مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي بوشهر گفت؛

كسب مقام دوم در اجراي تحقق و تعهدات 

در سفر معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور به ملایر مقرر شد که این سازمان به عنوان سرمایه‌گذار و مجری توسعه منطقه ویژه اقتصادی سامن، در ایجاد این منطقه اقتصادی سهیم شود.
کد خبر: ۱۴۰۸۶۰۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فتحعلی محمدزاده در این‌باره گفت: در حال حاضر سازمان صنایع کوچک ۱۰ منطقه ویژه اقتصادی در کشور دارد و در زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سامن نیز آماده همکاری است که در صورت دریافت مجوزهای لازم و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، ایجاد این منطقه اقتصادی را آغاز کند.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور افزود: با این توافق که روال اداری آن از طریق تقاضای رسمی استانداری همدان به این سازمان در چرخه اجرا قرار می گیرد، گره ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سامن که بیش از ۱۳ سال از تصویب آن در هیأت دولت و مجلس می گذرد، گشوده می شود.

همچنین در جریان سفر معاون فنی سازمان شهرک‌های صنعتی کشور به ملایر، مقرر شد پس از دریافت مجوز کتبی سازمان، پیگیری های مربوطه از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد صنعتی-تجاری و مناطق ویژه اقتصادی نیز صورت گیرد.

طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سامن، بیش از یک دهه است که به علت نبود سرمایه گذار به تعویق افتاده و اجرای آن با وجود پیگیری های صورت گرفته مسئولان وقت، تاکنون به نتیجه نرسیده است.

در ادامه این سفر یک روزه، معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور ضمن بازدید از شهرک های صنعتی جوکار و حاجی آباد، در نشستی با حضور مسئولان شهری، مسائل و مشکلات شهرک های صنعتی شهرستان را بررسی کرد.

گفتنی است؛ موافقت شرکت شهرک‌های های کشور در مشارکت برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سامن، تسریع در روند توسعه شهرک مبلمان حاجی آباد، تخصیص اعتبار برای ایجاد دوربرگردان شهرک حاجی آباد، تخصیص اعتبار برای توسعه تصفیه خانه های فاضلاب شهرک های صنعتی سهند و سامن، حمایت مالی از برگزاری جشنواره مبل منبت، حمایت مالی از حضور صنعتگران و تولیدکنندگان ملایری در حوزه‌های منبت، پوشاک و کشمش به منظور حضور در نمایشگاه های بین المللی و کمک به رفع مشکل برق شهرک های صنعتی شوشاب و جوکار مهم‌ترین موارد مطرح و توافق شده در این نشست بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها