ابوالفضل ظهره‌ وند در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

سوئد بازی خطرناکی را بین جهان اسلام و غرب آغاز کرده است

ابوالفضل ظهره‌وند، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با جام‌جم درباره این‌که چرا سوئد به مجری طرح‌های صهیونیستی و ضداسلامی تبدیل شده است، بیان کرد: سیاست خارجی دولت سوئد اساساً در اتحادیه اروپا جایگاه ویژه‌ای ندارد و این کشور فقط یک مجری است و همان‌طور که مقام معظم رهبری هم اشاره داشتند، یک توطئه صهیونیستی در سطح غرب با قرآن سوزی‌های اخیر رخ داده است.
کد خبر: ۱۴۱۷۲۸۳
نویسنده گروه سیاسی روزنامه جام جم

ظهره وند با بیان این‌که سوئد در این اتفاق بدون توجه به تنش آفرینی با جهان اسلام و حتی بدون توجه به منافع ملی کشورش این پروژه را پیش می‌برد، افزود: سال‌هاست که شاهدیم جایگاه اصلی سوئد در خدمت پناهندگان بوده و از کشورهای مختلف از جمله ایران به آنجا رفته‌اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: در حال حاضر استکهلم بازی خطرناکی را بین جهان اسلام و غرب آغاز کرده و سوئد خود را پیشران و سپر این چالش قرار داده است.

وی در پاسخ به این سؤال که دلیل چنین جنونی از سوی دولت سوئد چیست، ادامه داد: به نظر می‌رسد سوئد در ارتباط با جهان اسلام وزنی ندارد و از این زاویه خیالش راحت است؛ به عنوان مثال فرانسه می‌توانست چنین کاری را انجام دهد اما حدود شش میلیون مسلمان دارد و طبیعی است که از این کار نگران باشد و اگر این مسیر را برود قطعا یک جنگ داخلی دیگر برای این کشور ایجاد خواهد شد.

​​​​​​​ ظهره وند با بیان این‌که حتی آلمان هم چنین شرایطی دارد هرچند که برلین هم با استکهلم از لحاظ سیاسی فاصله‌ای ندارد، یادآور شد: با توجه به نوع و حجم اقتصادی روابط این کشور با جهان اسلام گرایش به این موضوع برای آلمانی‌ها هزینه‌ساز خواهد بود در حالی که سوئد چنین وزنی ندارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر سوئد امنیت خود را وابسته به ناتو می‌داند و صرفا یک سرباز ‌پیاده در بین کشورهای غربی و ناتو است که به‌دلیل ضعف‌هایی که دارد از پروژه صهیونیست‌ها تمکین می‌کند در حالی که این روند باید متوقف شود و لازمه آن این است که کشورهای اسلامی زودتر به یک راهبرد مشترک برسند.

وی با اشاره به لزوم تحویل عامل جنایت به دستگاه‌ های قضایی کشورهای اسلامی یادآور شد: با توجه به این‌که این فرد هتاک عراقی بوده باید در یک دادگاه اسلامی محاکمه شود اما مسأله اصلی بسیار پیچیده‌تر و عمیق‌تر است و بحث آنها خود قرآن است، چراکه فکر می‌کنند می‌توانند از طریق چالش با قرآن خیمه اسلام را بخوابانند در حالی که دچار اشتباه راهبردی شده‌اند و کور خوانده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها