اصفهان از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران به‌شمار می‌رود و موزه‌ای پویا و غنی از فرهنگ، هنر، تاریخ و معماری را برای تماشای گردشگران در دل خود جای داده است.
کد خبر: ۱۴۳۸۷۵۸

اغلب ایرانگردان، جاهای تاریخی و تفریحی اصفهان را می‌شناسند؛ اما هنوز هم جاذبه‌های ناشناخته‌ای در این شهر وجود دارند. برای بازدید از این جاذبه‌ها می‌توانید با تهیه بلیط قطار اصفهان و یا روش‌های دیگر به اصفهان سفر کنید. طی این مطلب بهترین جاذبه‌های این شهر که ممکن است کمتر شخصی بشناسد را معرفی خواهیم کرد.

 جاذبه‌های اصفهان که کسی نمی‌شناسد

دیدنی‌های ناشناخته اصفهان

اصفهان جاذبه‌های تاریخی و تفریحی بسیاری برای عرضه به گردشگران دارد که تقریبا اغلب گردشگران آنها را از نزدیک دیده‌اند؛ ما در ادامه جاذبه‌های ناشناخته و کمتر شناخته شده این شهر را به شما معرفی می‌کنیم تا هنگام سفر به اصفهان از این زیبایی‌ها بازدید کنید.

 تالار اشرف

تالار اشرف از جاهای دیدنی اصفهان است که گردشگران کمی از آن مطلع هستند. اگر بلیط قطار اصفهان را تهیه و به این شهر زیبا سفر کردید، بازدید از تالار اشرف را از یاد نبرید. سابقه این بنای تاریخی به دوره صفویه می‌رسد. تالار اشرف یک سالن بزرگ و چند اتاق دارد. سالن این بنا که به تالار نیز مشهور است، سالانه گردشگران بسیاری را از جاهای مختلف ایران برای تماشای خود می‌پذیرد؛ اما هنوز هم در بین گردشگران شناخته شده نیست.

گچ‌کاری‌های زیبای بنا سبب شهرت آن شده است. این تالار در دوره صفویه، محل سکونت پادشاهان بود؛ اما با روی کار آمدن دولت قاجاریه، به مکانی برای زندگی فرماندهان نظامی شهر اصفهان تبدیل شد. تالار اشرف در دوره قاجاریه به سربازان روسی سپرده شد و آنها تمامی نقوش دیوارها را از بین بردند. بازدید از این بنای تاریخی برای اهل تاریخ جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد.

 جاذبه‌های اصفهان که کسی نمی‌شناسد

محله جلفا در اصفهان

محله جلفای اصفهان یکی از جاذبه‌های تماشایی این شهر است که هنوز هم بسیاری از گردشگران آن را نمی‌شناسند. سابقه این محله به دوره شاه عباس اول صفوی می‌رسد؛ شاه عباس ارمنی‌ها را برای پیشرفت صنعت و اقتصاد پایتخت، به این محله آورد و در آنجا سکونت داد. این محله معماری جذابی برای تماشا دارد؛ کلیسای وانک و کلیسای بیت‌اللحم نمونه‌ای از این بناهای معماری تماشایی هستند.

این محله برای قدم زدن مناسب است و بازارهای قدیمی آن جزو جاذبه‌های تماشایی شهر اصفهان هستند. خرید از این بازارها برای گردشگران جذابیت وصف‌ناشدنی دارد.

پل مارنان اصفهان

اصفهان پل‌های تاریخی زیبا با معماری خاص و جذاب دارد. این پل‌های نام‌آشنا که اغلب گردشگران آنها را می‌شناسند، سی و سه پل و پل خواجو هستند؛ اما پل‌های اصفهان به همین دو مورد ختم نمی‌شوند. پل مارنان یکی دیگر از پل‌های تاریخی اصفهان محسوب می‌شود که برای بسیاری از گردشگران ناشناخته است.

طول پل مارنان ۱۷۵ متر است و آن را روی زاینده‌رود ساخته‌اند؛ این پل از شاهکارهای دوره سلجوقیان است و ۱۷ دهانه با اندازه‌های مختلف دارد. اگر به اصفهان سفر کردید علاوه بر جاذبه‌های معروف شهر، از پل مارنان نیز بازدید کنید و لذت ببرید.

مجموعه بنای علی قلی آقا

بنای علی قلی آقا یکی از بناهای معماری ناشناخته اصفهان است. با تهیه بلیط قطار اصفهان و سفر به این شهر زیبا، بازدید از مجموعه علی قلی آقا را از یاد نبرید. این مجموعه به نام صاحب آن نام‌گذاری شده است.

علی قلی آقا از کارگزاران سیاسی بانفوذ عصر خود بود و هزینه ساخت بنا را از پادشاه عصر خود می‌گرفت. این بنا در محله بیدآباد اصفهان قرار دارد و بیدآباد از بخش‌های قدیمی اصفهان محسوب می‌شود. بنای علی قلی آقا از یک مسجد، حمام، زورخانه و بازار تشکیل شده است.

 جاذبه‌های اصفهان که کسی نمی‌شناسد

برج‌های کبوتر گورت

گورت روستایی است که با مرکز شهر اصفهان فاصله کمی دارد. بیشترین تعداد کبوترخانه‌ها در این روستا هستند و این ویژگی بر اهمیت آن می‌افزاید. کسانی که این برج‌ها را مرمت می‌کردند بر این عقیده‌اند که در گذشته ۳۰ برج در گورت بود که به تدریج از بین رفتند و از آن‌ها تنها ۲۰ برج به جای ماند.

برج‌ها به قصد جمع‌آوری فضولات کبوترها ساخته می‌شدند. سابقه بنای برج‌ها به دوره ایلخانی، عهد صفویه و قاجارها می‌رسد. برج‌ها طوری ساخته شده‌اند که حدود ۲ تا ۲۰ هزار کبوتر در آنها بوده است.

آرامگاه سلطان‌بخت آقا

بنای آرامگاه سلطان‌بخت آقا در محله دشت اصفهان قرار دارد. این بنا به سلطان بخت‌آقا دختر یکی از امیران آل‌اینجو تعلق داشت. سلطان‌بخت آقا همسر محمد آل‌مظفر بود و به دست وی به قتل رسید. محبوبیتی که این خاتون در بین مردم داشت سبب شد که جلال‌الدین اصفهانی دستور ساخت بنای یادبود آرامگاه را برای وی بدهد.

کاشی‌کاری و نقاشی‌های نفیسی داخل بنا به چشم می‌آید. آثاری که برجای مانده‌اند نشان می‌دهند که این بنا در زمان‌های گذشته منقوش بود و مانند دیگر بناهای تاریخی اصفهان از نقاشی‌های اسلیمی برخوردار بوده است.

گنبد بنا کاشی فیروزه‌ای دارد و دو مناره هشت متری نیز بر بالای آن واقع شده است. مناره‌ها با خط کوفی و کاشی‌های سرمه‌ای و فیروزه‌ای رنگ مشاهده می‌شوند. به نظر می‌رسد در گذشته مدرسه‌ای در کنار آرامگاه بوده که امروز از بین رفته است.

آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان از مراکز تفریحی این شهر زیبا به‌شمار می‌رود. این آکواریوم در پارک ناوژان قرار دارد؛ با وجود اینکه گردشگران زیادی از پارک بازدید می‌کنند، اما افراد کمی از وجود آکواریوم اطلاع دارند.

آکواریوم اصفهان در یک تونل زیرزمینی در پارک ناوژان واقع است. برای دسترسی به آکواریوم باید مسیری هفت متری زیرزمین را طی کنید تا به محفظه آکواریوم برسید.

در مجموع ۳۳ آکواریوم در این مجموعه وجود دارد. ماهی‌های متنوعی در آکواریوم‌ها جمع‌آوری شده‌اند که آنها را از اقیانوس‌ها به این مکان آورده‌اند؛ خرچنگ آبی، عقرب ماهی، اسب دریایی، کمانگیر و ماهی خاویار نمونه‌هایی از آبزیان موجود در آکواریوم هستند.

سفر با قطار به اصفهان با فلای تودی

سفر به اصفهان از جذاب‌ترین سفرهایی است که گردشگران تجربه می‌کنند؛ اگر اهل تاریخ و هنر هستید، زیبایی‌های این شهر هوش از سرتان می‌برد و گشت‌و‌گذاری به‌یادماندنی را برای‌تان رقم می‌زند. برای تهیه بلیط قطار اصفهان یا بلیط هواپیما، به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی، بهترین مرجع رزرو اینترنتی بلیط در کشور است. با فلای تودی، بلیط خود را تهیه کرده و سفری رویایی را تجربه ‌کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها