افراد زیادی بر اثر عمل‌ های زیبایی جان خود را از دست داده یا دچار عوارض و مشکلاتی غیرقابل جبران شده‌اند

سونامی عمل‌ های زیبایی

چرا برخی افراد به‌صورت افراطی در پی عمل زیبایی هستند؟

نقاب زیبایی بر کمبود عزت‌نفس

تمایل بشر به زیباتر شدن یا زیباتر دیده شدن قدمتی برابر با تمدن و حیات بشری دارد. قطعا افرادی که به زیبایی و زیباتر شدن خود اهمیت می‌دهند در روابط اجتماعی، دوستانه، شغلی و حتی روابط زناشویی موفق‌تر از هم‌نوعان خود هستند.
کد خبر: ۱۴۰۶۱۲۷
نویسنده دکتر منوچهر اسماعیلی - جراح گوش، حلق، بینی و پلاستیک صورت

زیبایی و تمایل به آن از ویژگی‌های مثبت انسان به‌شمار می‌آید اما این ویژگی مثبت مانند دیگر ویژگی‌های مثبت معنوی یا مادی انسان اگر دچار افراط یا تفریط شود پیامدهای منفی بسیاری به‌جا خواهد گذاشت.

براساس بررسی‌های علمی، علل روانی افرادی که به‌صورت افراطی به‌دنبال عمل‌ های زیبایی هستند، در چند دلیل عمده خلاصه می‌شود که در این مطلب بیشتر افرادی را که برای جبران کمبود عزت نفس به عمل‌های مکرر زیبایی و پلاستیک رو می‌آورند را مورد بررسی قرار خواهم داد.

به‌طور کلی عزت نفس حس ارزشمندی یک فرد نسبت به خودش است که می‌تواند در اثر موفقیت‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و حتی زیبایی‌های ظاهری به‌واسطه تعریف و تحسین جامعه و اطرافیان به فرد منتقل شود.

در افرادی که کمبود عزت نفس دیده می‌‌شود، معمولا اشخاص حس نادیده شدن در جامعه را در خود حس می‌کنند. تفاوت فردی میان انسان‌ها از زیبایی‌های حیات بشری است. ممکن است فردی زیباتر باشد اما برتر نیست؛ ممکن است فردی ثروتمندتر باشد اما برتر نیست.

در پایان باید یادآور شوم افرادی که برای بیشتر دیده شدن در جامعه به عمل‌های پلاستیک و زیبایی پناه می‌برند باید چند نکته را با خود مرور کنند:

اول این‌که زیبایی ظاهری یا موقعیت‌های بالاتر اجتماعی و اقتصادی نشانه برتری افراد نیست. دوم این‌که اگر در محیط سمی حضور دارند که حس کمبود را در فرد ایجاد می‌کند، فضا را در اولین فرصت تغییر دهند و از آن دوری کنند.

دوم این‌که برای ایجاد حس بهتر در خودشان به‌دنبال ایجاد زیبایی باشند نه برای توجه دیگران.

به امید روزی که همه ما هر روز به زیباتر شدن سلامت جسم و روح خود اهمیت دهیم؛ اول برای خودمان و دوم برای احترام به مخاطبان‌مان.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها