یزد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از برداشت ۴ هزار کیلو گرم زعفران از سطح ۷۵۰ هکتار از مزارع استان خبر داد .
کد خبر: ۱۴۲۹۴۴۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد علی حاتمی زاده ضمن بیان اینکه برداشت زعفران از دهه اول آبان آغاز شده و تا اواسط آذر ماه ادامه دارد، اظهار داشت: در راستای حفظ کیفیت زعفران توصیه می شود کشاورزان برداشت گل ها را صبح زود و با رعایت نکات بهداشتی انجام دهند.
وی افزود: با توجه به شرایط اب و هوایی و رطوبت زیاد پیشنهاد می شود برای تولید محصول مرغوب، باکیفیت بالا تا آن جا که ممکن است کشاورزان از هیتر برای خشک کردن گل های زعفران استفاده کنند تا ‌ارزش صادراتی پیدا کرده و قیمت ان افزایش یابد .
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد برای بهبود عملکرد محصول زعفران آموزش های لازم و ترویجی در خصوص تغذیه ی مزارع زعفران برگزار شد تا کشاورزان با اصول کاشت،داشت و برداشت بیشتر آشنا شوند .
لازم به ذکر است زعفران یک گیاه دارویی معطر، مفید و دارای طعم فوق العاده مطبوعی است و دارای خاصیت نشاط آوری، ضد افسردگی و ضدسرطان بوده و اثربخشی آن در این خصوص به اثبات رسیده است.
حاتمی زاده در پایان خاطر نشان کرد: متوسط عملکرد این محصول در استان یزد ۵ تا ۵/۵ کیلو کلاله خشک در هر هکتار است و در سال جاری حدود ۴هزار کیلو زعفران از سطح ۷۵۰ هکتار از مزارع بارور استان برداشت می شود .

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها