قصد داریم در این مقاله 4 مورد از پردرآمدترین محصولات کشاورزی ایران را که می‌توان به واسطه آن‌‌ها به درآمد میلیاری از کشاورزی دست یافت، معرفی کنیم.
کد خبر: ۱۴۰۹۱۷۲

ذهن کشاورزان از سوالاتی نظیر چی بکاریم سود کنیم؟ آیا درآمد میلیاردی از کشاورزی امکان پذیر است یا خیر؟ بهترین و پرسودترین محصول کشاورزی ایران چیست؟ پر شده است. باید بگویم که کشاورزی می‌تواند بسیار پرسود و با صرفه اقتصادی بالا باشد، البته اگر آگاهانه نوع محصول را انتخاب کنید و کشت به طور کاملا اصولی و درست انجام گردد.

محصولات زیادی وجود دارند که شاید ارزش زحمتی که برای آن‌ها کشیده می‌شود را، نداشته باشند و علی‌رغم زحمت زیادی که دارند، سود زیادی نداشته باشند. اما برعکس، می‌توان محصولاتی را کشت کرد که درآمد بالایی را سبب شوند. حتی کشت‌های زیادی نیز مانند کشت زعفران وجود دارد که نیاز به زحمت و زمان رسیدگی زیادی ندارد اما بسیار پرسود و با بازدهی اقتصادی بالایی است.

چی کاریم سود کنیم؟ پردرآمدترین محصولات کشاورزی در ایران
در ادامه این مطلب قصد داریم 4 تا از پردرآمدترین محصولات کشاورزی ایران را که می‌توان به واسطه آن‌‌ها به درآمد میلیاری از کشاورزی دست یافت، معرفی کنیم. پس اگر سوال‌های مطرح شده در پارگراف اول، سوال‌های شما نیز هستند تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

چی بکاریم سود کنیم؟ درآمد میلیاردی از کشاورزی چگونه امکان پذیر است؟

۴) پسته:
همه ما به خوبی می‌دانیم که پسته در بازار ایران و حتی بازار جهانی چقدر ارزشمند است. فواید زیاد و طعم بسیار لذیذ آن سبب شده است تا این خشکبار در دسته محبوب‌ترین ‌آجیل‌ها قرار گیرد و طرفداران زیادی داشته باشد. نرخ این آجیل هر ساله رو به افزایش است و کشت آن کاملا سودمند می‌باشد.

احداث باغ پسته اگر چه که کار سختی نیست اما به اطلاعات و دانش نیاز دارد و تا حدودی هزینه بر است. این کشت سودمند است اما تا رسیدن به باردهی اقتصادی درختان پسته باید مدت زمان زیادی را به انتظار نشست.

اکثر گیاهان به ويژه پرسودترین محصولات کشاورزی قابلیت رشد در شوری را ندارند اما درختان پسته سازگاری خوبی با خاک‌های شور دارند بنابراین بهترین محصول برای کشت در مناطقی با آب و خاک شور به حساب می‌آیند.

۳) سیب زمینی
سیب زمینی یکی از محصولات پرآب بری است که اغلب اوقات سودی خوبی را برای پرورش دهندگان به همراه دارد. این کشت که دو بار در سال و به صورت بهاره و زمستانه انجام می‌گیرد، می‌تواند منبع درآمد خوبی برای کشاورزان باشد.

سیب زمینی از این منظر که سالانه محصول نهایی را تولید می‌کند و در همان سال کشاورز را به درآمد می‌رساند، گزینه خوب و مناسبی است. اما باید توجه داشته باشید که برای دست‌یابی به محصول نهایی، باید هرساله و برای هر کشت به خرید سیب زمینی‌هایی که به عنوان بذر و منیع تکثیر در زمین قرار می‌گیرند، اقدام کرد.

از طرفی کشت سیب زمینی به آبیاری پیوسته و منظم نیاز دارد که هم از نظر تامین آب می‌تواند مشکل ساز باشد و هم به زمان زیادی برای رسیدگی و مدیریت مزرعه نیاز است. نکته مثبتی که در خصوص این کشت وجود دارد این است که تقریبا اکثر عملیات کاشت و برداشت توسط دستگاه و در مدت زمان کمی انجام می‌گیرد.

۲) بادام زمینی
بادام زمینی از جمله خشکبار و خوراکی‌هایی‌ است که از قدیم در تغذیه افراد جایگاه خود را داشته است. اما در سال‌های اخیر به دلیل مشخص شدن مزایای زیاد این محصول و تاثیرات مثبتی که بر سلامت دارد، مصرف آن رو به افزایش است. همچنین این محصول علاوه بر مصرف مستقیم به عنوان خشکبار و آجیل، در صنایع مختلف برای تولید محصولاتی نظیر کره بادام زمینی و شکلات‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور کلی گفته می‌شود که کشت بادام زمینی تشابه زیادی به کشت سیب زمینی دارد و نیاز آبی آن‌ها نیز تقریبا مشابه است در نتیجه این محصول نیز باید در شرایطی کشت شود که آب کافی در دسترس باشد و بتوان نیاز آبی آن را به طور کامل و به صورت منظم تامین کرد.

چی بکاریم سود کنیم؟ درآمد میلیاردی از کشاورزی چگونه امکان پذیر است؟

۱) زعفران
یکی از پرسودترین محصولات کشاورزی ایران کشت زعفران است. این کشت از سود دهی و بازدهی اقتصادی بالایی برخوردار است چرا که زعفران یکی از گران قیمت‌ترین ادویه‌های جهان به حساب می‌آید. کشت این محصول مزایایی زیادی دارد. یکی از بهترین ویژگی‌های این گیاه، نیاز آبی کم آن است. به طوری که در سال فقط به 2 تا 4 مرحله آبیاری نیاز دارد. آبیاری‌ها در پاییز و زمستان انجام می‌شود که در این مدت، هم به دلیل بارندگی‌ها و هم به دلیل این که با آبیاری اکثر کشت‌ها هم زمان نیست، تامین آب راحت‌تر است.

ویژگی عالی دیگری که این کشت دارد، هزینه اولیه‌ای است که باید برای خرید پیاز زعفران مرغوب پرداخت شود. این هزینه فقط یکبار لازم است و پیازهای خریداری شده، تا چندین سال به شما بار می‌دهد. پیازهایی که سال اول تهیه و کشت شده‌اند، رشد می‌کنند و تکثیر می‌گردند به طوری که چند سال بعد چند برابر می‌شوند.

کشت زعفران دو راه درآمدی دارد. اولی همان تولید زعفران خشک است و دومی پیازها می‌باشد. یعنی همان طور که می‌توان زعفران خشک را به فروش رساند و سودآوری داشت، می‌توان پیازهایی که در زمین قرار دارند را استخراج کرد و از آن‌ها درآمد کسب کرد.

زعفران کشتی است که به رسیدگی‌ها مداوم و حضور همیشگی در مزرعه نیاز ندارد و زمان زیادی از کشاورز و پرورش‌دهنده نمی‌گیرد.

امروزه به دلیل کم آبی و خشکسالی که گریبان جهان و ایران را گرفته است بهترین محصولات برای کشت محصولات کم آب بری همچون زعفران هستند و توصیه می‌شود که کشاورزان به این دسته از کشت‌ها مشغول شوند.

این گیاه یکی از محصولاتی است که درآمد میلیاردی از کشاورزی را به راحتی امکان پذیر می‌کند. به همین دلیل است که وقتی از ما پرسیده می‌شود که چی بکاریم سود کنیم؟ پیشنهاد ویژه ما کشت زعفران است.

مزیت مثبت دیگر کشت زعفران، این است که در اغلب نقاط ایران قابلیت کشت دارد و از گیاهان سازگار محسوب می‌شود. فقط کافی است که مزرعه در منطقه ای قرار داشته باشد که تابستان‌ها بارندگی ندارد و یا دمای آن بیشتر از 50 درجه نمی‌شود.

چی بکاریم سود کنیم؟ درآمد میلیاردی از کشاورزی چگونه امکان پذیر است؟

کلام آخر
پردرآمدترین محصول کشاورزی ایران محصولی است که علاوه بر قیمت خوبی که در بازار فروش دارد، نیازی به هزینه‌های اولیه زیادی برای شروع کار نداشته باشد و لازم نباشد سالانه مبالغ زیادی برای رسیدگی به کشت پرداخته شود. این امر باعث می‌شود که سود خالصی که در نهایت از محصول به دست می‌آید کاهش یابد. بنابراین هنگام انتخاب نوعی محصولی که قرار است آن را کشت کنید و از آن به درآمد بالایی برسید، به هزینه‌های اولیه آن نیز دقت داشته باشید و با در نظر گرفتن دخل و خرج به کشت محصولی خاص مشغول شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها