رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

جوانی جمعیت، یک موضوع ملی

به همت رئیس بیمارستان سینا انجام شد؛

تجلیل از کادر سلامت بیمارستان سینا شهرستان کارون

رئیس بیمارستان سینا شهرستان کارون از کادر درمان این بیمارستان تجلیل کرد.
کد خبر: ۱۴۱۰۳۴۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، احمد مشکورنیا در مراسم تجلیل از کادر سلامت بیمارستان آموزشی و درمانی سینا که شامگاه سه شنبه 9 خرداد برگزار شد اظهار کرد: بیمارستان بزرگ سینا یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بیمارستان های خوزستان است که اکنون در شهرستان کارون و شهر کوت عبدالله واقع است اما همچنان به کل استان خدمات ارائه می دهد.

وی افزود: این بیمارستان با بیش از 50 سال قدمت جزء قدیمی ترین بیمارستان ها است و پرسنلی که در این بیمارستان مشغول به کار هستند شایسته این پیشکسوتی هستند.

رئیس بیمارستان سینا با بیان اینکه در تمام ایام کرونا در بیمارستان رازی مشغول به خدمت بوده ام تصریح کرد: در این ایام و زمانی که بیماری کرونا در هاله ای از ابهام بود و هنوز مشخص نبود که کووید 19 از راه تنفسی منتقل می شود، چقدر روی سطوح می ماند و هر روز هم چیز جدیدی از این ویروس منتشر می شد که نه تنها دردی را دوا نمی کرد بلکه استرس ها را بیشتر و آدم ها را از هم دورتر می کرد، افرادی که بیمار می شدند مادر مهربان و دلسوز، پدر، خواهر و برادر به آنها نزدیک نمی شد و تنها کادر درمان بودند که کنار بیماران ایستادند و از خود گذشتند.

خدمت رسانی به بیماران کرونایی مایه افتخار ما است

مشکورنیا بیان کرد: آن زمان ما کادر درمان بودیم که کنار بیماران ایستادیم، درست است که با ماسک، گان و با دستکش بودیم، اما همین که جرات داشتیم در آن فضا خدمت کنیم و افرادی که هیچ امیدی به زنده ماندن نداشتند را مجدد به کانون خانواده برگرداندیم برای ما مایه افتخار است و هیچ چیز دنیوی نمی تواند آن را برایمان جبران کند؛ تنها چیزی که می تواند برای ما تسلی خاطر باشد ایمان و اعتقادمان است که روزی در جایی از این زندگی و زندگی بعدی این کارها به درد ما خواهد خورد به همین سبب بنده با نهایت تواضع و احترام در مقابل تمامی کادر درمان تعظیم می کنم.

وی افزود: تمام آن ماه ها و با وجود استرس های فراوان، کادر درمان نزدیک ترین تماس را با بیماران و افرادی که دریافت کننده خدمت بودند داشتند. درست است از که کرونا مرگ و میر داشت اما حتی یک نفر هم برای دریافت نکردن یا دیر دریافت کردن خدمات جان خود را از دست نداد.

رئیس بیمارستان سینا گفت: دیدی که نسبت به کادر سلامت وجود دارد تنها لباس سبز، سورمه ای، و سفید در بیمارستان نیست به همین خاطر این برنامه تدارک دیده شد تا قدردان زحمات کادر درمان باشیم و بگوییم اینجا هم در خدمتشان هستیم.

مشکورنیا با بیان اینکه طی یکسال گذشته اقدامات زیادی در بیمارستان انجام شد اظهار کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی، یک دستگاه فیکو چشم پزشکی در اتاق عمل اضافه شد که پزشکان عمل آب مروارید و تعبیه لنز را به واسطه آن انجام می دهند و این خدمتی است که پیش از این در بیمارستان سینا ارائه نمی شد.

تجهیز بیمارستان سینا به دستگاه اکو و سونوگرافی با استاندارد علمی

وی اضافه کرد: یک دستگاه اکو و یک دستگاه سونوگرافی جدید با استاندارد علمی روز به بیمارستان اضافه شد که به واسطه آن تعداد زیادی از اعزام ها که برای اکو یا سونوگرافی تخصصی بود برطرف گردید و اکنون در محل بیمارستان سینا انجام می شود.

رئیس بیمارستان سینا در خصوص تجهیزات آزمایشگاهی گفت: سه دستگاه خیلی مهم به تجهیزات اضافه کردیم که سبب شد تست هایی که قبلا بصورت سنتی انجام می شد اکنون بصورت استاندارد و به روز انجام شود .

مشکورنیا با اشاره به خدمات ROP برای نوزادانی که زودتر ازموعد به دنیا می آیند اظهار کرد: زمانی که نوزادان به هر دلیلی زودتر از موعد به دنیا می آیند شبکیه چشم آنها ممکن است آسیب ببیند که ما به واسطه خدمات ROP آنها را مجدد به زندگی برمی گردانیم که این خدمت در استان خوزستان تنها در بیمارستان ابوذر و امام خمینی(ره) انجام می شد که اکنون بیمارستان سینا نیز به آن ها اضافه شده است.

وی افزود: بیمارستان سینا در سال 1401 و 1402 افتخارات بزرگی داشته که از جمله آنها می توان به افتتاح و بهره برداری از بخش داخلی، مجتمع بزرگ اورژانس، ICU اشاره کرد که اینها گام اول در مسیر پیشرفت بیمارستان بوده است اما گام آخر نیست و این بدان معنا است که فعالیت و تلاش کردیم اما هنوز کار ما تمام نشده است.

رئیس بیمارستان سینا بیان کرد: طرح جایگزین بیمارستان سینا، اصلاح بسیاری از بخش ها، راه اندازی بخش اورولوژی، توسعه خدمات سرپایی در درمانگاه تخصصی از جمله اقداماتی هستند که در برنامه داریم و با گذر زمان، ایستادگی، همدلی و ایمان به آنها دست پیدا خواهیم کرد.

براساس این گزارش، اجرای گروه بین المللی زهرائیون، گروه نمایش میسان و تجلیل از کادر درمان بیمارستان سینا با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان کارون برنامه هایی بود که در این مراسم انجام شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها