یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
این روزها هر کسب و کاری نیازمند یک لوگو است تا بتواند صنعت خود را به خوبی به مخاطبان نشان دهد. طراحی لوگو حرفه ای به شما کمک خواهد کرد تا برند شما به درستی در ذهن مخاطبان شکل بگیرد و سبب رشد هر چه بیشتر صنعت شما شود. پس برای اینکه لوگویی داشته باشید که برای همیشه در ذهن مخاطبان هدف شما حک شود و تاثیری ماندگار داشته باشد، در ادامه این مطلب با ما باشید تا اصول مهم طراحی لوگوی حرفهای را به شما بگوییم.
لوگو به طرحی گرافیکی میگویند که برای یک کسب و کار طراحی میشود و نمادی برای آن صنعت به حساب میآید. این نماد به عنوان شخصیت برند عمل میکند و چهرهای مهم برای برند شماست. لوگو میتواند در اشکال مختلف نوشتاری و تصویری طراحی شود و در وبسایت تا کارت ویزیت، بروشور و... برند شما ظاهر شود. لوگو در بازاریابی تجارت شما نقش مهمی را ایفا میکند، به این علت که به عنوان نمادی از کسب و کار شما مطرح است و مخاطبان از طریق آن شما را خواهند شناخت و با شما ارتباط میگیرند.
بررسی رقبا یکی از موارد مهم قبل از طراحی لوگو است، به این خاطر که شما میتوانید نیاز بازار را بیشتر درک کنید و متوجه شوید که چه نکاتی برای مخاطبان هدف شما مهمتر است. همچنین شانس آن را دارید تا نقاط قوت و ضعف رقبای خود را بشناسید و برای طراحی لوگویی حرفهایتر آنها را به کار بگیرید. این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که بررسی لوگوی رقبا سبب کپی برداری نشود و تنها به ایدهای برای سفارش طراحی لوگو منحصر به فرد و جذابتر بیانجامد.
طراحی یک لوگو جذاب و ماندگار برای کسب و کار شما میتواند به عنوان یک ابزار قدرتمند در شناساندن برند و ایجاد اولین ارتباط با مخاطبان شما عمل کند. در زیر مهمترین نکات طراحی لوگو را به شما میگوییم:
شناسایی مخاطبان هدف:
مشخص کنید که لوگو برای کدام گروه از مخاطبان طراحی میشود. مواردی مانند سن، جنسیت، علایق و ارزشها میتوانند در فهم بهتر نیازهای مخاطبان به شما کمک کنند.
سادگی در طراحی:
لوگوی شما باید ساده و قابل فهم باشد. بهتر است تا از جزئیات زیاد اجتناب کنید، زیرا لوگو باید به سرعت قابل شناسایی باشد.
اصالت و منحصر به فرد بودن:
سعی کنید لوگوی شما چیزی منحصر به فرد باشد و صنعت شما را به خوبی نشان دهد. استفاده از رنگها و شکلهای مرتبط به صنعت میتواند به شناسایی برند شما کمک کند.
برندسازی:
لوگو باید با مفهوم و ارزشهای کسب و کار شما هماهنگ باشد.استفاده از المانهایی که با فعالیت اصلی شما مرتبط هستند، میتواند به برندسازی شما کمک کند.
قابل استفاده در هر محیط و زمینه:
مطمئن شوید که لوگو به خوبی در هر اندازه و شرایط نمایش (از جمله چاپ، وب، محصولات و ...) قابل استفاده است.
رنگها و فونتها:
رنگها و فونتها باید با هویت برند شما هماهنگ باشند و بتوانند سبب تقویت برند در ذهن مخاطب شوند.
استفاده از افراد حرفهای:
در صورت امکان، به یک طراح گرافیک حرفهای مراجعه کنید تا لوگویی جذاب و ماندگار داشته باشید. در ادامه به راهنمایی شما در انتخاب افراد حرفهای برای طراحی لوگو میپردازیم.
طراحی لوگو حرفهای باعث میشود تا هویت برند شما به خوبی به مخاطب نشان داده شود و کسب و کار شما به درستی در ذهن مخاطبان هدف نقش ببندد. لوگو نمادی از برند شما میشود و در تمام محصولات شما دیده خواهد شد. به همین خاطر طراحی لوگو جزو شاخصهای کلیدی یک صنعت محسوب میشود و باید به دست افرادی کاربلد و حرفهای سپره شود. به همین جهت پلتفرمهای آنلاینی که در این زمینه فعالیت دارند، میتوانند در پیدا کردن نیروی متخصص شما را کمک کنند تا از همان ابتدا کسب و کار خود را به صورت تخصصی و حرفهای جلو ببرید.
پیدا کردن فردی مناسب برای طراحی لوگو دغدغه خیلی از کسب و کارهاست. اینکه سفارش طراحی لوگو خود را به کدام شرکت یا فرد بسپاریم نیازمند تحقیق و پرس و جو است. برخیها ادعا دارند که لوگویی حرفهای را در عرض دو تا سه روز با قیمتی بسیار ارزان به ما تحویل میدهند. مطمئنا اعتماد به چنین شرکتهایی، آن هم این روزها که به راحتی توسط ابزارهای آنلاین امکان طراحی وجود دارد، آسان نیست. پس بهتر است سراغ کسب و کاری مطمئن برای طراحی لوگوی خود باشید.
همانطور که قبلتر گفتیم در حال حاضر آژانسهای تبلیغاتی که بتوانید به آنها اطمینان کنید کم نیستند؛ این پلتفرمهای آنلاین به شما در پیدا کردن نیروی متخصص برای انجام هر پروژهای کمک میکنند؛ طراحی لوگو یکی از آنهاست. شما از طریق این پلتفرمها میتوانید به بهترین طراحان گرافیک دسترسی پیدا کرده و لوگویی جذاب و ماندگار را برای کسب و کار خود طراحی کنید.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد