مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از تجهیز چهارمین جایگاه عرضه سوخت این منطقه به سیستم «کهاب» خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۶۹۰۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، امین روستایی با بیان اینکه این اقدام موفقیتی دیگر در زمینه انجام تعهدات مسئولیت اجتماعی حوزه سوخت رسانی استان(CSR) است، افزود: از فعالیت‌ها و اقدامات مهم و شاخص حوزه سوخت‌رسانی و تأمین انرژی مورد نیاز چرخ‌های اقتصادی کشور مطابق با استانداردهای جهانی در دولت سیزدهم، اجرای طرح کاهش، هدایت و انتقال بخارات بنزین موسوم به "کهاب" در جایگاه‌های سوخت رسانی است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح کهاب، از انتشار بخارات بنزین به محیط جلوگیری شده و این گازها بعد از تبدیل شدن از گاز به مایع مجدداً به درون مخزن جایگاه منتقل می‌شود.

روستایی از اجرای مراحل چندگانه طرح مذکور در مجتمع خدماتی رفاهی پارس واقع در اتوبان ساوه، جایگاه دانشگاه در مجاورت زیرگذر پژوهش، جایگاه جدید الاحداث هاشمی در شهرستان ملایر و مجتمع خدماتی رفاهی کهکشان در مسیر اسدآباد به همدان به‌طور کامل خبر داد.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح‌ها گامی مؤثر در رسیدن به هوای پاک است همچنین مشارکت تمامی آحاد جامعه در مدیریت و مصرف بهینه فرآورده‌های نفتی نیز مؤثر بوده و هر تلاشی در این زمینه ما را یک گام به مقصود نزدیک تر می‌سازد.

رئیس امور خدمات مهندسی منطقه همدان نیز در این ارتباط توضیح داد: طرح موسوم به "کهاب" در جایگاه ‎های جدید الاحداث پارسیان ملایر، سامیار نهاوند و نقش الماس فامنین مراحل پایانی خود را می‌گذرانند و تا پایان سه ماهه نخست امسال تکمیل شده و در مدار قرار خواهند گرفت.

مهدی احمدی با اشاره به مزیت‌های زیست محیطی و اقتصادی اجرای این سیستم اعم از جلوگیری از آلودگی هوا و بازگشت بخارات بنزین به داخل محفظه مخازن ذخیره‌سازی پمپ بنزین‌ها، از پیشرفت ۸۰ تا ۹۰ درصدی این پروژه در ۱۰۰ باب جایگاه عرضه فرآورده مایع دیگر در استان خبر داد.

وی گفت: مراحل نخست طرح مذکور در ۱۰۰ درصد جایگاه‌های استان اجرایی شده و موارد بعدی شامل تهیه و نصب کمپرسورها و نازل های ویژه که هزینه بیشتری را به خود اختصاص می دهد، در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها