رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد:

فوت ۷۴ نفر در تصادفات ۲روز اول طرح نوروزی

تهران امسال روزهای پرتصادفی را تجربه کرد و با حدود ۲۱میلیون سفر در روز رکورد روزانه بیش از ۲۰۰۰ تصادف در پایتخت به ثبت رسیده است. در روزهای پایانی سال رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ روایتی آماری از تصادفات مرگبار در پایتخت ارائه کرده که همچنان بزرگراه آزادگان رکورددار تصادفات مرگبار است.
کد خبر: ۱۴۴۹۰۹۰
 
زنان، قانون‌مدارتر
جوانبخت با اشاره به جنسیت فوتی‌های تصادفات تهران گفت: ۸۸درصد کشته‌های تصادفات تهران را مردان و ۱۲درصد را زنان تشکیل می‌دهند. این درصد به علت این است که فراوانی خانم‌ها کمتر از آقایان است و آنها بیشتر از آقایان قانون را رعایت کرده و رانندگان قانون‌مدارتری هستند.

آزادگان در صدر، کردستان در قعر 
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران با اشاره به این‌که بیشترین تصادفات منجر به مرگ در بزرگراه آزادگان رخ‌می‌دهد، گفت: این بزرگراه به‌دلیل این‌که کمربندی تهران است و تردد خودروهای سنگین، سبک و موتورسواران را دارد بیشترین تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داده است. بعد از آن بزرگراه امام علی(ع) در رتبه بعدی قرار دارد. براساس آمار، کمترین تصادفات مرگبار در بزرگراه کردستان رخ می‌دهد‌.

آخر سال عجله نکنید 
جوانبخت با اشاره به این‌که در روزهای پایانی سال عجله و شتاب رانندگان، موتورسواران و حتی عابران‌پیاده بیشتر می‌شود، گفت: روزهای آخر هفته علاوه بر خریدهای نوروزی و افزایش تردد در سطح شهر، افراد برای انجام کارهای خود عجله دارند که همین موضوع باعث می‌شود احتمال وقوع حوادث بیشتر شود. بهتر است رانندگان حتی با داشتن عجله از تغییر مسیر ناگهانی خودداری کنند. حتی عابران‌پیاده در این روزها سریع‌تر حرکت کرده و هنگام عبور از عرض خیابان عجله دارند که رانندگان و موتورسواران باید احتیاط بیشتری در این روزها داشته باشند.

سن قربانیان
سرهنگ رابعه جوانبخت با اشاره به این‌که بیشترین تصادفات مرگبار مربوط به گروه سنی ۳۰ تا ۵۰ سال است، گفت: کمترین نیز مربوط به گروه سنی زیر ۱۸ سال است. امسال مسن‌ترین فرد کشته‌شده در تصادفات، پیرمردی ۹۲ساله و کم‌سن‌ترین، کودکی پنج‌ساله بود که جلوی چشم والدینش در تصادف جانش را از دست داد‌.

بیشترین و کمترین نحوه تصادفات
وی در مورد نحوه تصادفات مرگبار شهر تهران گفت: بیشترین تصادفات منجر به مرگ مربوط به تصادف دو وسیله نقلیه با یکدیگر و کمترین مربوط به تصادف دوچرخه با عابرپیاده است.  برخی فکر می‌کنند دوچرخه هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند اما این وسیله هم می‌تواند به تصادف مرگبار منجر شود.

نوروز و تصادفات
وی با اشاره به ایام نوروز و تصادفات درون‌شهری در تعطیلات گفت: در ایام نوروز شهر تهران خلوت شده و ترددها کاهش یافته و به همین دلیل خلوتی باعث افزایش سرعت و وقوع تصادفات مرگبار می‌شود. وی با اشاره به این‌که در ایام نوروز ۴۹ درصد تصادفات تهران مربوط به موتورسواران است، گفت: بعد از موتورسواران بیشترین تصادفات نوروزی عابران‌پیاده با ۴۱ درصد و خودروها با ۱۰ درصد هستند. وی با اشاره به این‌که بیشترین تصادفات مرگبار در تاریکی هوا رخ داده است، گفت: بیشترین تصادفات بین ساعت ۲۰ تا ۴ بامداد رخ داده که شامل ۵۴ درصد تصادفات در تاریکی هواست. رانندگان باید در این ساعات توجه به جلوی خود را افزایش دهند‌. همچنین پوشیدن لباس مشکی و تیره در این ساعت به عابران‌پیاده توصیه نمی‌شود. وی افزود: ۲۱درصد تصادفات مرگبار بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد که این زمان اوج تردد در سطح شهر است. وی با بیان این‌که ۵۱درصد تصادفات به علت عدم توجه به جلو رخ می‌دهد، تاکید کرد: علت اصلی عدم توجه به جلو خستگی، خواب‌آلودگی و استفاده از تلفن‌همراه است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها