شهردار تهران و وزیر نفت در پاسخ به «جام‌جم» مطرح کردند

از بمب عمل نشده در خلازیر تا تگ جدید بنزینی

با این حال برخی اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دیروز هیات وزیران در حیاط دولت حاضر شدند و در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند. در جلسه دولت هم سید ابراهیم رئیسی گزارش‌های مستدل وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی از اقدامات و عملکرد حوزه کاری خود به مردم را در ایجاد امید در جامعه مؤثر دانست و از بخش رسانه‌ای دولت و دیگر رسانه‌ها خواست نسبت به تبیین اقدامات و فعالیت‌های دولت اهتمام بیشتری داشته باشند. آنچه در ادامه می‌آید، بخش‌های مهم گفت‌وگوهای جواد اوجی وزیر نفت،‌ احمد وحیدی وزیر کشور، علیرضا زاکانی شهردار تهران،‌ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و‌ سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
کد خبر: ۱۴۲۰۵۳۴
نویسنده مریم عاقلی - گروه سیاسی

از بمب عمل نشده در خلازیر تا تگ جدید بنزینی

زاکانی در پاسخ به «جام‎ جم»: خلازیر، بمب عمل نشده 

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار جام‌جم درباره علت ساخت و سازهای غیرمجاز در خلازیر و

چرایی نبود ناظر در این منطقه، عنوان کرد: در این منطقه حدود ۱۸۰مورد وجود دارد که خودشان نیز به خراب کردن آن اقدام کرده‌اند. موضوع حاشیه نشینی و ایجاد یک شرایط ناپایدار همیشه هست و در اینجا نیز ملک وقفی است نه دولتی یا شخصی از سوی دیگر از سال‌ها قبل این کار انجام شده و نزدیک به ۶۰۰۰ پلاک ساخته شده که بالغ بر ۹۰درصد آن غیرقانونی است.
زاکانی ادامه داد: در این دولت و از زمان فتنه و آشوب‌های سال گذشته که در تهران صورت گرفت در این منطقه ساخت و ساز غیرقانونی تشدید شد و اصلا نظارت معنایی ندارد و همه اینها بدون پروانه‌اند.
شهردار تهران تاکید کرد: یک سه ضلعی وجود دارد که از ساخت و ساز غیرمجاز ممانعت می‌کند. شهرداری، نیروی انتظامی و قوه قضاییه. سال گذشته فراجا درگیر شهر تهران بود. دستگاه قضایی هم به متهمان و مشکلات رسیدگی می‌کرد. ما نیز به دنبال جمع کردن آشوبگری‌ها بودیم. البته ما به‌عنوان شهرداری اقدام کردیم، هرچند در ابتدای امسال نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ نفر مجروح دادیم.
وی تصریح کرد: ما باید از طریق دستگاه انتظامی حمایت شویم. اگر ما خودمان رأسا ورود کرده و جلوی ساخت و ساز را بگیریم، درگیری ایجاد شده و دستگاه انتظامی باید از ما حمایت کند. با جناب رادان تفاهمی صورت گرفت و حمایت‌ها از ما شروع شد و ما نیز تخریب ساختمان‌های ناایمنی را که هیچ ضوابطی ندارند، آغاز کردیم.
زاکانی گفت: تا برج ۱۰(دی)سال گذشته هیچ ضابطه‌ای برای ساخت و ساز وجود نداشته ولی ما در کمیسیون ماده ۵، ساخت و ساز در این منطقه را ضابطه‌مند کردیم و از برج ۱۰سال گذشته این اقدام صورت گرفته است. چون ضابطه نداشتند وضعیت هرکی به هرکی بود.
شهردار تهران بر همین اساس افزود: اکنون فقط ساختمان‌هایی که با ضابطه تعیین شده همخوانی داشته باشند، می‌توانند در این منطقه بمانند و بقیه باید تخریب شوند، چراکه اگر تخریب نشوند مثل بمب عمل نشده برای شهر تهران خواهد بود.

وزیر نفت: برای افزایش قیمت بنزین برنامه‌ای نداریم 

جواد اوجی، وزیر نفت در پاسخ به سؤال خبرنگار جام‌جم درباره برداشتن محدودیت‌های سوخت‌رسانی گفت: آن جو روانی و شایعه که درست کرده بودند و سبب شلوغی صف‌های پمپ بنزین شده بود،‌ تمام شده و مردم هم متوجه این موضوع شدند و مشکلی در این زمینه نیست. وزیر نفت با تاکید بر این‌که دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، درباره کمبود بنزین هم ‌تصریح کرد: ذخایر بنزین نسبت به چهار ماهه سال گذشته ۱۵۰میلیون لیتر هم بیشتر است. 

بانک‌های دولتی از زیان‌دهی خارج شدند

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد با اعلام این‌که برای اولین‌بار پس از سال‌ها بانک‌های دولتی غیر از بانک سپه از زیان‌دهی خارج شدند، توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ بانک‌های ملی، کشاورزی، توسعه و تعاون و سپه زیان‌دهی داشتند و در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان زیان در سال ۱۴۰۰ برای کل بانک‌های دولتی شناسایی شده بود. اما با تدابیر سختگیرانه‌ای که در نظر گرفتیم به عدد ۷۰ هزار میلیارد تومان سود مجموع بانک‌های دولتی رسیدیم که یک جهش بی‌سابقه در انضباط مالی است.

برای پرداخت حقوق بازنشستگان با مانعی مواجه نشده‌ایم

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با بیان این‌که در سال ۱۴۰۲ با هیچ مانعی برای پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان مواجه نشده‌ایم، افزود: یک ریال در سال جدید تسهیلات و مازاد برداشت از بانک‌ها نداشتیم و موضوع مدیریت شده است. با توجه به درآمدهایی که شرکت‌ها دارند و عنایت دولت مخصوصا نسبت به صندوق بازنشستگی کشوری، قبل از این‌که هر حقوقی پرداخت شود، دولت تعهداتی را که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برایش ایجاد شده در حق صندوق‌ها پرداخت می‌کند.

ارتقای ارائه تسهیلات طرح کالابرگ الکترونیکی به ۵ دهک

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت به ارائه توضیحاتی درباره مصوبات امروز این جلسه پرداخت و گفت: در جلسه دیروز پس از ارائه گزارشی از پیشرفت طرح کالابرگ الکترونیکی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصوب شد امکان استفاده از تسهیلاتی که در این مرحله از طرح برای سه دهک ابتدایی در نظر گرفته شده بود به پنج دهک ابتدایی ارتقا یابد.

 اعمال «۴۰درصدی سوابق» برای دانش‌آموزان مناطق محروم 

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش درباره تاثیر اعمال ۴۰درصدی سوابق تحصیلی در کنکور خاطرنشان کرد: گمان بنده این است که در همه رشته‌ها اعمال ضریب ۴۰ درصد و تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سبب شده تا بچه‌های مناطق محروم بیشتر وارد دانشگاه شوند اما باید صبر کنیم تا نتیجه معلوم شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها