتر نیست، انتقال آن روز‌ها طول می‌کشد و تا این لحظه مشخص نیست که کجا پهلو می‌گیرد و چگونه به ساحل غزه می‌رسد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، او در ادامه افزود: «این کشتی در معرض بازرسی رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت بنابراین فایده این سازوکار در سایه جنگ قحطی و گرسنگی که بیش از ۷۰۰ هزار شهروند شمال غزه از آن رنج می‌برند، زیر سوال می‌رود».

رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه تاکید کرد که تلاش‌ها برای امدادرسانی به ملت فلسطین ضعیف بوده و در مقایسه با فاجعه انسانی که به ویژه اهالی شمال نوار غزه با آن مواجه هستند، ناچیز است.

سلامه معروف خواستار تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای ورود کاروان‌های حامل کمک از طریق گذرگاه‌های معروف مانند «رفح» و «کرم ابو سالم» و یا فعال‌سازی گذرگاه‌های «المنطار»، «الشجاعیه» و «بیت حانون» شد.

او همچنین از جامعه جهانی خواست تا قبل از فوت وقت و در نزدیک‌ترین زمان ممکن برای نجات جان کسانی که از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند، اقدامی اتخاذ کند.

سلامه معروف تصریح کرد که بهترین راه برای انجام این کار، اجازه ورود فوری هزاران کاروان حامل کمک از گذرگاه رفح است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها